The Quest Giver z vás udělá klasické fantasy NPC
zdroj: tisková zpráva

The Quest Giver z vás udělá klasické fantasy NPC

18. 11. 2017 9:24 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Těžko si dnes představíte rozsáhlé RPG, ve kterém by nestála různě po světě roztroušená NPC zadávající vám hlavní či vedlejší úkoly. Zamysleli jste však někdy nad životem takového člověka, který celý den vystává důlek na svém místě a čeká, až konečně půjdete kolem a pomůžete mu s orčí bandou? Co je vám po něm, že jo, hlavně aby zaplatil. No, v The Quest Giver si budete spíš říkat: „Snad se ten mág vrátí v pořádku, aby pro mě oddřel další fušku.“

V The Quest Giver se totiž stáváte hrdým majitelem guildy, která dělá službu široké veřejnosti. Díky vašim praktikám mají nebojácní dobrodruzi co jíst, zatímco monstry sužované město může v klidu spát. Asi je vám jasné, že tohle není standardní fantasy. Nemůžete očekávat akci ani strhující příběhovou kampaň s rozvětveným příběhem, protože The Quest Giver je v jádru manažerský „simulátor“ (námětem trochu podobný Shoppe Keep).

Veškerá vaše práce začíná u vývěsky, kam dobří lidé města fantaskního zapisují své požadavky. Vyberete si třeba skupinku malých koboldů a začnete připravovat quest. K tomu se vám budou hodit z dřívějška nabyté zkušenosti, v tomto případě třeba fakt, že koboldi jsou kluzcí a nelze je tak zasáhnout mečem, jak píší tvůrci na stránce kickstarterové kampaně.

Musíte proto nalákat kouzelníka, k čemuž poslouží správně nastavená odměna. Kombinace peněz a nové magické hole by mohla posloužit dobře. Pak už jen stačí počkat na prvního zájemce a doufat, že si s problémem poradí. Pokud ano, budete sice o hůl chudší, ale vzroste vám tím prestiž ve městě. A protože děláte službu společnosti, čím lepší pověst má vaše guilda, tím větší vám městská radnice vyplácí týdenní odměny.

The Quest Giver jde však více do hloubky. Od začátku nemáte přístupné prakticky nic. S narůstající úrovní si odemykáte nové druhy dostupných dobrodruhů (počítá se s více jak 25 druhy povolání), vylepšujete si svou budovu, pořizujete nové zbraně, kromě hrdinských questů připravujete i sběračské za účelem zisku materiálů a výpravné s cílem odhalit nové oblasti a dozvědět se nové informace o monstrech.

the quest giver 1 zdroj: tisková zpráva

Dále se napříč hrou táhne dějová linka, v níž monstra silně ohrožují zemi. Pokud se tomuto zlu nebudete věnovat, zaplaví jednu z pěti oblastí mapy a vy tak přijdete o možnost plánovat zde výpravy. A jak by se mohlo stát, že se jim nebudete věnovat? Hra je totiž v podstatě na čas. Není zde tedy reálný tok času, ale každý váš čin stojí několik akčních bodů, které po vyčerpání ukončí den.

Na konci týdne k vám přijde kontrola z radnice a ověří si, zda-li jste naplnili jimi požadované kvóty (body prestiže). Pokud ne, čeká vás z jejich strany citelně menší podpora. Jak vidno, práce taskmastera není žádný med. Je to spousta dřiny a výdělkem je mrzký peníz, který stejně ihned utratíte na zprovoznění dalšího úkolu. Ale později s narůstajícím věhlasem se z vaší guildy stane silná vážená značka a vy si začnete žít jako králové.

the quest giver 2 zdroj: tisková zpráva

The Quest Giver právě čelí obtížnému úkolu na Kickstarteru, kde se snaží vybrat alespoň 15 tisíc eur na zafinancování dalšího vývoje. Hru můžete podpořit a tím si ji pořídit již od 10 eur a vyjít by měla již v dubnu příštího roku. Tvůrci už bohužel nepíší, zda půjde o early access nebo plnohodnotné vydání.

Nejnovější články