Vývojáři předně děkují za trpělivost a vyjadřují pochopení nad frustrací komplikovaného vývoje (jak se zdá, protože je od alfy de facto otevřený hráčům), jehož součástí mnohdy nevyhnutelně jsou i časté pády hry, bugy znemožňující jakékoli pokračování a koneckonců například i exploity a cheaty nepoctivých hráčů. Jedním dechem také dodávají, že mají jednu z nejlepších a nejnadšenějších komunit fanoušků. Mnohem důležitější je však to, s čím se Bohemia Interactive plánují do budoucna vytasit.
Jak už bylo řečeno, DayZ by měla během příštího roku vystoupit z early access programu. Než se tak však nastane, bude třeba dodělat řadu věcí. Jako první vývojáři slibují podporu moderské komunity a integraci Steam Workshopu. Ti méně zruční se pak mohou těšit na budování přímo ve hře. Řeč je o vytváření vlastních základen a pevností. Za zmínku pak stojí i nové dopravní prostředky, z nichž některé nové se zaměří i na pohyb ve vzduchu.
O predátorech a motocyklech jsme již měli možnost slyšet, nově však autoři zmiňují novinky týkající se technické stránky hry. Vydání se dočká nový renderovací engine, postavy dostanou nové animace a vylepšení se dočká i audio složka hry. Predátory na druhé straně barikády pak doplní ochočitelní mazlíčci, mapa hry nabobtná minimálně po obsahové stránce a předělání se dočká i inventář a v neposlední řadě novinky neminou ani umělou inteligenci postav ve hře.
Novinek tedy bude hodně a do vydání verze 1.0 ještě autorům zbývá přinejmenším slušná porce práce. Je však na jednu stranu také trefnou otázkou, zda po takovémto vývoji a se stále zdánlivě bezednou studnicí nápadů budou autoři někdy s takzvaně finální podobou hry vůbec spokojeni.
zdroj: Archiv