Vedle malby tu najdete několik postav se kterými můžete ve větvících se dialozích prohodit pár slov a třeba jim nabídnout váš výtvor. Na oplátku za svůj výtvor můžete od místních obyvatel dostat užitečnou radu, nebo vám mohou prozradit nějaké tajemství. Některým lidem můžete i pomáhat, byť vývojáři ještě úplně neupřesnili jestli půjde o klasické "přines mi XY", nebo to budou propracovanější úkoly.
Vaše akce by měly mít ve výsledku vliv na stav ostrova a hra by měla na vás zase reagovat zpátky s tím, že se postupně budete dostávat k tajemstvím a záhadám ostrova. Eastshade není ani násilná, ani příliš klidná hra a tvůrci zdůrazňují, že i přes nenásilný základ nejde o walking simulator. Zapomeňte na střílení, ale jen tak bezcílné bloumání světem jako třeba v Dear Esther tady také nebude.
zdroj: Archiv
Sami vývojáři na webu prozradili, že by se vám mohlo Eastshade líbit i v případě, kdy vám třeba Dear Esther nebo Gone Home příliš nesedlo. Tady by bychom se měli dočkat mnohem více interakcí a alespoň nějakého smyslu progrese a vývoje, byť například příběh nebude hrát prim. Ve hře má být údajně více menších a méně důležitých příběhů, než jeden velký, všeobjímající. Jednou z důležitých mechanik má být jakási místní obdoba craftování, spojená s nacházením materiálů. Trailery toho nicméně příliš neprozrazují a datum vydání je také ve hvězdách.