Tři androidi a tři příběhy z Detroit: Become Human
zdroj: tisková zpráva

Tři androidi a tři příběhy z Detroit: Become Human

23. 3. 2018 16:45 | Preview | autor: Adam Homola |

David Cage, vlastním jménem David De Gruttola, se minule zase tolik nepředvedl, ale reparát bude skládat už za dva měsíce. Tam, kde Beyond: Two Souls selhalo, může nadcházející Detroit: Become Human zabodovat. Ze své nové adventury toho tvůrci z Quantic Dream ukázali už hodně, ale dnes dávají do popředí tři protagonisty: Connora, Markuse a Karu.

Ještě před jejich stručným představením se na PlayStation Blogu rozpovídal sám David Cage a ujistil všechny potenciální hráče, že nad základní premisou hry oči obracet vážně nemusí. Pokud jste viděli Detroit: Become Human jen z rychlíku, jistě vás napadlo srovnání minimálně s Blade Runnerem a možná i řadou dalších děl s podobnou tématikou.

Cage se dušuje, že stý derivát sci-fi pohádky o zlé umělé inteligenci ohrožující hodné lidstvo tentokrát opravdu nedostanete. Příběh Detroitu se točí kolem androidů a jejich úhlu pohledu na nepěkný svět kolem. Lidstvo upadá, všichni jsou sobečtí, příliš závislí na technologiích a každý se zajímá jen o své pohodlí.

Kontrastem lidské dekadence je nový inteligentní druh vytvořený lidmi. Druh objevující svět, chápající emoce a mající jedinou prostou touhu – žít. Jak se k tomu v roli tří androidů dopracujete bude už jen a pouze na vašich rozhodnutích a s každým hrdinou na to můžete jít jinak.

Myšlenku tří různých protagonistů chtěli tvůrci dotáhnout co nejdál už od začátku vývoje, a tak má každá ze tří postav svůj vlastní a unikátní hudební motiv i jiné nálady. Cage také ke každé z nich přistupoval po kinematografické stránce jinak. Výsledkem i cílem toho všeho by měl být pocit, jako byste hráli tři různé hry.

Jakkoliv různá ona trojice příběhů nakonec bude, jejich větší či menší provázanost můžete očekávat. Vaše rozhodnutí totiž nebudou mít vliv jenom na osud a nejbližší okolí aktuálního protagonisty, ale mohou ovlivnit i zbývající dva. V některých případech pak dokonce celý herní svět.

Connor, Markus a Kara jsou androidi sloužící lidem, toužící po svobodě a spravedlnosti. Původním cílem Connora, prototypu jménem RK800, byla asistence lidským detektivům. Díky sociálnímu modulu je z Connora „ideální partner“ schopný zapadnout do každého týmu. RK800 je především vysoce inteligentní, chladný a odhodlaný splnit misi za každou cenu. Jenže Connora teď vyfasoval poručík Hank Anderson: alkoholik, který androidy od srdce nesnáší. S pomocí psychologického modulu se tak musí Connor dostat Andersonovi pod kůži, získat jeho respekt a odhalit pravdu o deviantech.

zdroj: tisková zpráva

Jedním z deviantů je druhá hratelná postava, Markus, android patřící malíři Carlu Manfredovi, starému člověku, který už nemůže chodit a který na Markuse nahlížel nejprve jako na obyčejný stroj. Postupně ho ale naučil malovat, milovat hudbu i literaturu, až začal Markuse považovat téměř za svého syna. Z toho neměl jeho skutečný syn Leo dvakrát radost, ale Markuse čeká důležitější osud než jen rodinné rozepře. Najednou se ocitne na předních liniích revoluce a musí se rozhodnout, zda bude psát historii androidů a lidstva krví, nebo z něj bude pacifista.

zdroj: tisková zpráva

Posledním do party je Kara, model chůvy, co umí mluvit 300 jazyky, vařit přes 9000 jídel, pomáhat dětem s úkoly a uklízet. Kara má za úkol pečovat o mladou dívku Alice, dceru nepředvídatelného a nezaměstnaného taxikáře Todda Williamse. Nebude to trvat dlouho a obě si uvědomí, že ve Williamsově domě nejsou v bezpečí. Následuje útěk, objevování světa a hledání svobody.

zdroj: tisková zpráva

Detroit: Become Human zní z aktuálních i předchozích informací jako to pravděpodobně nejvíce ambiciózní dílo studia Quantic Dream. S tím se ovšem zvyšuje i potenciál pro přešlapy, kterých v předchozí hře studia, Beyond: Two Souls, nebylo zrovna málo. Jestli se tvůrcům podaří zase vrátit na pomyslné výsluní uvidíme už brzy. Detroit: Become Human vyjde 25. května exkluzivně na PlayStation 4.

Nejnovější články