Vyzkoušejte střílečku Perfect Shot vs. Spiraling Monsters
zdroj: tisková zpráva

Vyzkoušejte střílečku Perfect Shot vs. Spiraling Monsters

7. 9. 2014 19:44 | Preview | autor: Petr Poláček |

Konec každého herního studia je samozřejmě prekérní záležitost, protože o práci přijde naráz celá řada šikovných lidí. Na druhou stranu ale spousta z nich bere konec svého zaměstnání jako impuls k tomu, aby rozjeli kariéru na vlastní pěst - aby zkusili krásy a nástrahy nezávislého vývoje. Platí to například o Sandře Lénárdové, testerce z pražského studia Disney Mobile, které skončilo na konci srpna. Sanda nyní na IndeDB nabízí zdarma ke stažení twin stick shooter Perfect Shot vs. Spiraling Monsters, a pokud hry tohoto žánru "žerete", mohli byste její pokus vyzkoušet.

Na první pohled připomíná Perfect Shot vs. Spiraling Monsters žánrovou klasiku Geometry Wars, ale inspiraci hledala Sandra někde jinde, jak se dozvíte z krátkého rozhovoru níže. Přesto jde o typického zástupce žánru twin stick shooter, který prověří vaše reflexy a postřeh. Zároveň je Perfect Shot vs. Spiraling Monsters vůbec první hrou, kterou Sandra dokončila, přestože se tvorbou her zajímá už od svých dvanácti let. Snad nebude první zároveň poslední.

Okolo se válející záznam z hraní Perfect Shot vs. Spiraling Monsters vám hru názorně představí, ale pokud máte Geometry Wars a podobné hry rádi, určitě si prvotinu bývalé testerky Disney Mobile stáhněte a vyzkoušejte a podělte se s Sandrou o své dojmy. Zpětná vazba je důležitá pro každého tvůrce, pro začínajícího dvojnásob. Abyste byli více v obraze o tom, jak vlastně Perfect Shot vs. Spiraling Monsters vznikala, a jaké má Sandra plny do budoucna, zeptal jsem se Sandry na několik základních otázek. Odpovědi najdete níže:

Jak dlouho jsi na Perfect Shot vs. Spiraling Monsters pracovala, od začátku do konce?

Vývoj začal 26. 7. a skončil 26. 8., takže přesně měsíc. Nicméně to bylo při práci, takže jen po večerech a víkendech.

Celou hru jsi dělala sama, nebo ti někdo s něčím pomáhal?

Kromě hudby, která je licencovaná, jsem celou hru vytvořila sama. S testováním pomáhali lidé z Disney, především QA oddělení.

Kolikátý je to vlastně tvůj projekt? A je první dokončený, nebo už jich máš na kontě víc?

Těžko dopočítat, tvořit hry jsem začala zkoušet už ve 12 letech, takže rozdělaných projektů mám nespočet. Nicméně tenhle je první hotový. To byl vlastně prvotní cíl téhle hry - udělat něco jednoduchého, co bych konečně pro jednou mohla dokončit.

Tvá hra hodně připomíná jiné hry žánru twin stick shooter. Některý konkrétní titul tě inspiroval?

Náhoda to není, však na gamepadu se to ovládá přesně jak twin stick shooter. Hlavní inspirací byl Beat Hazard. Z něj beru velký důraz na efekty.

Co bylo pro tebe během vývoje hry nejobtížnější? Grafika, herní systém, odladění obtížnosti?

Nejtěžší bylo vědět kdy přestat :) Během vývoje jsem jak já, tak všichni testeři přicházeli s tunou vylepšení a prvků, kterými by se hra dala obohatit. To bych ji ale nikdy nevydala, takže jednoho dne jsem prostě musela říct: "Dost! Tohle je všechno co tam bude a nic víc.". A proto tam není ani volba rozlišení :)

Co budeš vlastně dělat po konci Disney Mobile. Zkusíš vývoj her na vlastní pěst, nebo sháníš práci s tím, že hry budeš ještě nějaký čas vyvíjet ve volném čase a pak uvidíš?

Vývoj na vlastní pěst je něco, po čem jsem už delší dobu toužila. Kdyby Disney neskončil, tak touhle dobou bych tak jako tak odcházela. Protože jsem s tím počítala, tak mám dost úspor, abych se nějakou dobu mohla nezávislému vývoji věnovat naplno. Snad to bude dost, abych se stihla uchytit.

Nejnovější články