World of Warcraft trhá věčný závoj a míří do podsvětí
zdroj: Blizzard

World of Warcraft trhá věčný závoj a míří do podsvětí

4. 11. 2019 16:30 | Preview | autor: Jan Slavík |

Azeroth je od pohledu krásné místo, a kdo z hráčů WoWka bude tvrdit, že se nikdy nezasnil, jaké by to bylo zajít na pintu trpasličího ležáku do hospody v Goldshire, s největší pravděpodobností lže. Ale ona by to asi nebyla až taková selanka vzhledem k tomu, že světu hrozí záhuba pravidelně každou druhou středu v měsíci. Tentokrát se schyluje ke kolizi s místní verzí očistce. A může za to Sylvanas!

Naštvaná paní

Bývalá vůdkyně Hordy, a ještě dříve bývalá hrdinka bitvy o Quel'Thalas, si evidentně plánuje vylít frustraci na všechny a všechno. Ve spolupráci s tajemnou entitou prozatím známou jen jako „Věznitel“ trhá závoj mezi Azerothem a Shadowlands, kam odcházejí duše zemřelých. Běžně se tam posuzují jejich skutky a podle toho pak zesnulí pokračují dál, ale Sylvanas má s energií duší nějaké plány, protože zařídila, aby všechny odcházely do místní verze pekla. Kde s nimi pravděpodobně chce něco provádět.

A to hrdinové, co si po letech strastí konečně chtěli hodit nohy na stůl v putyce v Booty Bay, když se povedlo porazit démonické invaze, krále lichů a uzavřít příměří mezi Aliancí a Hordou, nemůžou nechat jen tak. Znamená to pro ně jediné: „Zase práce? Tak já teda du.“

Výletu do Shadowlands nelze upřít příběhový potenciál. Pocházejí odtud například léčitelé duší (což jsou ony éterické bytosti, co vám umožní se po nepovedeném pullu oživit) či energie, kterou používají death knighti k živení svých kouzel.

Také z principu věci samozřejmě existuje možnost potkat se se zemřelými a to by v tom byl čert, aby to v Blizzardu nevyužili, protože trocha zdravé recyklace loru ještě nikoho nezabila. O co, že si popovídáme s Arthasem? Jen doufám, že to nedopadne nějak ve stylu „Arthas vyřešil Sylvanas jednou, zvládne to i napodruhé“.

zdroj: Archiv

Nebe, peklo, dungeony

Herní koncept bude, zdá se, stejný jako u několika předchozích expanzí. Několik levelovacích zón, centrální město a endgamová lokace nejspíš podobná džungli Tanaan z Draenoru nebo Argusu z Legionu. Půjde o The Maw, zmiňované „peklo“, takže chystejte výbavu. Podíváme se ale třeba také do „nebe“, nejvyšší sféry, tzv. Bastionu, kde žije Uther Lightbringer. Co jsem říkal o té recyklaci?

Největší dosud odhalená novinka je přítomnost takzvaných covenantů. Jedná se o frakce, k nimž se budete moci (muset) přidat a plnit pro ně úkoly a kampaně. Za odměnu dostanete frakční výbavu, frakčního mounta, ale také například frakční skilly, a umožní to přístup k endgamové mechanice, tzv. soulbindingu, o které ale zatím nemáme bližší informace.

Osm nových dungeonů nikoho nepřekvapí, ale zajímavější je, že jeden z nich je nekonečný. Sály Torghastu budete moci procházet, dokud nezemřete, a čím dál dojdete, tím blyštivější bude samozřejmě i vaše kořist.

zdroj: Blizzard

Nové expení

Výrazné změny se dočká i trénování nové postavy. Tvůrci moc dobře pochopili, že procházet milion expanzí, než se dostanete k té aktuální, je zábavné maximálně jednou, a to ještě kdo ví jestli. Už v BfA si šlo vybrat, jestli chcete procházet Outlands, nebo Northrend a podobně. Shadowlands tento koncept ještě rozvíjí.

Vytrénujete se na level 10 a pak si vyberete libovolnou expanzi, klidně rovnou Legion, třeba, která vás dostane až na level 50, kde začínají Shadowlands. Nový maximální level bude 60. Ale pokud si chcete projít všechny datadisky, samozřejmě můžete, jenom už to nebude povinnost.

Nic dalšího, co by stálo za zmínku, tvůrci zatím neoznámili, ale to se jistě brzy změní. Doufejme, že se Shadowlands povede lehce upadající zážitek z World of Warcraft zase dostat na správné koleje. 

Nejnovější články