Soubojový systém s možností zapauzování hry určitě znáte třeba z aktuální Pillars of Eternity II: Deadfire nebo předloňské The Dwarves. Osobně dávám přednost ryze tahovým soubojům, ale i simultánní řezničina s možností oddechu má něco do sebe. Vývojáři z nového studia Action Squad Studios se ale rozhodli, že to chce ještě trochu přikořenit. Takže pauzu doplnili přetáčením.
V praxi to vypadá následovně. Sprintujete si ke skupině vlků, ve správnou chvíli necháte zmrazit čas a rozhodnete se, kam skočíte a kde se oženete sekyrou. Jenže jakmile tam skočíte, vlk stihne zareagovat a rozdrásá vám obličej. Takže o pár vteřin vrátíte čas a vyzkoušíte skočit na druhou stranu. Najednou stojíte za zády vlka a ten se kácí k zemi s kňučením.
zdroj: PlayStation YouTube
Hrátky s časem přitom nevyužijete pouze v boji, ale pomohou vám k vyřešení logických hádanek, a dokonce i odvátí vaši smrt. K té nemusí dojít jen v zápalu boje, ale postarají se o ni třeba padající sutiny nebo hroutící se dřevěný most pod nohama.
To by bylo to nejzajímavější na Iron Danger. Jinak vás čeká plejáda monster, spolupráce dvou ze tří postav, zvyšování úrovní dovedností, eskalující příběh a spousta dalších klasických RPG náležitostí. Hra vyjde jednoho tajemného dne na PC, PlayStation 4 a Xbox One (vzhledem k pre-alpha záběrům výše jsem ohledně letošního roku skeptický).
Dovolím si ještě odstavec o týmu z Action Squad Studios. Většinu pracantů tvoří vývojáři, kteří se v Rovio podíleli na Angry Birds a Bad Piggies. Do svých řad pak ještě přibrali několik tvůrců Warhammer 40,000: Squad Command a v roce 2016 začali společně pracovat na Iron Danger. Teď asi zapláče spousta indie vývojářů, protože studiu se za tu dobu podařilo z různých zdrojů vyzískat 1,7 milionu eur na vývoj. Tak snad tyto finance dají vzniknout unikátnímu zážitku.