V netradičním RPG A House of Many Doors můžete levelovat i básnické umění
zdroj: tisková zpráva

V netradičním RPG A House of Many Doors můžete levelovat i básnické umění

23. 9. 2015 19:39 | Preview | autor: Adam Homola |

Dvojrozměrné RPG A House of Many Doors zřejmě jen tak z hlavy nedostane žádný hráč, který se tenhle kousek pokusí zahrát. Netypičnost a snad až podivnost projektu od Pixel Trickery Games předčí leckterou experimentální indie hru a není divu. A House of Many Doors se odehrává v podivném "Domě" - parazitní dimenzi, která krade všechno možné i nemožné od ostatních světů. Místní prostředí je tak roztodivným mišmašem všeho možného, ve kterém se přesouváte pomocí mechanického vlaku s robotickými nohami.

A House of Many Doors vás postaví do role průzkumníka, básníka, novináře a špeha v jednom. Vaším cílem je zjistit především odpovědi na tři klíčové otázky: jaký je účel Domu? Kdo ho postavil? A jak z něj uniknete? To zjistíte až v plné hře, která vyjde v červenci příštího roku pro PC a Mac. Vedle prozkoumávání prostředí a RPG prvků má hra nabídnout také realtime souboje s možností zapauzování, jistou hloubku vyprávění, výrazné postavy a větvící se nelineární příběhy.

Hodně chtějí tvůrci sázet na procedurálně generovaný obsah, který má řešit nejen prostředí, ale třeba i básničky. Své básnictví si můžete mimochodem vylevelovat, ale tím ještě netradiční nápady nekončí. Během putování napříč Domem potkáte různé bizarní civilizace a dáte dohromady dysfunkční posádku, zatímco se máte sotva držet zbytků své příčetnosti. A House of Many Doors má totiž obsahovat i prvky hororu.

Ve výčtu děl, která tvůrce A House of Many Doors inspirovaly, nechybí H.P. Lovecraft, Invisible Cities, FTL, Planescape Torment nebo třeba Sunless Sea. Už jen tenhle mix dává najevo, že tentokrát opravdu nemáme čest s "normální" hrou. Divné mají být i jednotlivé místnosti Domu. Nemá se jednat o klasickou místnost, ale někdy za pomyslnými dveřmi narazíte na celá města nebo třeba jen ruiny pradávné civilizace.

Většina z toho má být procedurálně generovaná, ale čas od času se dostanete do pečlivě navržené místnosti která zase posune příběh o kousek dál. O zafinancování hry se z velké části postarali tvůrci Sunless Sea ze studia Failbetter Games.

A House of Many Doors zdroj: tisková zpráva

Díky Kickstarteru může být ale hra ještě větší, lepší a s parádním soundtrackem. Vývojáři chtěli pouze 4 000 liber, přičemž už teď mají na kontě přes 8 000, tudíž původní vizi může být učiněno za dost. Ať už A House of Many Doors dopadne jakkoliv, je jisté, že půjde o dost unikátní zážitek. A právě od takových projektů je tu Kickstarter a jiná nezávislá studia s volnými prostředky...

Nejnovější články