Úskalí prolnutí The Agency napříč platformami
zdroj: tisková zpráva

Úskalí prolnutí The Agency napříč platformami

28. 9. 2008 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Skloubení hraní na dvou zcela rozdílných formátech skrývá pro tvůrce spoustu problémů. Stojí tolik práce za to?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak známo již déle, online akce The Agency má nabídnout zajímavé konfrontační propojení mezi PC a PS3 hráči ve smyslu, že si tu obě herní komunity budou moci zahrát proti sobě. Uvedené dle producenta Matta Wilsona ze Sony Online Entertainment v sobě ovšem skrývá spoustu úskalí. Ponejprv tu je relativně snadné hacknutí PC kódu a následná modifikace hraní, neboli na PC je oproti konzolím mnohem obtížnější tomuto riziku zamezit a hru před ním dobře ochránit.

Což de facto úzce souvisí s dalším problémem, vybalancováním a optimalizací hry, nyní také ve smyslu ovládání, kde klávesnice a myš samozřejmě poskytuje mnohem intuitivnější hraní vůči klasickým gamepadům. Tohle se ale zase dá řešit různými pomocnými prvky pro konzolové hráče, jež usnadní klíčový akt zaměřování nepřítele, potažmo ztížení zmíněného manévru PC komunitě. Nicméně asi největším oříškem bude sdílení toho samého světa, v němž se budou pohybovat jak PC hráči, tak PS3 hráči.

Obrázek zdroj: tisková zpráva MMO jsou zejména o častých updatech, které se v tomto případě musí pečlivě synchronizovat. Jenomže zatímco na konzolích je třeba zdlouhavého certifikačního procesu, na PC nikoliv, takže dojde-li k nějakému problému, na nějž je třeba rychle reagovat, musí se to udělat dostatečně pružně, ale zároveň způsobem, aby se nenarušila citlivá rovnováha mezi oběma verzemi. Věru mimořádně nelehký úkol, jakkoliv tvůrce na druhou stranu zmiňuje, že díky certifikaci lze doufat, že všechny updaty budou ve výsledku dostatečně kvalitní.

Snaha o propojení dvou zcela odlišných formátů, otevřeného PC a uzavřené PS3, musí být dále pečlivě ošetřena i v oblastech, jako je snímkování a latence, zcela klíčových parametrech pro střílečku, kterou si bude možné zahrát s jedním účtem v obou verzích. Vámi vytvořený uživatelský účet totiž bude jednotný, máte-li ho vytvořený kupř. na PC a zabrousíte ke známým, co mají The Agency na PS3, lze pokračovat v hraní právě na jejich PS3, byť nechci zabíhat do detailů, že to minimálně stran ovládání bude asi dosti nezvyklé :)

Možná i proto bylo The Agency potichu odloženo z letošního podzimu nejdříve na březen 2009 - více v našem dřívějším zpravodajství:

Zamlžená Praha v The Agency  [2.6.2008 14:14 - levis]
Videa: The Agency, Ghostbusters, Dead Space  [21.5.2008 22:22 - levis]
Popíjení v baru The Agency  [30.3.2008 16:16 - levis]
Tunelové přestřelky v The Agency  [25.2.2008 20:20 - levis]

zdroj: Gamasutra

mart

Nejnovější články