Vaše rozhodnutí se promítnou v celé StarCraft II trilogii
zdroj: tisková zpráva

Vaše rozhodnutí se promítnou v celé StarCraft II trilogii

11. 1. 2013 10:45 | Preview | autor: Adam Homola |

O příběhové kampani StarCraft II: Wings of Liberty byste asi neřekli, že byla nelineární. Měla jasně daný začátek, konec a drtivou většinu misí zažili všichni stejně. Přesto se kampaň několikrát zastavila a virtuální postavy se obrátili s rozhodnutím na hráče. V rukou jste měli osud několika postav a bylo na vás, jak s ním naložíte. Jak to s nimi bude v dalších dílech? Doteď se předpokládalo, že Blizzard prostě vezme jednu verzi, kterou bude považovat za kánon a podle toho se pojede dál. Inu, bude to jinak a vaše volby nepřijdou nazmar.

Vývojáři nedávno oznámili, že rozhodnutí, která jste učinili ve Wings of Liberty, se promítnou i do kampaně nadcházejícího Heart of the Swarm. Nepůjde ale o všechny. Například reference na poslední volbu Wings, jestli se půjde do finále přes tunely, nebo druhou cestou, v HotS budou. Stejně jako Gabriel Tosh, pokud jste se rozhodli mu v kampani pomoct a nerozhodli jste se pro sličnou Novu. Jakkoliv jste se ale rozhodli v případně doktorky Hansonové, v Heart of the Swarm se žádné zmínky nedočkáte.

Obecně prý ale nemáme čekat, že by měla rozhodnutí z WoL na HotS velký dopad. Chystá se na nás příběh, který se točí primárně kolem Zergů a vedlejší postavy, co se točily kolem terranských rebelů, nebudou hrát tak zásadní roli. I přesto ale budou některé části kampaně HotS jiné, právě na základě vašich rozhodnutí. Tvůrci zatím neprozradili, jak se rozhodnutí z Wings a Heart promítnou do posledního dílu SC2 trilogie, Legacy of the Void, ale dá se předpokládat, že se volby projeví i tam.

Oznámení o kontinualitě voleb zveřejnili vývojáři v jednom z novějších dílů tzv. Creative Developments, kterým jsme se věnovali už dříve. Tentokrát se také nakouslo několik ožehavých témat z celého herního pozadí a konečně došlo i na to hulení doutníků ve skafandrech! Nejprve ale k jednomu dávno pohřbenému projektu. StarCraft: Ghost. Padl dotaz, o co všechno jsme měli přijít po příběhové stránce, když Ghost nikdy nevyšel.

Odpověď je jednoduchá: jakýkoliv příběh, který byl ve StarCraft: Ghost, prý nepatří do hlavního příběhového pozadí. Jednoduše řečeno slovy tvůrců: pokud to nebylo vydáno, tak to neexistuje. A já bych jen dodal, že koho zajímá příběhové pozadí Novy, hlavní protagonistky zrušené konzolovky, tak vyšly dvě knihy, které se jejím příběhem zabývají - StarCraft Ghost: Nova a StarCraft Ghost: Spectres. Není to sice přesný přepis příběhu kampaně SC: Ghost, ale do hloubky se tam řeší minimálně Nova, kolem které se Ghost točil.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Obrázek ze zrušeného StarCraft: Ghost

V několika posledních Creative Developments samozřejmě nemohlo nedojít na Zergy. Rasu, kolem které se pořád točí několik otazníků. Máchání Mutalisků křídly ve vesmíru se vysvětlilo minule. Tentokrát jsme se dozvěděli, jak je to s dýcháním Zergů ve vesmíru. Většina Zergů prý není pro cesty vesmírem přizpůsobena a řeší to tak, že si vlezou do většího Zerga, který k tomu slouží. Například Leviathana. Když už nějaký Zerg vesmírem putuje, má v sobě velké zásoby kyslíku, nebo se adaptoval tak, že kyslík vůbec nepotřebuje.

U Zergů je to všechno o adaptaci na různá prostředí, včetně vesmíru. Vývojáři to hezky přirovnali k lidem (Terranům). Nám když něco nejde, tak si vyrobíme nástroj, pomocí kterého to zvládneme. Zergové žádné nástroje nevyrábí, ale pomocí evoluce se sami novým podmínkám přizpůsobí. Stejně tak to platí i pro asimilování nových zvířat mezi své řady. Zergové sice od začátku kampaně Wings of Liberty navštívili spoustu planet, ale do konce hry ještě nestihly nové jednotky kompletně přetvořit. Od toho jsou pak nové jednotky v Heart of the Swarm.

A na závěr perlička, která pálí všechny StarCraft nerdy už od vydání prvního dílu. Kouření v zavřených skafandrech či brněních, chcete-li. Konkrétní dotaz padl sice na Findlayho, ale odpověď je všeříkající: “Rád bych řekl, že to je možné, protože tam má zabudované speciální pumpy na cirkulaci vzduchu. Pravdou ale je, že je prostě jen takový drsňák,” napsali vývojáři na webu. Tak a máte to. Tychus byl drsňák, ostatní mají v brnění větrání. Jednoduché jako facka.

Nejnovější články