Steampunková plošinovka ClockWork spoléhá na manipulaci s časem
zdroj: tisková zpráva

Steampunková plošinovka ClockWork spoléhá na manipulaci s časem

19. 7. 2016 15:43 | Preview | autor: Adam Homola |

Steampunkem nasáklá puzzle plošinovka ClockWork se úspěšně poprala s problematickým rozjezdem vývoje, a teď se stejně úspěšně pere s Greenlightem. Za týden se dostala na třinácté místo z více jak dvou tisíc her a vydání na Steamu ji tak nejspíš nemine. ClockWork by se na něj hodila, dokáže totiž zaujmout jak svým vzhledem, tak hratelností, která spoléhá na hádanky o manipulaci s časem. Ostatně, jedním ze zdrojů inspirace byla pro tvůrce úspěšná plošinovka Braid.

Hlavním hrdinou je mechanický chlapec Atto, který žije sám ve velkém městě Watchtower, rozděleném chudobou a technologii na hnusné a továrnami prolezlé slumy a krásná horní patra. Ve slumech při tom žijí hlavně přeživší velké nákazy, kteří našli útočiště v mechanických tělech. Náplní hry je město prozkoumávat na 60+ ručně kreslených obrazovkách, objevovat jeho tajemnou minulost a ovládat u toho čas díky tajemné mechanické společnici Milli, hopsat a nakonec i bojovat se všemožnými monstry. Přesto v ClockWork převažuje melancholická atmosféra, než že by hrou probublával adrenalin.

ClockWork zní a vypadá promyšleně, ale stačí se začíst do stručné rekapitulace vývoje a zjistíte, že původně mělo jít o něco jiného. Původním záměrem tvůrců bylo vytvořit malou virální hříčku ve stylu Flappy Bird a nestrávit vývojem déle jak tři měsíce. Následovalo by doufání v zázrak, a kdyby to nevyšlo, nikoho by to moc nebolelo.

zdroj: Archiv

Netrvalo dlouho a tvůrci si uvědomili, že to takhle nepůjde. Že jim koncepty, vize a nápady narostly pod rukama, a že najednou chtějí udělat vlastně mnohem propracovanější hru. Během vývoje prý zkoušeli spoustu věcí, včetně 3D prototypu, ale za nedlouho se zase vrátili k osvědčenému 2D, které pro jejich účely poslouží mnohem lépe.

Z původně maličkého projektu se tak stala hra, na které pracovalo přes 25 lidí, a která se dokázala během týdne vydrápat skoro na vrchol Greenlightu. Vývojáři na svém webu napsali, že o nedokonalých animacích i hratelnosti, která ještě potřebuje doladit, moc dobře ví. K tomu právě slouží Greenlight a tak se už jen ladí, upravuje a vylepšuje jinak hotová hra. Vzhledem k ukončení hlavního vývoje je už většina studia rozpuštěná, a každý se zase věnuje své běžné práci ve velkých australských studiích.

Greenlight ClockWork najdete pod tímto odkazem, a pokud vás hra zaujala, můžete jí dát palec nahoru. Vývojáři ještě zatím na schválení od Valve čekají, a tak bude každý palec k dobru. Datum vydání ani cenu zatím tvůrci nezveřejnili, ale v současné době počítají s vydáním na Xbox One, PlayStation 4, PC, iOS a Android.

Nejnovější články