Tvůrci Attentatu 1942 chystají novou hru Svoboda 1945, odehrává se po druhé světové válce
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Attentatu 1942 chystají novou hru Svoboda 1945, odehrává se po druhé světové válce

5. 6. 2019 11:11 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Díky odborníkům z Akademie věd a Univerzity Karlovy jsme v Attentatu 1942 mohli zažít dusivou atmosféru heydrichovského protektorátu a celkem se to povedlo, napsal bych, kdyby to nebylo vynikající. Ale ono to vynikající bylo, jinak by to těžko získalo ocenění Česká hra roku 2017. Vstříc dalším úspěchům snad vyrazí pokračování Svoboda 1945 odehrávající se těsně po skončení druhé světové války.

Stejně jako v Attentatu se pokusíte rozplést klubíčko minulosti prsty moderního pozorovatele, který se účastní hraných rozhovorů s pamětníky tehdejších událostí. Zároveň se občas přenesete do černobílé, animované verze čerstvě osvobozeného Československa, kde vás čeká euforie z konce nacistické okupace, ale taky opravdu těžké lidské volby.

Hra se totiž odehrává v malé vesnici na česko-německých hranicích, takže si asi umíte představit, co se v téhle lokalitě těsně po konci války dělo. Brutální odsuny sudetských Němců jsou dodnes extrémně citlivým tématem, ale pokud tohle kontroverzní téma někdo zpracuje dobře, bude to právě tahle skupina expertů a herních vývojářů.

zdroj: Archiv

Kromě odsunů a poválečných masakrů se ve hře objeví například i kolektivizace a nástup komunistů k moci, takže bude předpokládám snadné si uvědomit, že po konci druhé světové války vlastně žádný skutečný mír nenastal – jedna válka se zkrátka přelila do jiné, tentokrát studené.

Ale nemusíte dát na mě, on vám to řekne i skutečný odborník, historik Jaroslav Cuhra z Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky: „Poválečné období nepřineslo jen radost z osvobození, ale také bolestné sčítání ztrát, výbuchy často těžko omluvitelného násilí a hledání nového rámce společenského uspořádání, které však již bylo ovlivněno začátkem studené války.“

Kromě fascinujícího vhledu do naší historie čekejte, stejně jako posledně, i řadu miniher, které by tentokrát neměly být tak omezené technologickými mantinely. Svoboda je totiž vyvíjena v Unity a jak říká Jakub Gemrot z Matematicko-fyzikální fakulty UK: „Přechod na novou technologii nám rozvázal ruce a při vývoji tak máme daleko více prostoru pro kreativitu.“

Těšme se na to, co vývojáři vymyslí a jaké nové příběhy nám přinesou. Svoboda 1945 vyjde kromě PC i na iOS a Androidech, a to někdy během prvního čtvrtletí příštího roku.

Nejnovější články