V Baldur‘s Gate 3 se dost možná vrátí křeček Boo a jeho páníček Minsc
zdroj: tisková zpráva

V Baldur‘s Gate 3 se dost možná vrátí křeček Boo a jeho páníček Minsc

20. 6. 2019 13:37 | Preview | autor: Šárka Tmějová |

Go for the eyes, Boo!“ z úst rangera Minsca je jednou z kultovních hlášek známých snad všem hráčům tradiční RPG série Baldur‘s Gate. Boo, miniaturní gigantický vesmírný křeček, i jeho páníček Minsc jsou podle šéfa Larianu, Swena Vinckeho, v páté edici stále ještě živí. A mohli by se tedy v nějaké podobě vrátit i pro nadcházející Baldur‘s Gate 3.

Hry od Larianu, především pak Divinity: Original Sin, jsou sice na jednu stranu komplexní RPGčka, na té druhé straně ale srší humorem, slovními hříčkami a občas až přihlouplými narážkami. Ne že by tedy Baldur‘s Gate bylo tou nejvážnější z her (pamatujete na Noobera a Neebera?), rozhodně se ale drží trochu víc při zemi.

Swen Vincke se o přístupu k drnkání na vtipné struny trochu víc rozpovídal v rozhovoru pro VG247. „Baldur‘s Gate 3 bude temnější, vážnější. Ale vážná témata fungují mnohem líp, když v nich figuruje trocha humoru a Dungeons & Dragons je o zábavě, která probíhá u stolu. Takže ano, budou tam věci, u kterých se pousmějete,“ tvrdí Vincke.

Ranger Minsc a jeho křeček si v jiných herních světech vysloužili spoustu pomrknutí, teď by se ale po dlouhých 19 letech mohli dočkat dokonce plnohodnotného návratu. Vincke totiž ve stejném rozhovoru taky nenápadně naznačoval: „Když si vezmete, jak je na tom svět v páté edici, Boo a Minsc jsou stále naživu. Bhaal a pár dalších taky. Co s nimi uděláme? Budete si muset Baldur‘s Gate 3 zahrát, abyste to zjistili.“ Hra se bude sice odehrávat 100 let po druhém díle, ale vypomoct si proti stárnutí magií není ve fantastických světech zas tak neobvyklé.

Pokud se bojíte, že se toho za sto let stihne stát příliš mnoho a samotná hra vám to dostatečně nevysvětlí, budete si moct zahrát i stolní prequel. Ten se s podtitulem Descent into Avernus zaměřuje mimo jiné právě na Bhaala, boha vraždění.

zdroj: Archiv

Vincke v rozhovoru taky zmiňuje, že je velkým fanouškem původních Baldur‘s Gate. Zatímco BioWare smělo v 90. letech používat oficiální licenci Dungeons & Dragons, tehdy neznámé belgické studio se potýkalo hlavně s rušením projektů a nedostatkem financí. Swena bavilo zaměření na partu namísto jediného hrdiny i široké možnosti v rozhodování. Tenhle odkaz je v Divinity: Original Sin rozhodně znatelný a nejen díky němu si Lariani získali velmi pěkné renomé mezi hráči RPG klasického střihu.

Vydavatelé Dungeons & Dragons, Wizards of the Coast, totiž už jednu jejich nabídku na pokračování Baldur‘s Gate v minulosti odmítli. „Je to obrovský projekt. Neměli jsme tehdy k dispozici ani samotnou nutnou technologii,“ přiznává Vincke.

Třetí Baldur‘s Gate poběží na předělaném enginu Original Sin 2. Zatím nevíme, jestli budou souboje tentokrát tahové, nebo poběží v reálném čase, v každém případě ale budete moct kombinovat schopnosti svých postav s možnostmi prostředí. „Chceme, abyste měli pocit, že hrajete DnD s velmi schopným vypravěčem,“ shrnuje Swen Vincke.

Kdy tenhle pocit budete při hraní Baldur's Gate 3 moct získat, je ale zatím ve hvězdách. Snad na jejich oběžných drahách alespoň žije hodně dlouhověkých vesmírných křečků, kteří pomáhají s přípravami.

Nejnovější články