Ve „stealthvanii“ The Siege and the Sandfox se proplížíte masivním arabským vězením
zdroj: tisková zpráva

Ve „stealthvanii“ The Siege and the Sandfox se proplížíte masivním arabským vězením

30. 5. 2017 18:45 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Kdyby někdo vypracoval žebříček všech možných motivací, které pohánějí protagonisty her, filmů a knížek za svým cílem, falešné obvinění z vraždy by se určitě umístilo hodně vysoko – hned za pomstou na padouších, co vám zabili/unesli rodinu. Se stejným konceptem pracuje i chystaná The Siege and the Sandfox, což je podle slov autorů „stealthvania“, tedy hra inspirovaná sériemi Castlevania a Metroid, jenže s přidaným elementem plížení se ve stínech.

Takový newspeak mě sice na jednu stranu trošku otravuje, na stranu druhou vlastně jde o dost efektivní popis toho, co vás ve hře čeká. Město, kde jako proslulý zabiják žijete, je obleženo nepřátelskou armádou a jeho panovník byl právě zavražděn, což praví zrádci samozřejmě hodí na krk vám. A následně vás uvrhnou do obrovské podzemní věznice plné lidských strážných i nadpřirozených nepřátel. Vy musíte honem utéct a prozradit obyvatelům pravdu, jinak je město jistě ztraceno.

Jak je to tedy s tou „stealthvanií“? Už se k tomu dostávám. Průchod hrou nebude lineární – jednotlivé části podzemí se vám budou odemykat podle toho, jaké získáte schopnosti. Do dříve nedostupného výklenku se hravě vyhoupnete poté, co někde schrastíte vystřelovací hák, vedlejší chodba hlídaná nesmrtelným nepřítelem se zpřístupní, jakmile najdete lepší dýku a zamčené dveře ze začátku hry přestanou být překážkou díky novému šperháku. Přibližně takhle by to nakonec mohlo vypadat, přestože jsem si konkrétní situace vycucal z prstu.

zdroj: Vlastní

The Siege and the Sandfox se chlubí pěknou pixel-artovou estetikou připomínající příběhy Tisíce a jedné noci nebo Prince z Persie. Stylizovaná sloupořadí, přehnaně objemné turbany, zahnuté kinžály… No, však to znáte. Dá se očekávat, že váš hrdina (pravděpodobně titulní Písečná liška) bude křehký jako porcelán a v přímé konfrontaci neobstojí, aby vás autoři donutili pečlivě se skrývat. Abych je přímo citoval: „Stavíme nádherný svět, který si naši hráči mohou užít… ze stínů.“

Hra stále ještě nemá stanovené datum vydání, ale pokud vás zaujala, můžete její vývoj sledovat pomocí newsletteru nebo si přečíst dosavadní vývojářské deníčky.

Nejnovější články