Nemesis se totiž tentokrát rozšíří i na pevnosti, kolem kterých se bude ostatně točit velká část hry. Každý region bude mít v herním světě svoji pevnost a každá pevnost svého Overlorda, který má pod sebou několik Warchiefů. Můžete se samozřejmě vrhnout na pevnost jen tak, nicméně Nemesis systém umožňuje elegantnější řešení.
Mnohem lepší je postupné oslabení tamního Overloda, což provedete přes jeho Warchiefy. Abyste ale přišli nejdřív na kobylku jim, musíte je najít. Každá pevnost diktuje zaměření daného regionu podle toho, jaký Overlord zrovna sedí na „trůnu“. Stačí si tedy zjistit klanovou příslušnost tamního Warchiefa a vystopovat ho do jedné z blízkých osad.
Tam ho zabijete a rovnou v osadě zničíte i velký monument, čímž omezíte vliv daného klanu v okolí a oslabíte Overlorda v pevnosti. Jakmile tohle uděláte alespoň u jednoho Warchiefa, budete mít souboj s Overlordem a vůbec celou pevností podstatně jednodušší.
Po zabití Overlorda si pak můžete na jeho pozici dosadit jednoho z vašich vlastních orků. Jeho klanová příslušnost zde opět hraje velkou roli, protože má vliv nejen na vzhled pevnosti, ale také její funkce, osazenstvo a ostatně nakonec i celý region. Vlastního Overlorda můžete navíc kdykoliv vyměnit a tím změnit vzhled i funkce pevnosti a regionu.
Spíš než o komplexní představení všech detailů nového Nemesis jsme se dočkali jen takového malého nástřelu s tím, že v základu půjde pořád o víceméně stejný systém jako minule. Což, alespoň za mě, není vůbec na škodu. Vzhledem k absenci podobného systému v jiných hrách s otevřeným světem bude staronový Nemesis v Middle-Earth: Shadow of War vítaným prvkem a něčím, co by mohlo hře pomoct obstát proti drsné konkurenci.