Jak trailer, tak následná prezentace několika scén v rámci separátní akce Sony, byly plné pohybu. A to ne nutně pohybu postav, ale prostředí. Kontrast klidného, nehybného samuraje uprostřed scény, kde vítr hýbe listím i stromy, byl jeden z cílů vývojářů. Ti se mimo jiné inspirovali i ve starých samurajských filmech a nejeden herní filmeček má skládat poklonu Kurosawově tvorbě.
Jeden z prvních záběrů z kopce, kdy vidíme jak pole, tak kus herního prostředí v dáli v čase 1:26, prý vychází z reálné lokace na ostrově Cušima. A na všechna místa, která z tohoto kopce vidíte, se ve hře budete moct opravdu vydat.
zdroj: Archiv
První střet s nepřítelem přichází v čase 2:55 a hned ten první útok, kdy hlavní hrdina sejme nepřítele na jednu ránu, je reálný herní pohyb, který budete mít ve svém repertoáru. Vývojáři na PS Blogu upozorňují, že všechno, co ve videu vidíme, je již zmíněná vedlejší mise. Záměr byl prý ukázat pestrost herních prvků a mechanik v obyčejné vedlejší misi, nikoliv v jedné z hlavních, příběhových misí.
Ve vedlejší misi si tak vyzkoušíte všechno od jízdy na koni, stopování, přes souboj se skupinou vojáků, interakcí s Masako a stealth, až po lezení, přepadení a finální duel. Pestrost herních mechanik by tak neměla být pouze doménou příběhových misí a vývojáři naznačují, že styl hraní bude z velké části na vás. Pokud tak například uvidíte něco, co vypadá, že po tom můžete lézt, na 99 procent po tom opravdu lézt můžete.
Ostatně v ukázce vidíme plynulý přechod z běhu do skoku na plot, na střechu budovy, a použití jakéhosi přitahovacího háku na laně. Jednou z důležitých herních mechanik je pak také přepadení, které vidíme v čase 5:41. To se vám může podařit dobře nebo nepodařit vůbec, ale když to zvládnete, dokážete sejmout několik nepřátel prakticky najednou.
Vývojáři vám to navíc trochu usnadní pomocí uživatelského rozhraní, které ale nechali pro trailer vypnuté. A na závěr si máme u finálního duelu všimnout fyziky listí, které reaguje na každý pohyb postav. Ve videu níže se pak můžete ještě podívat na několik nových, v traileru neviděných scén s odborným komentářem jednoho z tvůrců.
Největším škraloupem Sucker Punch je tak absence jakéhokoliv data vydání. Ghost of Tsushima (ostatně stejně jako The Last of Us: Part II a Death Stranding) nevyfasovala ani „2019“, tudíž zatím stále nevíme, jak dlouho si na hru budeme muset počkat. Letos novinka tvůrců Infamous nevyjde a s nejvyšší pravděpodobností ji nemůžeme čekat ani příští rok.
zdroj: Archiv