Tři základní pilíře nové strategie R.U.S.E.
zdroj: tisková zpráva

Tři základní pilíře nové strategie R.U.S.E.

24. 3. 2009 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

UbiSoft spolu s prvními obrázky nastínil mechanismy strategie z 2. světové války od autorů ceněného Act of War. PREVIEW

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ubisoft právě potvrdil pravost o pár hodin dříve uniklého traileru ze své nové strategie R.U.S.E. a dal zelenou vlně prvních preview, které přibližují poměrně netradiční koncept. Na úvod je třeba uvést, že hra skutečně nemá nic společného se značkou Toma Clancyho - tu si zřejmě vydavatel nechává pro tu globální strategii od autorů World in Conflict, tedy Massive Entertainment, které před časem odkoupil. Za R.U.S.E. bude totiž zodpovědné francouzské studio Eugen, proslulé svoji dnes již čtyři roky starou strategií Act of War (85%, recenze).

To chce hru opřít o tři základní prvky: dimenzi, zradu a hloubku. Pod tím prvním si představte rozčlenění mapy na tři úrovně: herní engine Iriszoom vám umožní bojiště sledovat buďto z maximálního povzdálí dvojrozměrně (tj. jako by šlo o stolní hru, s přehledem o dění třeba jako ve stařičké Civilizaci), o něco blíž již s trojrozměrnými modely jednotek anebo klasicky s kamerou pár metrů nad jednotkami, jako je tomu dnes běžně ve strategiích zvykem, vizte třeba Endwar a další. Na každé úrovni oddálení navíc budete mít k dispozici jiné příkazy a možnosti ovládat své jednotky.

R.U.S.E. ale nebude obyčejnou strategií, protože tu a tam budete moci protivníka také ošálit, čímž se dostáváme k druhému pilíři. Podobně jako o dění na bojišti konkurenčního Battleforge od EA rozhodují hráčovy karty, i zde budete moci čas od času vytáhnout zvláštní kartu (resp. získat nějaký bonus, o přímém napojení hry na balíčky karet zatím informace nepadly) a protivníka nějakým způsobem zmást.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ideální ukázku toho ostatně lze vidět i v dnešním renderovaném traileru, kde první hráč druhého překvapí nastrčením falešných jednotek. Přesně takto budete moci na bojiště nastrčit falešné vojáky nebo dokonce tanky, které nepřítel nebude mít šanci rozeznat od těch skutečných. Jiná karta zase změní vizáž vašich vojáků, takže protivník uvidí vaše těžkooděnce jako lehkou pěchotu či naopak. Karty navíc budete moci během jednoho zápasu použít víckrát, jejich výběr bude ale pevně stanoven již před začátkem hry - byť není jasné, jestli obsah svých karet také budete od samého začátku znát vy.

A co se hloubky týče, pod tímto pojmem si autoři představují důraz na netradiční styl hry. Na začátku každého zápasu si zvolíte jednu ze šesti stran a poté budete postupovat jako v běžných strategiích, od budování základny po těžbu zdrojů. Pokud byste ale chtěli vsadit na jistotu, přírodní zdroje vám brzy dojdou, takže čím dříve se pustíte do válčení, tím lépe. A protože hra bude skutečně zasazena do období druhé světové, jeden příklad za všechny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Při bitvě u Monte Casina nacisté obsadili kopec i klášter a chrání jej pěti skupinami jednotek a několika divizemi tanků. Vaším úkolem je zde obsadit klášter: jedním ze způsobů bude obsadit nedaleké městečko Ausonie. Abyste sem ale mohli shodit parašutisty, nejprve musíte odstranit místní protiletadlová děla, operovaná nacisty.

Pro tuto předvedenou misi byly hráči přiřazeny dvě zvláštní bonusové karty: ta první vyrušila nepřátelský radar, díky čemuž výsadek proběhne ve vší tichosti a protivník nebude mít šanci včas doběhnout k dělům. Alternativní možností bude získat přehled o tom, co na vás nepřítel chystá. Tak získáte přístup k jeho plánům, pohybu jednotek na mapě, trénovaným jednotkám atd. Což pochopitelně přijde vhod ve chvíli, kdy budete chtít zosnovat přepadení nebo náhlý útok.

R.U.S.E. vyjde někdy na přelomu tohoto a příštího roku (tzn. v tom příštím fiskálním) pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3 - více v odhalení.
zdroj: PR & Gamespot

levis

Nejnovější články