Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 představuje Ventrue, ale hra bude mít v základu jen pět klanů
zdroj: Profimedia

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 představuje Ventrue, ale hra bude mít v základu jen pět klanů

23. 5. 2019 16:35 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Zatímco Hardsuit Labs ukázali video, které představuje klan Ventrue, přidali i zprávu, která skalního fandu ve mně příliš nepotěšila. V základní verzi Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 bude jen pět klanů, z čehož podle oficiálních stránek jeden budou Thinbloodi. Podle jiných zdrojů ale bude oznámený ještě jeden klan. Což znamená čtyři plné camarillové klany – Brujah, Ventrue, Toreador, Tremere. Otazník visí nad jedním ze zbylých camarillových klanů, Nosferatu a Malkaviany.

Podle Paradoxu budou ostatní klany v rámci DLC zdarma, ale není jasné kdy. Co ale jasné je, že je zde několik důvodů, a ze všeho nejvíc asi ten finanční. Pořád nejde o vysokorozpočtovou produkci a jak říká producent Florian Schwarzer, Paradox chce zajistit, že někdy budou i Bloodlines 3. To znamená, že tým nechce utopit budoucnost značky v příliš velkých investicích. Je to logické a popravdě i pochopitelné u obou klanů „v ohrožení“.

Psychopati, nebo zrůdy?

Pokud nás skutečně čeká ještě jeden klan, bude to těsný souboj. Malkaviani jsou fascinující svou disciplínou Dementation, což v prvním dílu vedlo k nádherně bizarním rozhovorům a nestandardním řešením.

To ale zároveň klade vyšší nároky na vývojáře. Nejde o extra odpovědi v dialozích, tohle jsou kompletně unikátní dialogy, které bude (snad) třeba nadabovat. Navíc Dementation je disciplína, která hodně pracuje s abstraktními pojmy a velmi obtížně se „láme“ do omezení počítačové hry (za což tleskám Troika Games in memoriam, protože to zvládli skvěle).

Pokud ale někdo bude ještě náročnější na vytváření unikátních situací, budou to Nosferatu. Permanentně znetvoření upíři, kteří se kvůli tomu, aby neporušili Maškarádu, musí plížit ve stínech, alespoň do chvíle, kdy získají dost silnou Obfuscation, aby si vytvořili iluzi normálního obličeje.

Pokud máte příběhové RPG, tohle vytváří obrovské problémy, protože najednou musíte vymýšlet, jak obejít dialogy s normálními lidmi, kteří nemůžou na váš vzhled reagovat příčetně. Z toho důvodu myslím, že pokud si černého Petra vytáhne jeden klan, budou to Nosferatu.

zdroj: Archiv

DLC zdarma to jistí

Pokud se tak stane, mimo jiné vypadne z nabídky disciplín Animalismus, který mají právě Nosferatu a Gangrelové. Nicméně, i přes zklamání se musím v tomto autorů zastat. Je mnohem lepší říct si předem, že máte hru designovanou pro určitý typ hratelnosti, než se utopit ve vývojářských přešlapech nebo v dluzích.

Plán je podle všeho ten, že hratelné klany budou variabilní díky svým disciplínám a dokáží sednout do kontextu příběhu a další přibydou ve formě DLC zdarma. Na nich bude moci tým pracovat po vydání. Nikdo neříká, že ve městě nemohou být NPC Nosferatu a Gangrelové, ale hrát půjde ze začátku jen za vybrané.

Počítačová hra holt není pen and paper RPG, které je limitované jen schopnostmi Storytellera. Pořád ale doufám, že nás čeká poslední klan v podobě Malkavianů a časem se objeví Nosferatu, Gangrelové, Lasombry…

Charismatičtí vládci

Ale teď už k Ventrue, klanu posedlému vládnutím. Se slzou v oku vzpomíná na Spartu, kterou zlikvidovali athénští Brujahové. Nevím, jestli zrovna tohle budou řešit upíři ze Seattlu, ale jisté je, že klanové prokletí, které spočívá ve vybíravosti, z koho se mohou krmit, zůstává. Ve hře to bude představovat Resonance, která určí, jak moc je krev potenciální oběti „atraktivní“ a tedy pro Ventrue konzumovatelná.

Ventrue mají k dispozici dvě disciplíny – Dominate a Fortitude. Presenci nechali v rámci zachování unikátní hratelnosti Toreadorům a nutno říct, že mi to vůbec nevadí, pokud to bude ve hře fungovat.

„Dominačka“ je dobrá na to, když potřebujete někoho přesvědčit ani ne tak nenápadným způsobem, ale prostě na sílu. Mentální sílu. Mesmerize stojí tři krve, ale za tuhle cenu na chvíli naprosto ovládáte NPC do míry, že nic nevnímá, včetně bolesti. Command pak zesiluje efektivitu Mesmerize. Podle toho, v jak silném slotu se nachází, můžete se svou obětí manipulovat a klidně ji i nechat na někoho zaútočit. A Domination neporušuje Maškarádu.

zdroj: Archiv

Druhou disciplínou je Fortitude aneb upíří nezranitelnost. Absorb umožní upírovi za dvě krve načas odrážet všechny útoky a ještě se léčit. Personal Armor pak podle umístění ve slotu nabízí prakticky nezranitelnost, kdy se upírova kůže změní takřka v kámen. Ale pozor, použití Fortitudy porušuje Maškarádu, takže si buďte jistí, že nezůstanou žádní svědci.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 vychází začátkem příštího roku na PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články