"Umělá inteligence 2.0 nebude jen vyhazovat do vzduchu barely. Bude manipulovat s existujícími povrchy, což z boje udělá mnohem větší výzvu. Bude proti vám používat vaše vlastní statusy. Bude používat kouzla a schopnosti způsoby, které nás nikdy ani nenapadly. Upřímně řečeno, pokud si nedáme pozor, brzo ovládne svět," stojí v oficiálním popisu. Strašidelné. A to prý NPC budou využívat dokonce i terén včetně vyvýšenin! No, kam se hrabou absolventi West Pointu.
AI je schopna vyhodnotit všechny možné kombinace nejrůznějších kouzel, schopností a efektů, a pokud jste hráli první díl, umíte si představit, že možností je opravdu hodně. Počítač třeba na rozdíl od vývojářů napadlo léčit postavy s plným zdravím jen kvůli pozitivnímu odpočatému statusu, nebo zareagovat na zrychlené postavy štědrou aplikací olejových skvrn. Jde o natolik účinné strategie, že AI 2.0 prý bude na nižších obtížnostech vypnutá, aby začínajícím hráčům nezkazila zážitek. Dává to smysl - stačí se mrknout na video, v němž umělá inteligence naprosto rozdrtí chudáka Swena Vinckeho, zakladatele studia.
Kromě vychytralých oponentů update přinesl i lepší animace, přepracování výdrže předmětů a změny v balancování, například posílení efektu neviditelnosti. Péče se dočkal i deník, množství nalezeného zlata a textury. Takhle dalekosáhlé změny bohužel znamenají, že všechny dosavadní uložené pozice nebudou s přídavkem kompatibilní. Ale s tím je v předběžném přístupu potřeba počítat.
A co si pro vás vývojáři chystají do budoucna? Především datum vydání, na jehož výrobě tvrdě pracují nevolníci někde v čínských továrnách. Dál se můžete těšit na nový systém vztahů, podporu moddingu, nermtvé (protože co by to bylo za fantasy bez nemrtvých!) a taky pozoruhodné cosi jménem Game Master mód, který by měl dle drbů připomínat Dračí doupě v enginu hry. No, ambice tedy Larianům rozhodně nechybí.