Viděli jsme hodinu z Cyberpunku 2077 a chceme víc
zdroj: tisková zpráva

Viděli jsme hodinu z Cyberpunku 2077 a chceme víc

24. 8. 2018 18:30 | Preview | autor: Šárka Tmějová |

Trpělivost přináší růže – v tomto případě jak trpělivost všech hráčů, kteří na Cyberpunk 2077 čekají od oznámení na E3 2012, tak trpělivost herních novinářů, toužících zhlédnout padesátiminutové demo prezentované za zavřenými dveřmi. Ani na Gamescomu nebyl CD Projekt připravený své dílo odhalit veřejnosti, takže jsem se vydala zjistit, jestli jde o nafouknutou bublinu, nebo je iluze exkluzivního klubu zasloužená.

Jako v každém správném RPG se tu začíná tvorbou postavy. Na rozdíl od dema prezentovaného na E3 už vývojáři měli možnost předvádět i mužskou verzi V, ale hlas lidu v improvizovaném kinosále zvolil tu ženskou. S její předdefinovanou šablonou sdílím účes, ale vzhled si můžete samozřejmě do detailů přizpůsobit.

Kromě úprav zevnějšku dojde i na povahové rysy a motivace, konkrétně na důležitý životní zlom, dětského idola a důvod pro návrat do Night City. Nemůže chybět ztracená láska ani tajemné „nedořešené záležitosti“. Každá z možností povede k náhodným setkáním a skrytým cestičkám při hraní.

Po nezbytných úpravách se s V a jejím kamarádem Jackiem, svalnatým borcem vkládajícím do vět náhodná španělská slova, ocitáme v doupěti novodobých obchodníků s orgány. Ve světě, kde si lidé nechávají řezat končetiny, aby je nahradili něčím výkonnějším, lidské maso nic moc neznamená. Černý trh s augmentacemi nicméně vzkvétá, zejména díky kradeným armádním zásobám a unášení bohatých lidí s nejnovějšími modely.

zdroj: Archiv

Jedním z těch unesených boháčů je i cíl V a Jackieho, ke kterému se musí skrz budovu dekorovanou rozebranými mrtvými těly postupně probojovat, kombinací ověřené střelby a plížení. Jednomu z překupníků drží hlavu v kádi s vodou tak dlouho, dokud mu už od pusy nejdou bublinky, tak trochu po vzoru Hitmana.

Jejich cíl, mladá žena, leží v bezvědomí ve vaně plné ledu ve společnosti obdobně bezvládného nahého muže. „V Night City si můžou dovolit platit zdravotní pojištění jen ti nejbohatší,“ vysvětluje jeden z designérů hry, „což je naštěstí její případ, takže jí přivoláme trauma tým.“ Hráč si může vybrat, jestli ji k příletové ploše odnese on, nebo to nechá na Jackiem. Ženě každopádně přestane bít srdce, takže vzpomenete na slavnou scénu z Pulp Fiction a píchnete jí do hrudníku adrenalin. Sanitka budoucích sedmdesátých let připomíná spíš ozbrojené komando, přilétá téměř okamžitě, mise splněna, ale jsme pořád na začátku.

Odměnu za dokončený úkol se V rozhodla utratit za společnost mladíka, se kterým se za úsvitu probouzí ve svém bytě. Přestože máme rok 2077, hraje tu hudba z gramodesky nahrané fiktivní kapelou, kterou prý ve hře reálně můžete potkat. Zatímco se mladík obléká a odchází, V vytahuje žaluzie, takže odkryje nádherný pohled na futuristické město. To už si ale volá s Jackiem, který jí sehnal další zakázku. Takovou, která se neodmítá.

Cyberpunk 2077 zdroj: tisková zpráva Cyberpunk 2077 zdroj: tisková zpráva

V si tedy bere svou věrnou pistoli a bundu se stylovou nášivkou a svítícím límcem. Ve skříni visí jen tahle, oblečení s odlišnými statistikami a odolností proti různým druhům poškození ale můžete nakupovat a sbírat, jak se vám zamane, a zvyšovat si tak atribut zvaný Cool. 

Vyrážíme na ulici, což je pro mě ještě působivější pohled než předchozí panorama. Pěkné krajinky máme ve hrách každou chvíli, ale málokteré herní město působí opravdu živě. Všude je spousta lidí, většina z nich má nějaká vylepšení a jsou anonymním davem, se kterým ovšem můžete interagovat. Barev a neonů je tu hodně, celé demo se ovšem odehrává ve čtvrti Pacifica ovládané pouličními gangy a chudinou, takže jsou ulice zároveň zašlé a špinavé. Lidé si žijí svým vlastním životem, baví se mezi sebou, nakupují, nebo prostě jen někam jdou či se bezcílně toulají.

Množství detailů je až fascinující. Personalizované reklamy tu máme už teď, takže pro V je to samozřejmost. Když přistoupí k banneru inzerujícím limonádu, ukazatel ji nasměruje k nejbližšímu místu, kde si ji může koupit. Za pár sekund už si vychutnává vychlazenou Nicolu z nedalekého prodejního automatu. Ale nemějte strach, jako jsou v roce 2077 stále "in" vinyly, ani noviny nejsou mrtvé. Při přecházení ulice míjíme stánek s denním tiskem, ale to už na nás mává Jackie, uvolněně opřený o zábradlí.

Cyberpunk 2077 koncept zdroj: tisková zpráva Cyberpunk 2077 koncept zdroj: tisková zpráva

Novou misi vyjednává V s Dexterem, obřím černochem s masivním zlatým řetězem kolem krku, osobním řidičem a dvojicí bodyguardů. Chce, abychom pro něj získali robopavouka, který dokáže lézt po stěnách a stropech a likvidovat protivníky ze zálohy. Během dialogu v autě máme možnost úkol odmítnout, následkem čehož by se ale V nedostala mezi Dexterovy žoldáky s pravidelnými zakázkami, potažmo do lepší společnosti.

Proto přijímáme a po vystoupení z auta domlouváme schůzku s agentkou Militechu, která se o pavoučího drona též zajímá. Ale než se na ni vydáme, musíme se sejít ještě s doktorem Victorem. Není to nějaký praktik, který by řešil bolení v krku, nýbrž „rozparovač“, což je slang pro operatéry augmentací. Na jeho dvorku sedí přítulná kočka, V vytahuje zbraň a ležérně zamíří. „Ani se neopovažuj!“ okřikne vývojář svého kolegu, takže pokračujeme dál do ordinace.

Viktor operuje legálně, ale je mnoho rozparovačů, kteří spolupracují se skupinami z úvodu dema, co augmentace lidem nedobrovolně odebírají. V si dnes nechává implantovat nové oči a mód do dlaně, který komunikuje se střelnými zbraněmi. Augmentace očí umožňuje zoomovat na vzdálené objekty a skenovat lidi a předměty kvůli zajímavým informacím, vylepšení ruky zase zvyšuje poškození a konečně, získáme díky němu počítadlo nábojů v levém dolním rohu.

Cyberpunk 2077 koncept zdroj: tisková zpráva Cyberpunk 2077 koncept zdroj: tisková zpráva

Vyzvedneme Jackieho a nasedáme do jeho auta, křížence Batmobilu a moderního sporťáku. Mimo auta je kamera fixně z pohledu V, v autě ale můžete přepínat mezi kokpitem a pohledem nad autem. Cestou na schůzku s agentkou Militechu se na nás nalepí několik členů gangu z úvodní mise, v následné honičce přebírá řízení Jackie a V střílí z okna jedoucího auta. Pronásledovatele nakonec setřeseme a parkujeme v zastrčené uličce.

V novýma očima skenuje agentku a její doprovod, všichni z nich mají mnohem vyšší level, takže volíme diplomatickou cestu a Jackieho necháváme sledovat situaci zpovzdálí. Skupinka je podezřívavá, takže i přes to, že V vyrazila sama, vrazí jí jeden z bodyguardů do obličeje pistoli a nahackuje jí systém detektorem lži.

S agentkou Stoutovou se ovšem nakonec dohodne, protože pavoučí robot patří k dodávce Militechu, kterou kdosi odcizil. Podezřele ochotně nám dá kreditní čip s 50 000 eurodolary, abychom ho od překupníků získali zpátky. Přitom vidíme, že se dialogy odehrávají plynule v rámci enginu a ne v cutscénách, a dokonce můžete konverzovat i se dvěma postavami najednou. Potyčka navíc může každým okamžikem vyústit v otevřený boj a V má šanci kreditku odmítnout a posléze získat peníze na robota jinou cestou, protože samozřejmě nejde o jen tak obyčejný čip.

Cyberpunk 2077 zdroj: tisková zpráva Cyberpunk 2077 zdroj: tisková zpráva

My ho ovšem přijímáme a vydáváme se do obrněné pevnosti Maelstrom gangu. Protože jsme zákazníci, ohlašujeme se interkomem a procházíme kolem střílen. „Mohli bychom se vydat alternativní cestou, mnohem akčnější, ale na to teď ani náhodou nemáme vybavení,“ upozorňuje vývojář, když míjíme skupinku žoldáků s pěticí výhružně svítících robotických očí a puškami v pohotovostní poloze.

Místo toho se setkáváme s Roycem, vůdcem překupnického gangu. V E3 demu V s Jackie platili kreditkou od agentky, která měla Maelstromu nahackovat servery, což zjistili a okamžitě na dvojici zaútočili. V naší verzi je V varuje, že je čip podezřelý, za což jim Royce poděkuje a nechá je i s pavoukobotem odejít. Bohužel si přitom neodpustí poznámku na jejich oblečení, takže se na odchodu Jackie zmíní, že by V mohl koupit hezčí bundu, kdyby si odvirovaný čip vzali zase zpátky.

Volíme tedy strategii překvapivého útoku. V přechází do slow-motion módu, během kterého vypálí v krátkém sledu několik střel hned na dva protivníky. Royce ovšem stihne z místnosti utéct, zabarikádovat se a spustit alarm, takže hledáme jinou cestu. Buď můžeme nahackovat konzoli na zdi, nebo s inženýrskými schopnostmi usmažit pár obvodů a otevřít si cestu vrchem. Hackovat naše V neumí, takže volíme druhou možnost. Vzápětí tiše likvidujeme hlídkujícího pašeráka a díky komunikačnímu módu vytaženému z jeho lebky deaktivujeme střílny.

Na pár protivnících si ukážeme další ze schopností získaných novou augmentací, a to možnost odrážet střely od stěn tak, aby se v ideálním případě zabořily do něčích tkání. Skener označuje gangstery schované za překážkami a u odrážených střel vidíme předpokládanou trajektorii, takže to jde snadno. Od jednoho z nich si „půjčujeme“ katanu. „Samozřejmě ji můžete používat nablízko, ale mnohem stylovější je odrážet s ní kulky zpátky na protivníky,“ demonstruje vývojář obě varianty.

Postupně se probojujeme až k samotnému Royceovi, který se navlékl do obřího brnění, takže je prakticky nezranitelný. Skener naštěstí odhalí, že má tři slabá místa, takže zatímco Jackie odlákává jeho pozornost, může se na ně V zaměřit. Oficiálně jde o souboj s bossem a i neoficiálně vyžaduje víc taktiky a krytí, než předchozí běžní pěšáci, ale po několika zásobnících z pistole a posléze i z brokovnice se zbavíme i jeho.

U východu čeká nikoliv agentka Stoutová, ale agent, kterého předtím prakticky unesla, a nyní zaujal její místo, protože virus na kreditním čipu byl posledním zoufalým pokusem udržet si svou pozici. Vzhledem k tomu, že jsme Maelstrom gang před čipem varovali, nebyla už Militechu k ničemu – a je to další dopad vašich rozhodnutí. Celá mise se mohla odehrát úplně jinak a výsledek být zcela odlišný.

„A tohle všechno byla jedna jediná mise,“ zakončuje vývojář prezentaci skromně. Nejsme sice ani o krok blíž tomu znát datum vydání, nebo si snad Cyberpunk 2077 moct sami zahrát, ale CD Projekt je rozhodně připravený překonávat sám sebe. Osobně nejsem proti tomu, aby si s tím klidně dali na čas. V rozhovoru pro Engadget producent Richard Borzymowski oznámil, že coby tým dosáhli důležitého milníku, totiž že jde hra dohrát od začátku do konce. Pořád ale mají na čem pracovat, a mnohem víc než tlak vydat hru co nejdřív cítí tlak vydat ji perfektní.

Nejnovější články