Total War Saga: Thrones of Britannia předvádí kampaň za irského velekrále
zdroj: tisková zpráva

Total War Saga: Thrones of Britannia předvádí kampaň za irského velekrále

26. 2. 2018 11:53 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Zatím jste si o všech nových mechanikách a pozměněných pravidlech Total War Saga: Thrones of Britannia mohli číst, teď už je můžete oficiálně vidět přímo od zdroje. Vývojáři z Creative Assembly představili gaelskou frakci Mide a rovnou se vytasili i s prvními záběry z hraní. V kampani za irské království se vtělíte do chlapíka jménem Flann Sinna, jehož cílem není nic menšího než se stát velekrálem celého Smaragdového ostrova.

Ve videu si můžete na vlastní oči prohlédnout například nový systém verbování. To je nyní okamžité a nemusíte čekat pár tahů, než jednotka rozšíří vaši armádu. Jenže nebude celá. Začne to pár rekruty, k nimž se až v průběhu času přidají spolubojovníci. Naverbování plné, stoprocentně silné jednotky tak ve skutečnosti bude zdlouhavější než dřív a postaví vás před rozhodnutí, zda si počkat, nebo vyrazit do boje s nekompletní armádou.

Dostalo se i na nové menší osady, kterými je teď poseta krajina kolem velkých měst. I tady se nabízí dilema – chcete raději zaútočit přímo na srdce provincie, nebo nejdřív oslabíte jejího majitele tím, že mu zaberete farmy a doly? Jen je otázka, jak na to bude schopná reagovat AI. Ve videu se dublinští Vikingové k irské invazi obrátili zády a radši šli dobývat jednoho ze svých menších sousedů, což mi nepřijde jako zrovna moudré strategické rozhodnutí.

zdroj: Archiv

Když už jsme u Vikingů, úvodní obrazovka kampaně ukazuje, že jich budou hned dva druhy. První spadá pod zastřešující pojem „velká vikinská armáda“, což je uskupení seveřanů, které se ve druhé polovině 9. století vykašlalo na nájezdy a loupení a místo toho si pro sebe rovnou dobylo značné území. Druzí Vikingové na výběr jsou mořští králové, mocní pirátští velitelé, kteří se mohli spolčit s kýmkoli. Čirou náhodou zrovna král Flann si některé z nich vybral za spojence.

Vy ovšem budete moci historii posunout takovým směrem, který uznáte za vhodný. I to je patrné z videa, kde je před hráče postaveno jedno z mnoha dilemat. Dublinští Vikingové se chystají zaútočit na malé královstvíčko Brega. Flann by ho mohl dobýt předtím, než to stihnou seveřané, nebo se do celé záležitosti nemíchat, anebo vyrazit dobýt Dublin. To, jak se rozhodnete, ovlivní směřování kampaně.

Ale pozor, má to jeden velice zajímavý háček. Podobná dilemata budou předkládána i frakcím ovládaným umělou inteligencí, a ta se může dle momentální situace nebo náhody rozhodnout úplně jinak než minule. Je tedy dost pravděpodobné, že se na sebe jednotlivé volby nabalí a každý průchod hrou bude výrazně jiný než ten předchozí.

zdroj: Archiv

Ve zbytku videa se můžete podívat na klasické bitevní záběry a nějaké to pobíhání po kampaňové mapě, ale já bych se rád ještě vrátil na úplný začátek a připomněl úvodní obrazovku. Zaujala mě tam volba podmínek vítězství. Jako obvykle je tu možnost krátké a dlouhé hry, a ta krátká opravdu nezní nijak zvlášť náročně. Mide má kontrolovat svou domovskou provincii a pět různých vazalů, což je to, co se nakonec podařilo skutečnému králi Flannovi.

Zní mi to jako skvělý nápad a doufám, že na tom budou podobně i další frakce. Líbí se mi myšlenka, že dosáhnu jen toho, co po mně vyžaduje historie a co je „realistické“, místo abych vzal obří irskou armádu a vymlátil celou Británii. Jistě, dobytí úplně všeho určitě taky bude za vlasy přitažená zábava, ale je dobré mít na výběr – buď megalomanské tažení po vzoru Alexandra Velikého, nebo lokální triumfy, ke kterým skutečně došlo nebo dojít alespoň mohlo.

Experimentování se zavedeným formátem je přesně to, co bych od menších spin-offů řady Total War Saga očekával, a Thrones of Britannia to, zdá se, beze zbytku naplňují. 19. dubna se ukáže, zda se podařilo všechny pozoruhodné změny po vzoru Flannova Irska sjednotit do jednoho funkčního celku.

Nejnovější články