Nemusíte se bát, že by vývojáři The Division Destiny obšlehli. U společných věcí bychom mohli úspěšně hledat paralelu mezi novými závodními hrami, které své základní koncepty také sdílejí (permanentní online prvky, neustálé výzvy, kluby, sociální prvky...).
Hra cílí na online kooperaci a chybět nebude ani PvP, které je v The Division striktně oddělené od PvE a socializačních částí hry. Pokud chcete někomu rozstřílet virtuální postavu, musíte se připojit do tzv. Dark Zone. Destiny je na tom se svým The Crucible podobně. A stejně má The Division jasně oddělenou svoji verzi jakéhosi společenského prostoru. Právě místní sociální hub je společně s Dark Zone jediné místo ve hře, ve kterém potkáte i jiné hráče, než se kterými jste zrovna v partě. A kde má Division sociální hub, tam má Destiny The Tower.
V obou titulech hrají klíčovou roli předměty, ale každá hra s nimi zachází jinak. V The Division třeba nechybí progrese předmětů a postupem času najdete silnější verze stávajících zbraní, ale jejich rarita není postavená na klasickém "RPG řazení" Basic, Uncommon, Rare, Legendary a Exotic.
Jak moc bude The Division připomínat Destiny uvidíme až někdy v příštím roce, ale zatím to na nějaké "kopírování" nevypadá. Jednoduše mají obě hry podobný základ, ze kterého se ale větví (doufejme) výrazně jinými směry.