Nečekaný úspěch pár týdnů starého dema Spore: Tvoření příšerek (viz naše dojmy) překvapil i samotného tvůrce Willa Wrighta, který si původně přál, aby před zářijovým vydáním plného Spore lidé vytvořili okolo sta tisíc příšerek (již nyní jsou však počty okolo 1,3 milionu). Wright i EA si tedy mnou ruce a při nedávné předváděčce hry v jedné ze sanfranciských poboček Applu sršili vtipem i přirovnáními jednotlivých fází svého dílka: ta bakteriální prý bude jako Pacman nebo Flow, přičemž jakmile se z jednoduchého organismu stane regulérní příšerka, žijící na souši, bude se hra nejvíce podobat third-person akci.
Přechod ke kmenovému druhu života prý nebude ani tak fyzickou, jako spíš psychickou evolucí, a odsud se hra později posune k civilizační fázi, kterou Wright také zúčastněným převdedl. Pro úplnost třeba dodat, že hra pak vyvrcholí tzv. fází kosmickou, Wrightem připodobněnou k pocitu z hraní onlinovky - budete si moci volně létat ve vesmírné lodi, měnit planety, začínat si s jinými domorodými příšerkami, konverzovat s jinými nebo pro ně plnit mise. Ostatně, celou hru na vás bude čekat jakési dlouhodobé poslání, nějak související s kometou, která v úvodní animaci dopadne na Zemi a přinese sem bakteriální život.
Tzv. civilizační fáze se bude hrát principem RTS, kdy se planeta rozdělí na provincie s městy, která budete moci buďto zajmout nebo zničit, i územními výseky, jejichž obsazením si zajistíte přísun nutných surovin. Začnete s jediným městem a jedním vozidlem, které si sami navrhnete v editoru nebo stáhnete jži existujícího předlohu (ať už přímo od autorů nebo některého z fanoušků, který ji zpřístupnil na internetu). V tomto bodě snad jediná připomínka, totiž že projíždění katalogem příšerek bude na obyčejném monitoru zřejmě pořádnou dávkou pro oči, protože i na profesionálním Apple 30" monitoru jsou ikonky samy o sobě dost malé.
Vaším cílem v civilizační fázi bude zjednodušeně budovat vozítka, obsadit jednotlivá území, ze surovin získat peníze a tak stavět další vozítka. Omezená kapacita každého města vás bude nutit se šířit stále dál, s obsazováním dalších měst přibudou továrny atd. Co se týče samotných invazí, ty budou moci proběhnout i nenásilně, a to sice, pokud za hradby cizího města postavíte špióny a necháte je dělat propagandu, v tomto případě obstaranou holografickou projekcí vaší příšerky na jejich zdi..
Spore vyjde pro PC a Mac letos 7. září - více v našich dojmech z GC a posledních článcích:
Hardwarová nenáročnost Spore [11.6.2008 11:11 - levis]
Nová protipirátská ochrana u Mass Effect a Spore [7.5.2008 09:09 - jd]
Rozladění trojnožci ze Spore [31.3.2008 10:10 - levis]
Geniální sociální stránka Spore [13.2.2008 21:21 - levis]
Spore - kdy přesně vypukne další velký třesk? [12.2.2008 20:20 - jd]