Battle Fleet: Ground Assault je již třetím dílem série polského studia Mythical City Games, a jak název napovídá (neplést se sérií Battlefleet Gothic), poprvé opouštíte oceánské vody a zavítáte na pevninu. Tam vás čekají známé bitvy druhé světové války jak za stranu spojenců, tak za stranu Osy.
Jde o tahovou strategii bez pomocných čtverečků či hexagonů, ve které dáváte rozkazy všem tankům jednotlivě. Určíte, kam který pojede a jak se na své cílové destinaci natočí. Pozice má samozřejmě vliv při obraně tanků, které standardně bývají vyztuženější v přední části. Zároveň musíte brát v potaz vozidla bez věží, která mají omezenou pohyblivost hlavně.
zdroj: PlayStation YouTube
Následně nestačí označit nepřítele a vyčkat na umělou inteligenci, až za vás sama provede výstřel s náhodnou nepřesností. Zamířit a vystřelit totiž musíte sami. Zatímco s horizontálním zaměřením vám pomáhá „laserové ukazovátko“, vertikální náklon hlavně už musíte odhadnout sami. Zpropadená balistika… Zasažená část má pak vliv na celý chod tanku – poškozený motor snižuje rychlost, zasažená posádka na jedno kolo vyřadí celý stroj atd.
Battle Fleet: Ground Assault nabízí příběhovou kampaň, mód náhodných misí, multiplayer, a dokonce podporu virtuální reality. Po obsahové stránce „usednete“ do dvacítky unikátních tanků s různými statistikami, sami si zvolíte druh munice (výbušná, průbojná), využijete leteckou podporu k průzkumu okolí i bombardování nepřátel, sem tam sáhnete po dělostřelectvu.
Musím říct, že z hlediska hratelnosti mě hra zaujala. O to víc ale zamrzí vizuální stránka. Na tu tvůrci vyloženě zapomněli. Současné strategie jsou i po maximálním přiblížení až do pomyslného pohledu z první osoby o mnoho kroků a let dál. Battle Fleet: Ground Assault bohužel nepůsobí hezky z žádného pohledu, ani po přimhouření obou očí. Pokud pro vás není odpudivý vzhled a 20 eur překážkou, mašírujte na Steam.