Umělá inteligence v Divinity: Original Sin 2 je chytřejší než vývojáři
zdroj: tisková zpráva

Umělá inteligence v Divinity: Original Sin 2 je chytřejší než vývojáři

3. 2. 2017 10:12 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Kdo si myslel, že první letošní update early access verze Divinity: Original Sin II bude optimistický, milý a plný naděje, ten nezná studio Larian. "Copak by se nám asi hodilo do našeho kooperačního RPG založeného na tom, že vás může kdykoli zradit a zabít váš parťák?" přemítali vývojáři. "Aha, už víme! Naprosto smrtící, brilantní umělá inteligence, aby si hráči neoddechli už vůbec nikdy!" Takový myšlenkový pochod asi stál za vývojem nové AI. Každý tahový souboj by se tak měl změnit v zoufalý zápas o život proti neobvykle chytrým protivníkům.  

"Umělá inteligence 2.0 nebude jen vyhazovat do vzduchu barely. Bude manipulovat s existujícími povrchy, což z boje udělá mnohem větší výzvu. Bude proti vám používat vaše vlastní statusy. Bude používat kouzla a schopnosti způsoby, které nás nikdy ani nenapadly. Upřímně řečeno, pokud si nedáme pozor, brzo ovládne svět," stojí v oficiálním popisu. Strašidelné. A to prý NPC budou využívat dokonce i terén včetně vyvýšenin! No, kam se hrabou absolventi West Pointu.

AI je schopna vyhodnotit všechny možné kombinace nejrůznějších kouzel, schopností a efektů, a pokud jste hráli první díl, umíte si představit, že možností je opravdu hodně. Počítač třeba na rozdíl od vývojářů napadlo léčit postavy s plným zdravím jen kvůli pozitivnímu odpočatému statusu, nebo zareagovat na zrychlené postavy štědrou aplikací olejových skvrn. Jde o natolik účinné strategie, že AI 2.0 prý bude na nižších obtížnostech vypnutá, aby začínajícím hráčům nezkazila zážitek. Dává to smysl - stačí se mrknout na video, v němž umělá inteligence naprosto rozdrtí chudáka Swena Vinckeho, zakladatele studia.

 

Kromě vychytralých oponentů update přinesl i lepší animace, přepracování výdrže předmětů a změny v balancování, například posílení efektu neviditelnosti. Péče se dočkal i deník, množství nalezeného zlata a textury. Takhle dalekosáhlé změny bohužel znamenají, že všechny dosavadní uložené pozice nebudou s přídavkem kompatibilní. Ale s tím je v předběžném přístupu potřeba počítat.

A co si pro vás vývojáři chystají do budoucna? Především datum vydání, na jehož výrobě tvrdě pracují nevolníci někde v čínských továrnách. Dál se můžete těšit na nový systém vztahů, podporu moddingu, nermtvé (protože co by to bylo za fantasy bez nemrtvých!) a taky pozoruhodné cosi jménem Game Master mód, který by měl dle drbů připomínat Dračí doupě v enginu hry. No, ambice tedy Larianům rozhodně nechybí.

Nejnovější články