Battlefield 4 má nabídnout větší a detailněji zpracované mapy pro 64 hráčů, hovoří se o trojici frakcí (USA, Rusko, východní/asijská frakce) a čtveřici tříd či povolání s možností dalších úprav v případě každé z nich.
BF4 má být spíše evoluční, než revoluční díl, čemuž by odpovídalo proklamované stejné množství map na startu, jako bylo u BF3, potažmo zakomponování většiny zbraní a bojových prostředků z BF3. Samozřejmě by skvadru doplňovaly nové kousky...
Pokud má BF4 opravdu na BF3 ve stylu hraní a boje navazovat, jak info od tajného zdroje hovoří, pak je dobře, že alespoň obsahově a zpracováním na tom má být čtverka lépe. Konkrétně se hovoří o více herních módech (třeba ten velitelský, což?), větším množství map zaměřených na boje muže proti muži, ale zmíněny jsou i lepší efekty, textury ve vyšším rozlišení a detailnější lokace – což by potvrzovalo často zmiňovanou informaci, že tvůrci z DICE nemohli kvůli výkonu současných konzolí využít možnosti enginu Frostbite 2 v případě BF3 na plné koule. Bude proto zajímavé sledovat, jestli se všechna ty vizuální vylepšení budou týkat pouze next-gen verzí, nebo zasáhnout i verze pro současné konzole a PC. BF4 má totitž údajně vyjít na všechny zmíněné platformy, současné, ale i budoucí. To bude guláš...
Pro Battlefield 4 by prémiová služba měla být spuštěna v den vydání hry, Battlelog by měl nabídnout více „socializačních“ prvků, ale tvůrci prý s podporou BF3 budou i nadále pokračovat a hovoří se o nějakém druhu propojení mezi BF3 a BF4, zřejmě na úrovni údajů z Battlelogu.
Aby to ale nevypadalo, že BF4 bude jenom o multiplayeru, tak singleplayer i kooperativní režimy budou rovněž nedílnou součástí hry, přičemž scénář mají na starosti jiní lidé, než v případě trojky. Na tom, že půjde o standardní vojenskou akci, se tím ale asi nic nezmění. Podstatné je v tomto případě slůvko „asi“, protože znovu upozorňuju, že všechny výše uvedené informace jsou ve skutečnosti nepotvrzené zvěsti, čili spekulace. Berte je tak!