StarCraft II patch 3.7 přidá do multiplayeru žebříček pro každou rasu
zdroj: tisková zpráva

StarCraft II patch 3.7 přidá do multiplayeru žebříček pro každou rasu

5. 10. 2016 14:16 | Preview | autor: Adam Homola |

Ladder StarCraftu II, tedy jeho online žebříčky, slouží primárně k serióznímu hraní, kdy se účastníci zápasů pomalu posouvají nahoru nebo dolů, podle jejich schopností. V čím vyšší lize jste, tím vážněji hraní nejspíš berete a obvykle se soustředíte jen na jednu rasu. Problém nastává ve chvíli, kdy vám váš MMR (match making rating) u hlavní rasy kazí rasa vedlejší, kterou ještě tak v malíku nemáte. Tohoto neduhu si jsou vývojáři vědomi a na základě ohlasů hráčů zavedou do hry v novém patchi změnu systému tak, aby reflektoval vaše schopnosti s každou rasou zvlášť.

Blizzard prý ze začátku předpokládal, že na vyšších úrovních ladderu budou brát StarCraft II hráči natolik vážně, že se budou dvěma rasám v podstatě vyhýbat. Drtivá většina zkušených hráčů má totiž svoji „hlavní“ rasu, zatímco za dvě zbývající tolik nehrají. Patch 3.7 to už ale bere v potaz a tak, pokud jsou vaší hlavní rasou třeba Protossové, budete moct v ladderu za Zergy klidně prohrávat a nezkazíte si rating pro Protossy.

Vaši Protossové zůstanou tam kde jsou, třeba v Platinové lize, zatímco se Zergy se můžete postupně prokousávat stříbrnou ligou nahoru, aniž by to mělo na postavení v žebříčcích dalších ras jakýkoliv vliv. Každá rasa tak dostane svůj vlastní MMR a platit to bude i pro možnost Random, která je podle vývojářů oblíbená natolik, že si svůj MMR taktéž zaslouží.

Po vydání patche 3.7 začne nová sezóna a na vás tak bude čekat pět testovacích multiplayerových zápasů, které rozhodnou o vašem umístění. Ty můžete klidně odehrát za vaši hlavní rasu, zatímco dvě zbývající dostanou stejný MMR. U obou vedlejších ras ale bude nastavena větší míra „nejistoty“, kdy se v prvních zápasech může MMR pohybovat mnohem více, než u vaší hlavní rasy. Časem si samozřejmě MMR sedne i u vedlejších ras a všechno se stabilizuje.

zdroj: Archiv

Na konci každé sezóny vás pak budou čekat adekvátní odměny za nejvyšší dosažený rank za každou rasu a všechny budou zobrazeny na vašem profilu tak, jako je tomu nyní. Ty nejlepší z nejlepších navíc jistě potěší, že vývojáři umožní probojování se až do nejvyšší Grandmaster ligy i za více ras. Všechny tři rasy jsou podle tvůrců natolik odlišné a jinak náročné, že by bylo nefér, kdyby nemohl Grandmaster za Terrany získat druhý Grandmaster titul za Zergy.

Zavedení samostatného MMR pro všechny rasy přichází sice pozdě a mělo být ve hře snad už od začátku, ale i v tomto případě platí, že lepší pozdě, než-li nikdy. Samozřejmě, stejně jako se vším od Blizzardu, ani tato změna není definitivní. Ostatně sama vzešla na základě připomínek hráčů a stejně tak se může v budoucnu ještě upravit. Sami vývojáři na Battle.netu oznámili, že plánují nový systém sledovat a tak je téměř jisté, že se nějakých, byť třeba malých, změn dočkáme.

Nejnovější články