Ve stealth adventuře Qasir al-Wasat se podíváte do Sýrie 12. století - navíc v češtině
zdroj: tisková zpráva

Ve stealth adventuře Qasir al-Wasat se podíváte do Sýrie 12. století - navíc v češtině

28. 12. 2015 19:15 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Po letech vývoje se brazilské studio Aduge vrací se svým projektem Qasir al-Wasat, který vyjde v lednu v mezinárodní verzi, což znamená s lokalizací do řady jazyků včetně češtiny. Magicky vyhlížející hra kombinuje stealth akci z 2D prespektivy s unikátním vizuálním stylem, který vychází z perských miniatur. Nicméně do Persie (či Íránu, chcete-li) se nepodíváme, protože Qasir al-Wasat míří do Sýrie 12. století, navíc do mytologií a kouzly prolezlého paláce.

V roli magické bytosti, přivolané z jiného světa, se ocitáte ve zmíněném paláci s cílem zlikvidovat tři osoby. Protože vás ale skolí i jedna rána mečem, musíte se plížit a rozhodně nesmí dojít na boj v blízkosti stráží, jelikož si všimnou i zvuku vámi provedené vraždy, případně nepřehlédnou cákanec krve na podlaze. A pak je zle. Qasir al-Wasat ale není jen o plížení a likvidaci. Druhou složkou hry je průzkum paláce, který dýchá mytologií dané doby a významně tomu napomáhá zmíněné vizuální zpracování.

Tvůrci prý bedlivě studovali styl perských miniatur, který byl po několik set let jedním z hlavních na Blízkém východě. Ačkoliv se i názvem odkazuje do oblasti Persie, jeho vznik a vliv je mnohem širší. Hlavní styl, kterým se perské miniatury prezentují, vznikl kulturním vlivem Mongolů, kteří za sebou nenechali jen hromady mrtvol a vypálená města. Naopak, na území Persie se nacházelo centrum mongolského Ílchanátu, které do sebe nasávalo kulturní vlivy z celého okolí. Tradiční miniaturní kresba tak byla vystavena vlivu mongolského (a tedy primárně čínského) výtvarného umění. Výsledný výtvarný styl navíc velmi rychle získával na oblibě a expandoval dál na východ i západ včetně území současné Sýrie, kde se odehrává i hra (byť 12. století je trochu brzy).

zdroj: Archiv

Jenže Qasir al-Wasat není jen o kochání se netradičním vizuálním stylem. Jak bylo řečeno, plížení a likvidace nepřátel je jen polovinou hratelnosti, druhou tvoří objevování tajů paláce. Navíc, mohli byste sice jen naslouchat příkazům mága, který vás přivolal, ale nebyla by škoda neprohledat palác a nepátrat po tom, co se tu vlastně děje? V paláci najdete spoustu hádanek a tajemství, která můžete přečíst či slyšet v jednom z mnoha dialogů. Postupně by se vám tak měl odkrýt celý příběh a některé vedlejší příběhy.

Jak si můžete všimnout v traileru i na obrázcích při prohledávání paláce nasloucháte intrikám a sestavujete třeba alchymistickou soupravu, která vás přivede k další stopě. Ve prospěch tohoto poměrně unikátního kousku hovoří také několik cen včetně té pro nejlepší brazilskou hru, kterou obdržela první verze - ta ale vyšla bez větších fanfár jen v některých regionech.

Naštěstí pro hráče se původní tým dal zčásti dohromady, aby debut studia Aduge představil i světové veřejnosti v rámci mezinárodní verze, která vyjde na Steamu 19. ledna. Pokud tedy máte rád chytré a především originální hry, Qasir al-Wasat by mohla být záležitost právě pro vás.

Nejnovější články