V Call of Duty: Modern Warfare bude mnohem realističtější střílení
zdroj: tisková zpráva

V Call of Duty: Modern Warfare bude mnohem realističtější střílení

13. 8. 2019 13:04 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Rebootované Call of Duty: Modern Warfare bude v lecčems kontroverzní a půjde proti zaběhnutému proudu. Odkloní se od ultra rychlých futuristických stříleček, zpomalí, zvážní, stane se uvěřitelnější. A po hráčích bude vyžadovat nové zacházení se zbraněmi.

Geoff Smith a Joe Cecot mají rozhodující slovo, co se designu nového Call of Duty: Modern Warfare týče. A tito pánové se rozhodli zcela překopat zaběhnuté metody ve smyslu pocitu ze střelby. Roky vybroušené jádro se v nejnovějším díle nesmrtelné série otřese v základech a jsem moc zvědavý, jak na to zareagují věrní fanoušci.

Smith a Cecot nechali očesat herní prvky na holé zbraně, následně debatovali nad všemi nadstavbovými systémy a mechanismy a posupně znovu budovali gunplay. „Zkontrolovali jsme, co stále dává smysl, a odstranili to, co se nám zdálo nefunkční, i když to bylo vývojovému týmu proti srsti,“ říká Smith v novém blogovém příspěvku.

Šéf studia dokonce vyhnal vývojáře ven, aby si vyzkoušeli reálné verze všech zbraní ve hře. Své zkušenosti následně použili k vytvoření nových systémů. Zbraně by nyní měly přirozeněji kopat, manipulace s nimi by měla působit realističtějším dojmem.

zdroj: Archiv

Co je ale pro hráče vůbec nejpodstatnější, je zpomalení projektilů a jejich vystavení gravitaci. V předchozích dílech jste jednoduše umístili střed mířidla na hlavu nepřítele, stiskli spoušť a bylo vymalováno. To stále platí, ale ne v každé situaci.

Okamžitou trefu zaznamenáte na krátké a střední vzdálenosti s určitými zbraněmi. Nicméně když na dlouhou vzdálenost sáhnete po méně výkonné zbrani, čeká vás citelná balistická křivka. Střílení si tedy vyžádá víc tréninku s každou zbraní, než se naučíte její schopnosti na různé vzdálenosti.

Testovací den na střelnici vývojářům odhalil jeden zajímavý poznatek – zbraně třídy SMG nejsou takové, jaké mysleli. Jsou mnohem přesnější, snadno se ovládají, ale nenadělají tolik škody. Takže museli celou třídu předělat, aby odpovídala realitě. Tedy v rámci mezí. Stále jde o arkádu, žádný větší příklon k Armě se nekoná.

zdroj: Archiv

Osobně se mi takový přístup v bodě, ve kterém se série nachází, zamlouvá. Nicméně včerejší spekulace o dalším dílu Black Ops mi naznačují, že by se nové směřování mohlo týkat jen aktuálního Call of Duty: Modern Warfare, případně všech budoucích titulů studia Infinity Ward, které se o značku Call of Duty dělí s dalšími týmy.

Poslední možnost by vlastně dávala největší smysl – Activision by tak vyhověl těm, kteří touží po přízemnějších střílečkách s minimem vymyšleností, ale i těm, které naplňuje akčnější, svižnější, futurističtější podívaná. Zkrátka by vždycky stačilo přeskočit díl, který vám nesedí.

Call of Duty: Modern Warfare vyjde 25. října na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One.

Nejnovější články