Fanoušci se ale nemusí bát, podle všeho cílí drtivá většina změn na technické změny pod kapotou. Jádro hry by mělo i nadále zůstat víceméně stejné tak, jak ho známe už roky. Největšími novinkami jsou vedle Source 2 enginu ale nové uživatelské rozhraní a nové způsoby jak Dotu 2 hrát.
Nový engine zajistí, že Dota 2 bude responzivnější, svižnější a hezčí, než kdy dříve. Změny zasahují opravdu téměř do všech kategorií, od ovládání, přes výkon a zátěž na hardware, až po zvuky. Nový engine většinou znamená vyšší nároky na výkon, ale v případě Source 2 půjde o pravý opak. Dota 2 by díky němu měla mnohem lépe běžet například na starších a ne moc výkonných noteboocích a slabších počítačích.
Na druhou stranu pokud máte k dispozici opravdové dělo, nezůstane nevyužito. Source 2 pěkně prožene všechna jádra vašeho procesoru, využije 64-bitový operační systém i paměť a samozřejmostí je i podpora pro Direct3D 11 a Vulkan. S tím jde ruku v ruce výrazně vylepšená fyzika, včetně fyziky oblečení.
Kompletně předělané uživatelské rozhraní čítá zcela nový Dashboard, miniprofily, systém party, novou stránku pro výběr hrdinů, activity feed, grafy... Tady jednoduše nezůstal kámen na kameni a to včetně chatu. Hráčům, kterým třeba samotná Dota 2 tolik nevoní, nebo by rádi vyzkoušeli i něco trošku jiného, jistě udělají radost nové Custom Games, kde budete moct najít snad úplně všechno.
A díky rozsáhlému editoru si taky to "všechno" můžete klidně sami vytvořit. Celá iniciativa předělání Doty 2 se jmenuje Reborn a pokud si ji chcete vyzkoušet, můžete si betaverzi Reborn ze Steamu stáhnout už teď. Zatím se budou řešit bugy a všechny novinky se mají ladit a upravovat s tím, že plná verze se objeví někdy po The Internationalu. Pokud vás zajímají technické detaily všech změn, nezbývá než vás odkázat na tuhle speciální stránku kde můžete všechno nastudovat dopodrobna.