Tyranny se tváří jako tak trochu jiné RPG už svou základní premisou: zlo vyhrálo a osudy běžným obyvatel zdejšího fantasy světa leží na bedrech nikoliv hrdinů, ale „těch zlých“. Jak to bude vypadat v praxi uvidíme už 10. listopadu, ale zatím se můžete podívat na video, kde dojde třeba na společníky.
Na všechno to zlo nebudete sami a časem rozšíříte partu o několik společníků. Ti vám putování po světě zpestří jak hláškami a dialogy, tak svými schopnostmi. Některé z nich budete moct dokonce využít i v návaznosti na své vlastní schopnosti a vytvořit tak něco, co může vzdáleně připomínat jakési jednoduché kombo.
Když nebudete chtít zrovna spolupracovat s parťáky, můžete nepřátele smažit například různými kouzly. Těch bude ve hře spousta a vývojáři jdou ještě o kus dál: nabídnou vám regulérní systém craftování a vytváření vlastních kouzel, která pak ještě půjde modifikovat skrze různé symboly.
zdroj: Archiv
Kouzelníci se tak v Tyranny najdou a mohou se těšit na pestrou nabídku všemožných efektů. Jenže samotnou roli, či třídu „kouzelník“, si na začátku hry nevyberete. Vývojáři vás prý nechtějí nutit do žádné specifické role a nechají to na vás. To znamená definování role skrze používání předmětů, zbraní či kouzel.
Podobně flexibilní se zdá být i systém reputace, který vás nenutí jen do pozitivního zlepšování vztahů s nějakou frakcí. Reputace může vystřelit nahoru či dolů a i z faktu, kdy vás někdo ze srdce nenávidí, můžete těžit. Na systém reputace jsou totiž v Tyranny navázány speciální schopnosti a jiné benefity a je tak na vás, jak moc chcete vztahy s nějakou frakcí utužovat či naopak ničit, jen s vidinou odemčení konkrétní schopnosti.
Tyranny vypadá i po novém a posledním vývojářském videu pořád stejně lákavě a mohlo by jít o jedno z příjemných překvapení konce letošního roku. Vývojáři z Obsidianu mají s žánrem RPG své zkušenosti a už příští čtvrtek, 10. listopadu, uvidíme, jak se jim je podařilo zúročit. Tyranny vyjde na PC, Mac a Linux.