Vyléčení zlé prapodstaty Prince of Persia.
zdroj: tisková zpráva

Vyléčení zlé prapodstaty Prince of Persia.

14. 7. 2008 9:09 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nebezpečná mise dvou hrdinů, kteří se budou ovládat snadněji než Altair. Přidáte se?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V porovnání s celshadovaným Prince of Persia se původní trilogie jeví téměř staticky, tvrdí odvážně ti, kterým se poštěstilo vidět chystanou akční adventuru v pohybu. Na cokoliv v ní totiž narazíte se bude vzhledově i principiálně měnit hodinu od hodiny. A hrdina přitom na konci hry bude tím stejným, s nímž jste začali: žádné upgrady zbraní, žádné odemykání akrobatických pohybů. To nicméně nebude platit o jeho kolegyni Elice, která se naopak bude muset naučit dostát svému potenciálu a plně rozvinout své schopnosti.

Demo určené pro E3 začíná ve chvíli, kdy princ s Elikou dorazí do místa porostlého korupcí aneb jakousi zlou prapodstatou, jíž se hrdinové budou muset zbavit a která se bude přetvářet do různých pastí a nástrah. Díky světelnému kompasu si ověříte, kterým směrem se vydat (rozumný kompromis mezi minimapou a kompletní absencí interface). Ačkoliv hra poběží na enginu Assassin's Creed, obě postavičky se pohybovat lehčeji a snadněji než Altair, takže spíš než držet tlačítko pro běh bude vaším úkolem správně načasovat jednotlivé skoky, běhání po zdech a jejich slézání pomocí princovy rukavice.

Zde nelze než docenit samozřejmost, s níž vás Elika bude následovat i těmi nejobtížnějšími částmi levelu a často se bez ní sami nehnete dál, dokud vám sama nepomůže se rozběhnout k delšímu skoku nebo vás přes propast sama neodrazí. A ve chvíli, kdy se hrdinové ocitnou v aréně s lovcem (jedním z přímých poddaných zlého boha Ahrimana), je objasněn i důvod, proč vývojáři omezili bitvy na střety jeden na jednoho: mnohem blíže posazená kamera, extrémní přiblížení při skřížení zbraní a další.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

A jakmile bude bitva u konce, přesunou se oba hrdinové na výšku o úroveň níž čili až na samou zem, kterou bude třeba vyčistit od korupce. Elika se opatrně dotkne půdy a svým kouzlem kraj začaruje: vyraší tráva, do studní se vrátí voda a zkaženost zcela zmizí. Po zlé prapodstatě navíc zbudou tzv. světelná semínka, za jejichž sesbírání budete odměněni možností využívat více Eličin kouzel.

Kdo nadával, že v novém Princi nebude možnost převíjet čas, může si oddychnout: pro někoho to možná ani plus není, ale ve hře nebudete moci zemřít. Pokud si špatně načasujete skok a už padáte do propasti, Elika k vám promítne odraz své ruky a vyzvedne vás tak vysoko, kolik jen potřebujete. A stejný princip vám zachrání kůži i v bitvách. Může to působit zbytečně, na druhou stranu mají autoři z Ubisoftu pravdu, obhajují-li tento krok konstatováním, že při nahrávání savů z posledního checkpointu by to nebylo o nic lepší.

Prince of Persia vyjde koncem roku pro PC, Xbox360 a PS3 - více v posledních článcích:

Nepatrný pohyb Prince of Persia.  [7.7.2008 14:14 - levis]
Tajemná rukavice z Prince of Persia.  [8.6.2008 13:13 - levis]
Po boku družky v Prince of Persia.  [29.5.2008 14:14 - levis]
Prince of Persia. - UbiDays média  [28.5.2008 22:44 - jd]
Cestovatel z pouště v Prince of Persia.  [24.5.2008 14:14 - levis]
zdroj: IGN

Nejnovější články