Wolfenstein: Enemy Territory samostatně
zdroj: tisková zpráva

Wolfenstein: Enemy Territory samostatně

8. 8. 2002 10:10 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Není žádným tajemstvím ani horkou novinkou, že Return to Castle Wolfenstein se dočká pokračování s podtitulem Enemy Territory.

V rozhovoru na britském serveru CVG šéf id Software Todd Hollenshead odhalil nové zajímavosti, o něž bychom se s vámi chtěli podělit. První zásadní informací je fakt, že v případě Enemy Territory nepůjde - jak se dosud předpokládalo - o datadisk jako takový, ale o samostatnou hru, která nebude RtCW vůbec vyžadovat. Jak to bude potom se společným hraním majitelů různých verzí hry se zatím nepíše, ale předpokládám, že kompatibilita zůstane zachována díky patchi.

Nabízí se otázka, proč samostatná hra. Odpověď na to je v konceptu Enemy Territory, kde single i multiplayer budou založeny na týmové hře, jejímž základem je multiplayer z RtCW. Již jsme vás informovali o tom, že nový počin v hlavní roli se známým agentem B. J. Blaskowiczem bude obsahovat hru s počítačovými boty (a samozřejmě i proti nim). V singlu budete bojovat jako velitel malého komanda počítačových botů, kteří budou zastávat známá povolání jako Medik, Lieutenant, Engineer anebo řadový pěšák. Hra přinese změnu do povolání inženýra, který bude schopen stavět kulometná hnízda, strážní věže anebo opravovat poničené mosty, ale také třeba pokládat anebo zneškodňovat nový typ zbraně – nášlapné miny. Za zmínku stojí, že i když na takovou minu stoupnete, můžete zavolat inženýra a on ji dokáže pod vámi deaktivovat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Povolání rozšíří i zcela nový typ zvaný Covert Ops Guy, který představuje špióna, schopného sem tam něco ukrást, proniknout do nepřátelských linií a získávat tajné informace apod. Kromě min najdeme ve hře i další novou zbraň – granátomet. Singleplayerovou kampaň budou tvořit mise, které slovy autorů jsou jakési komplexnější mise známé z multiplayeru RtCW. Postupovat budete v týmu, k jehož ovládání využijete povely, ale i detailní mapku bojiště se zakreslenými důležitými cíli včetně aktuálního rozmístění vaší skupiny. A pokud budete bojovat v týmu i se špiónem, může vám zjistit i něco o nepřátelích a jejich pozicích, které pak rovněž v mapce uvidíte. Jednat se tedy bude o posun k taktičtější hře, než tomu doposud v singlu bylo.

Řada aspektů dokončované hry je zatím nejasných, například to, jak to bude v případě, že vás jako vůdce skupiny zabijí – zda půjde hra dohrát se zbytekem týmu či nikoli. Další zatím nevyřešená stránka hry je možnost při hře s boty přepínat do jejich rolí, a to jak zaživa (ála Ghost Recon), tak po vašem případném zabití, abyste nebyli nuceni zbytek hry strávit v roli pozorovatele botů. V každém případě to, co už známo je zní velice slibně a zajímavě. Hra s boty v týmu by mohla být zajímavá, pokud jejich AI předčí příslovečného houpacího koně. Držme palce vývojářům a tím potažmo i sobě, ať se projekt vydaří. Je-li mezi vámi i nějaký ten tvůrce modů či přídavků, bude pro něj zajímavá informace o kompatibilitě s RtCW a možností doplňků pro něj převést i do prostředí Enemy Territory.
zdroj: CVG

mickey

Nejnovější články