Velký update přidává do Kingdom Come šermířské souboje a tunu nového obsahu
zdroj: tisková zpráva

Velký update přidává do Kingdom Come šermířské souboje a tunu nového obsahu

3. 7. 2015 15:19 | Preview | autor: Adam Homola |

Slíbená nová alfa verze Kingdom Come: Deliverance konečně vyšla. Jejím největším tahákem je soubojový systém, ale tím novinky nekončí. Dan Vávra a Viktor Bocan z Warhorse Studios představili aktuální alfa verzi v hodinovém videu s komentářem, a pokud jste viděli prezentace z E3, uvidíte na novém videu ještě víc. Vývojáři totiž stihli E3 build hry ještě vylepšit a doladit.

Alfa by měla být podle Vávry zhruba čtyřikrát větší než předchozí verze. Ostatně, slib s vydáváním nové verze každé dva měsíce vývojáři minule porušili právě proto, aby mohli připravit verzi pro E3. Z toho ale těžíme i my hráči, a tak je nyní ve hře fungl nová vesnička Mrchojedy (v angličtině Merhojed), a kousek od ní i tábor plný vojáků. V něm najdete malou arénu, kde můžete vyzkoušet soubojový systém s dřevěnými meči v rámci tréninku. Vaše postava je v téhle fázi totiž pořád ještě zelenáč a vojáci, kteří přišli bránit oblast před Kumány, vás hned tak nepustí k plnohodnotné zbroji. Kumány jsme mohli vidět v nedávném E3 traileru, a pokud se v alfě vydáte do nového lesa a budete mít štěstí, pár jich tam najdete. Ale to bychom předbíhali.

Dan Vávra ukázal a hlavně se rozpovídal o herním světě a vyvrátil obavy hráčů, kteří se strachují o malou či prázdnou herní plochu. Poloprázdných lesů, vesnic a vůbec absence činností bychom se prý bát neměli. Vávra v tomto směru přirovnal Kingdom Come: Deliverance k Red Dead Redemption, což znamená, že po cestě krajinou či lesem můžete narazit na různé události či drobné úkoly, které je pak potřeba plnit. Ostatně už teď by mělo být ve hře něco kolem 10 úkolů, i když některé z nich jsou jen kratičké věci, kdy třeba nesete jednu věc z bodu A do bodu B.

Minimálně jeden z nových questů je však větší a rozsáhlejší. V dálce vidíte kouř, NPC vás pošle to prozkoumat, a co bude následovat, už uvidíte na videu nebo si to možná raději sami zahrajte - pokud máte do alfy přístup. V plné hře půjde o jeden z největších questů, který se následně rozvětví na další a další úkoly. V alfě je však zatím jen jeho malá část, ale právě ta vás navede na souboje.

zdroj: YouTube.com

Souboje jsou založené na fyzice, absolvujete je z pohledu bojovníka a v rámci možností jsou tak realistické, jak to jen jde. Ve výsledku to znamená, že pokud po někom máchnete mečem, neprobodnete mu brnění, ale meč po něm sklouzne a nepříteli se nic nestane. Tak jako v reálu. Když ale brnění nemá, je to jiná pohádka...

O variabilitu soubojového systému a taktiku se stará pět různých oblastí, na které můžete zaútočit: hlava, části těla apod. Na každé místo můžete zaútočit dvěma typy útoků a nechybí ani komba, která uděláte řetězením povedených útoků po sobě.

Souboje jsou primárně založené na stamině a brnění. Pokud bojujete proti někomu, kdo nemá brnění, můžete ho zabít velmi rychle, když se trefíte do nekryté části těla. Jakmile se proti vám ale postaví někdo v kompletní plátové zbroji s přilbou, máte problém. Takový nepřítel je, stejně jako v reálu, prakticky "nesmrtelný". V tomto případě je vaším cílem nepřítele unavit, a jakmile je bez staminy, provést na něm kombo, kterým ho dorazíte.

Kingdom Come: Deliverance zdroj: tisková zpráva

Sluší se ale dodat že veškeré pohyby, brnění a možnosti, které máte vy, mají i nepřátelé. Jestliže se nepříteli podaří vás unavit, máte problém. Bez staminy totiž nedáváte tak silné rány, jste pomalejší a zranitelní. Můžete ale například i uskakovat a blokovat, byť to také čerpá drahocennou staminu.

V soubojích funguje i klamání nepřítele. Jednoduše naznačíte, že chcete zaútočit například zleva, ale těsně před výpadem útok změníte na druhou stranu. Nepřítel viděl, co děláte, přizpůsobil se tomu, ale pak už nestihne svůj postoj včas upravit, aby vykryl útok na nečekanou stranu. Stejný typ útoku může přijít i na vás, a pokud nechcete uskakovat, můžete blokovat.

K blokování slouží jediné tlačítko a dokud máte dostatek staminy, vyblokujete prakticky jakýkoliv útok mířící vaším směrem. Z bloku lze navíc přejít do protiútoku. Pokaždé byste si ale měli dávat pozor na to, kde bojujete. Prostředí totiž hraje svou roli a jestliže stojíte například vedle stěny či plotu, nemůžete se z dané strany pořádně rozmáchnout a máte tak značně omezené možnosti útoků.

zdroj: Archiv

V soubojích hraje svoji roli i váha a délka meče. S kratším a lehčím mečem jste rychlejší, ale zase nemáte takový dosah a neuděláte asi takové poškození, jako v velkým mečem. Samozřejmostí pak budou i štíty, ale ty v aktuální alfa verzi zatím ještě nejsou. K dispozici je ale třeba luk, který je velmi silný, což ovšem vyvažuje absence zaměřovacího kříže a fakt, že šíp nemžete držet natažený v pohotovosti nijak dlouho. Minimálně ze začátku by tak měl být luk velmi obtížnou zbraní než se s ním naučíte pracovat.

Vyzkoušet můžete také bullet time, kterému Vávra s Bocanem ve videu přezdívají "sword time..." Jde o klasické zpomalení času, které se aktivuje automaticky poté, co se vám podaří perfektní blok. Ihned po něm tak máte prostor pro pořádnou nakládačku. Opět ale platí, že všechno co máte k dispozici vy, mohou používat i nepřátele. Jestliže se tedy NPCčku podaří perfektní blok, spustí se bullet time pro něj a na budku dostanete vy.

Kingdom Come: Deliverance zdroj: tisková zpráva

V současné alfa verzi zatím na civilisty útočit nemůžete, ale ve finální hře a také v některé z budoucích alfa verzí to půjde. Vývojáři navíc slibují propracovaný systém odpovědnosti, tudíž by se nemělo stávat že vyvraždíte půlku vesnice a ta druhá půlka to bude řešit jen minutu, nebo vůbec. Stejně tak by neměla ležet mrtvá těla na náměstíčku x hodin a stráže budou podobné prohřešky řešit velmi důrazně. I když vás nikdo při vraždě nevinného civilisty neuvidí, bude se po vrahovi pátrat. Klidně vás tak může zastavit stráž, a když u vás po prošacování najdou zbraň, máte problém.

Vedle soubojů ukázali vývojáři také inventář a systém oblečení, od kterého se odvíjí systém "tříd", který ve hře je a není. Na začátku si nevybíráte, jestli se do světa Kingdom Come pustíte jako rytíř, nebo lapka. Prostě na sebe navléknete těžké brnění, mácháte kolem sebe mečem a stává se z vás rytíř. V plátovém brnění ale na druhou stranu horko těžko něco ukradnete. Je těžké, dělá hluk, leskne se a tak na stealth není ani trochu vhodné. Stačí se ale odstrojit, hodit na sebe černý kabát a najednou jste v noci téměř neviditelní. Klasické rozdělení tříd tedy ve hře není, stačí se podle toho jen oblékat a chovat.

Kingdom Come: Deliverance zdroj: tisková zpráva

Na závěr videa došlo i na představení Kumánů v lese a hlavně na noční režim, kdy prakticky nic nevidíte. Pokud budete chtít někam cestovat v noci, bez louče se neobejdete. Jak už bylo řečeno, je nová alfa verze je k dispozici všem, kteří hru na Kickstarteru nebo na webu podpořili/zaplatili minimálně na úrovni Baron. Pokud mezi Barony patříte, stačí hru aktualizovat a můžete se vesele pustit do testování soubojů.

Nejnovější články