Stejně jako v Attentatu se pokusíte rozplést klubíčko minulosti prsty moderního pozorovatele, který se účastní hraných rozhovorů s pamětníky tehdejších událostí. Zároveň se občas přenesete do černobílé, animované verze čerstvě osvobozeného Československa, kde vás čeká euforie z konce nacistické okupace, ale taky opravdu těžké lidské volby.
Hra se totiž odehrává v malé vesnici na česko-německých hranicích, takže si asi umíte představit, co se v téhle lokalitě těsně po konci války dělo. Brutální odsuny sudetských Němců jsou dodnes extrémně citlivým tématem, ale pokud tohle kontroverzní téma někdo zpracuje dobře, bude to právě tahle skupina expertů a herních vývojářů.
zdroj: Archiv
Kromě odsunů a poválečných masakrů se ve hře objeví například i kolektivizace a nástup komunistů k moci, takže bude předpokládám snadné si uvědomit, že po konci druhé světové války vlastně žádný skutečný mír nenastal – jedna válka se zkrátka přelila do jiné, tentokrát studené.
Ale nemusíte dát na mě, on vám to řekne i skutečný odborník, historik Jaroslav Cuhra z Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky: „Poválečné období nepřineslo jen radost z osvobození, ale také bolestné sčítání ztrát, výbuchy často těžko omluvitelného násilí a hledání nového rámce společenského uspořádání, které však již bylo ovlivněno začátkem studené války.“
Kromě fascinujícího vhledu do naší historie čekejte, stejně jako posledně, i řadu miniher, které by tentokrát neměly být tak omezené technologickými mantinely. Svoboda je totiž vyvíjena v Unity a jak říká Jakub Gemrot z Matematicko-fyzikální fakulty UK: „Přechod na novou technologii nám rozvázal ruce a při vývoji tak máme daleko více prostoru pro kreativitu.“
Těšme se na to, co vývojáři vymyslí a jaké nové příběhy nám přinesou. Svoboda 1945 vyjde kromě PC i na iOS a Androidech, a to někdy během prvního čtvrtletí příštího roku.