Více o Mass Effect od Bioware
zdroj: tisková zpráva

Více o Mass Effect od Bioware

15. 6. 2006 23:23 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Jedním z mála next-gen projektů od third-party firem je akční sci-fi RPG Mass Effect pro Xbox 360.

Jelikož jej mají na triku Bioware, jenom z nedávné minulosti proslavení hrami jako Jade Empire (Xbox), první díl v sérii KOTOR (Xbox, PC) či Neverwinter Nights (PC), nikoho nepřekvapí snaha o vytvoření nesmírně komplexního světa, který stran audiovizuálního ztvárnění plně využije hardwarových dispozic next-gen hardwaru. Stran lepšího povědomí o rozlehlosti zdejšího univerza můžete hodit okem na dřívější článek. V rámci zdejších akčně vedených střetů, které by se daly s trochou nadsázky připodobnit k taktické akci (k čemuž se ještě dostanu), se počítá s aktivní účastí dalších charakterů po vašem boku, tedy zformování klasické družiny, či spíše týmu. Přičemž každá postava má mít svou vlastní osobnost, což se projeví na interakci nejenom s vašimi oponenty, ale také NPC neprojevujícími nepřátelské úmysly. Někteří jedinci kupř. budou hodně agresivní a vznětliví, jiní zase pasivnější…

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Rámec časté komunikace s NPC má výrazně oživit nový dialogový model využívající emoce k vyjádření pocitů a z toho plynoucích reakcí. Na rozdíl od KOTORu, kde jste měli na výběr několik předdefinovaných odpovědí pro vámi žádaný směr rozhovoru, se zde počítá s výběrem vámi vyhovujících emocí. Jako je tvrdá či pasivní odpověď v rámci rozhovoru na určité téma. V tomhle případě ale nemáte přesně vědět, co vaše postava vlastně následně řekne, na vás bude pouze definice jejího emočního statusu, od čehož se budou jednotlivá setkání odvíjet. Setkání s pochopitelným nadabováním rozhovorů, což je další moment, jež by mohl výrazně oživit tuhle hru cílenou pro rok 2007 na konzolový trh.

Pár slov ke shora naznačené akci, v níž budou participovat i různé dopravní prostředky a RPG model vylepšování nejrůznějších parametrů, počítaje v to také např. vozítko, se kterým se budete moci svézt terénem. Budou na vás čekat nepřátelé vybavení hodně slušnou AI, díky čemuž se rádi schovávají, používají podpůrnou palbu, apod. V tomhle kontextu je zřejmé, že střelné zbraně budou důležitou ingrediencí zdejšího dobrodružství, stejně jako taktický model bojování, trochu na způsob toho, co byl představen v Brothers in Arms. Skrze menu na obrazovce budete svým spolubojovníkům zadávat jednoduché příkazy, jako je přesun na určité místo na mapě, napadnutí nepřítele z boku či lepší krytí. Pro vlastní vypořádání se s problémy využijete third-person perspektivu, v jejímž rámci se při zacilování aktuálního soka kamera přiblíží zboku k vaší osobě, navíc je tu implementována funkce auto-lock. Můj osobní postřeh je takový, že Mass Effect vypadá mimořádně dobře a rozhodně se vyplatí další progres ve vývoji bedlivě sledovat!

mart

Nejnovější články