StarCraft II nabídne podporu e-sportu skrze War Chest a rozšíří kooperativní režim
zdroj: tisková zpráva

StarCraft II nabídne podporu e-sportu skrze War Chest a rozšíří kooperativní režim

6. 11. 2016 10:00 | Preview | autor: Adam Homola |

StarCraft II, jedna z asi nejméně aktivních her Blizzardu, měla na letošním BlizzConu několik panelů a vedle tradičního povídání o patchi a balancu jednotek došlo také na oznámení několika novinek. Tou největší a nejméně očekávanou je bez pochyby War Chest. Místní ekvivalent Loot Boxu z Overwatche, jen s trochu jinou mechanikou.

War Chest je něco jako velký balíček věcí, které si zakoupíte za zatím neoznámenou částku. Uvnitř balíčku najdete několik věcí, které můžete použít ihned: například skiny, znaky, emotikony apod. Jak ale sami vývojáři řekli, War Chest bude jakási digitální mapa pokladu, tudíž těmi několika okamžitými odměnami to nekončí a vy u každé truhly uvidíte plán na získání všech odměn.

Některé získáte ihned, jiné až na konci sezóny jen „za účast“ a k některým se musíte dostat skrze hraní. War Chest má své vlastní sezóny, nijak závislé na tradičních sezónách ladderu a první sezóna, tedy i první War Chest, by se měla objevit někdy na začátku příštího roku.

Mnoho konkrétních odměn zatím vývojáři neukázali, ale na přiloženém obrázku se můžete podívat alespoň na několik skinů. Ty se budou lišit ještě podle frakce a tak mohou jednotky Protossů vypadat u jedné frakce výrazně jinak, než u frakce jiné.

6TJFK7O9NFKH1478197715887 zdroj: tisková zpráva

Cenu War Chestu zatím Blizzard neoznámil, nicméně prozradil, že část peněz půjde na podporu StarCraft II e-sportu po celém světě. Jak přesně bude rozdělování peněz fungovat a které turnaje se s nimi budou podporovat, se máme dozvědět již brzy.

Nova & komiks

Třetí a poslední příběhové DLC v rámci série Nova Covert Ops vyjde 22. listopadu a vývojáři tím prozatím uzavřou příběh Novy. Potvrdili také, že všechny nové assety i ze třetího DLC budou brzy zcela volně dostupné v editoru, kde dostane modderská komunita nový příval věcí.

Ještě v listopadu dostaneme ale digitální komiks Nova: The Keep, který bude dějově předcházet událostem celého Nova Covert Ops. A jakkoliv sice hlavní příběh StarCraftu v Legacy of the Void skončil, vývojáři nehodlají některé postavy opustit a i když přiznali, že na dalších příběhových DLC momentálně nepracují, chystají ještě jeden komiks.

VD276QIPGFCG1478197715832 zdroj: tisková zpráva

Ten má zatím pracovní název Shadow Wars, bude se odehrávat po událostech Nova Cover Ops a každý jeho díl vyjde s novou sezónou War Chest. Půjde také o vůbec první případ, kdy bude komiks dostupný rovnou v rámci StarCraftu II. Nebudete ho tak muset lovit někde po internetu, stačí zapnout hru a komiks tam na vás bude čekat.

Co-op

Během panelů o StarCraftu II nemohlo nedojít na kooperativní režim. Ten se do hry dostal původně jen jako bonusový mód a vývojáři počítali s tím, že hráče zabaví v průměru na cca deset hodin a pak se stejně všichni přesunou do kompetitivního multiplayeru. Jenže chyba lávky – hráči si kooperativní mód nečekaně oblíbili natolik, že v některé dny překračuje počet odehraných her v co-opu i počet odehraných her v kompetitivním multiplayeru.

Mód se jednoduše chytil víc, než očekávali samotní vývojáři a vzhledem k jeho popularitě ho hodlají i nadále podporovat. Na příští rok přislíbili nové velitele, mapy i funkce. Prvním nováčkem, oznámeným na BlizzConu, je starý známý Alexei Stukov, kterého si mnozí z vás jistě pamatují už z prvního dílu, respektive z datadisku Brood War.

zdroj: Archiv

Do kooperativního režimu se dostane také nová mapa Miner Evacuation a dočkali jsme se i odhalení další mapy: Dead of Night. Nepůjde o nic jiného, než o speciální předělávku oblíbené mapy Left2Die, kde se střídá den a noc, přičemž v noci na vás útočí hordy „zombíků“, zatímco ve dne zase vycházíte ven vy. Mapa si bude muset kvůli co-opu projít velkými úpravami, nicméně její jádro zůstane a dočkat bychom se jí měli někdy v průběhu příštího roku.

Vývojáři na příští rok přislíbili také separátní žebříčky pro kooperativní režim, kdy budete dostávat skóre po každé misi. V rámci žebříčků se bude počítat i s mutátory.

Na závěr ještě vývojáři nastínili plány na další nové funkce, vylepšení uživatelského rozhraní, větší podporu pro obsah vytvořený hráči a vylepšení sociálních funkcí. StarCraft II má možná svá nejaktivnější léta za sebou, ale co do obsahu i funkčnosti bude růst i v příštím roce.

Nejnovější články