Studená válka a XCOM? Slibně vypadající Phantom Doctrine to chce smíchat ještě letos
zdroj: tisková zpráva

Studená válka a XCOM? Slibně vypadající Phantom Doctrine to chce smíchat ještě letos

17. 5. 2018 12:42 | Preview | autor: Adam Homola |

Mrzí vás odklad Phoenix Point na příští rok a Chosenům jste už nakopali zadnice několikrát? Pak byste měli zaregistrovat Phantom Doctrine, která chce posunout taktické tahovky zase o kousek dál, navíc na stylovém pozadí studené války. Místo ohraných mimozemšťanů tak budeme řešit agenty KGB a CIA.

Phantom Doctrine chce být pravý špionský thriller s inspirací jak ve hrách, tak především v klasických, ovšem vývojáři už bohužel nejmenovaných špionážních filmech. Projekt XCOM tady střídá The Cabal, tajná organizace, kterou vedete. Váš úkol? Zabránit globální konspiraci, která chce proti sobě poštvat lídry i celé národy.

Vaším denním chlebem budou tajné mise, vyšetřování utajených materiálů a výslech nepřátelských agentů. Singleplayerová kampaň by vám měla podle tvůrců vystačit na minimálně čtyři desítky hodin a díky náhodnému generování některých prvků je navíc ještě znovuhratelná.

Tvůrci budou náhodně generovat jména agentů, jejich příběhové pozadí, zalidněnost map a do jisté míry i mapy samotné. A když vás omrzí kampaň, je v záloze ještě PvP multiplayer 1v1.

zdroj: Archiv

Co do hratelnosti chce Phantom Doctrine posunout žánr taktických tahovek především flexibilnějším pohybem i akcí, kdy si během bitev můžete třeba přivolat i posily. Kolikrát by se nám tohle hodilo v našem Longplayi War of the Chosen... Jenže co můžete vy, mohou i nepřátelé. Posily si mohou přivolat i oni, nemluvě o letecké podpoře. Proto byste se měli mít vždy na pozoru, jinak vám může zařvat i speciální jednotka těch nejlepších agentů.

Svoje šance na úspěch si ale můžete zvýšit – stačí na místo zásahu vyslat s dostatečným předstihem agenty v utajení. Vývojáři se také chlubí plnohodnotnou stealth hratelností, což je zrovna něco, co mi v XCOMu přeci jen trošku chybí. Ve Phantom Doctrine budete moct nepřátele zabíjet potichu s tlumičem, ručně na blízko, nebo využívat pokročilé dobové technologie a vyváznout tak z mise s relativně čistýma rukama.

Nemalou roli bude hrát i vyšetřování mezi misemi, kdy bude potřeba pečlivě zkoumat všechny dostupné materiály a indicie a teprve potom se vydat do akce. Právě vyšetřování hraje hlavní roli v přiloženém videu a podle všeho to vypadá, že ve Phantom Doctrine strávíte mezi misemi víc času, než kolik si pro sebe v XCOMu ukradla správa základny.

Phantom Doctrine by měla vyjít ještě letos, tak doufejme, že tvůrci neoznámí odklad. Bylo by hezké letos dostat jednu taktickou tahovku ze studené války, příští rok se ponořit do Phoenix Pointu a kdo ví, třeba za další rok pak do XCOM 3.

Nejnovější články