Tvůrci DayZ stále plánují vydání plné verze v příštím roce
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci DayZ stále plánují vydání plné verze v příštím roce

16. 12. 2015 11:09 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Snad nikdo si nedovolí pochybovat o tom, že z DayZ se za relativně krátkou dobu existence stal hotový fenomén. Zároveň se jedná o titul, který stojí mezi těmi, které výrazně uspěly v rámci early accessu a pomohly k jeho rozšíření. Od vydání již ale uběhly plné dva roky (na den přesně), a to je doba, kdy se od Bohemia Interactive dozvídáme zajímavé informace týkající se budoucích plánů s touto hrou. Na blogu hry zveřejněný seznam plánovaných změn hry dává tušit, že se je rozhodně nač těšit a především potvrzuje, že stále platí datum vydání plné verze stanovené na rok 2016.

Vývojáři předně děkují za trpělivost a vyjadřují pochopení nad frustrací komplikovaného vývoje (jak se zdá, protože je od alfy de facto otevřený hráčům), jehož součástí mnohdy nevyhnutelně jsou i časté pády hry, bugy znemožňující jakékoli pokračování a koneckonců například i exploity a cheaty nepoctivých hráčů. Jedním dechem také dodávají, že mají jednu z nejlepších a nejnadšenějších komunit fanoušků. Mnohem důležitější je však to, s čím se Bohemia Interactive plánují do budoucna vytasit.

Jak už bylo řečeno, DayZ by měla během příštího roku vystoupit z early access programu. Než se tak však nastane, bude třeba dodělat řadu věcí. Jako první vývojáři slibují podporu moderské komunity a integraci Steam Workshopu. Ti méně zruční se pak mohou těšit na budování přímo ve hře. Řeč je o vytváření vlastních základen a pevností. Za zmínku pak stojí i nové dopravní prostředky, z nichž některé nové se zaměří i na pohyb ve vzduchu.

O predátorech a motocyklech jsme již měli možnost slyšet, nově však autoři zmiňují novinky týkající se technické stránky hry. Vydání se dočká nový renderovací engine, postavy dostanou nové animace a vylepšení se dočká i audio složka hry. Predátory na druhé straně barikády pak doplní ochočitelní mazlíčci, mapa hry nabobtná minimálně po obsahové stránce a předělání se dočká i inventář a v neposlední řadě novinky neminou ani umělou inteligenci postav ve hře.

Novinek tedy bude hodně a do vydání verze 1.0 ještě autorům zbývá přinejmenším slušná porce práce. Je však na jednu stranu také trefnou otázkou, zda po takovémto vývoji a se stále zdánlivě bezednou studnicí nápadů budou autoři někdy s takzvaně finální podobou hry vůbec spokojeni.

zdroj: Archiv

Nejnovější články