Z Deadpool hry se rýsuje černý kůň příštího roku
zdroj: tisková zpráva

Z Deadpool hry se rýsuje černý kůň příštího roku

6. 10. 2012 13:13 | Preview | autor: Jakub Kovář |

Na Gamescomu se kromě samozřejmých trháků krčily i jiné, menší hry, o nichž jsem věděl víceméně jen to, že se chystají. Na stánku s nápisem „Deadpool“ se potom skvěl populární komiksový hrdina, několik ocenění „nominováno na nejlepší hru výstavy“ a jméno studia, které mi správně evokovalo sérii Transformers. S lehkými obavami, způsobenými zafixováním si Transformerů jako béčkového titulu (což se nakonec ukázalo, jako omyl viz recenze) jsem vstoupil.

A na prezentaci jako by mi chrstli do obličeje kýbl studené vody, abych se probral. Z ošklivého a neznámého káčátka se pro mě totiž během několika málo minut stalo překvapení celé výstavy a dle salv smíchu a nadšení v očích všech přítomných novinářů jsem nebyl sám. Co mě na third person střílečce, mlátičce a skákačce tak zaujalo?

V první řadě Deadpool samotný: komiksový žoldák-superhrdina, jemuž o nějakou záchranu světa nebo morální hodnoty moc nejde. Naopak si chce užívat, vydělat spoustu prachů a vyslat do světa co nejvíce hlášek a svěžích dialogů, které staví na jeho roztrojené osobnosti. Mimo to ještě ovládá bojová umění, umí to se zbraněmi, používá meče a po Wolverinovsku dokáže regenerovat utržená zranění – prostě ideální hrdina pro potřeby počítačové hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

První kroky s šíleným žoldákem

Ten se mimo hlášek nijak nerozpakuje ani mluvit přímo na vás, na hráče. Prý se tomu říká bourání čtvrté zdi, ale hlavně je to nesmírně osvěžující a zábavné. Hra totiž hned od začátku dává najevo, že se opravdu nebere vážně, nechce být temná a nehraje si na geniální příběh. Chce „jen“ pobavit jak oddechovou hratelností, tak vtipem. Lehce pubertálním a násilným vtipem, v němž se zdá být naprosto bezkonkurenční.

Po úvodním briefingu, v jehož průběhu se jen tak mimochodem Deadpool hlavní pistole poškrábe na varlatech, je na čase jít do akce. Do sídla miliardáře, kterého máte zabít, se musíte probojovat od spodních pater jeho mrakodrapu. Ty v tomto případě představují stoky, v nichž přichází na řadu první psychicky labilní rozhovor: „Sakra, ty hovna odporně smrděj.“ „To je zápach zla!“ „Jo, zlejch hoven.“ Následuje nafouknutí skákacího hradu a prvních pár kroků se superhrdinou.

Po pochvalném zamručení vaším směrem, že jste zvládli zmáčknout klávesu W, následuje krátká skákací pasáž. V ní Deadpool skáče trochu jako Princ z Persie a jeho oblíbenou zábavou jsou klasické wall-jumpy. Jakmile prokážete trochu šikovnosti, odmění vás další povedenou hláškou („Hmm, už chápu, co na tom Spidey vidí!“) a vrhne se přímo proti nepřátelsky naladěné ochrance.

zdroj: Archiv

Katanou i kulometem

Tu zpočátku pacifikuje širokým arzenálem zbraní, aby z boje na dálku přešel na použití svých mečů a dalšího arzenálu. Zastavme se ale na chvíli u zbraní celkově – v průběhu hry dostanete možnost použít hodně druhů jak palných, tak chladných zbraní. Obojí budete moci upgradovat, stejně jako vylepšovat své dovednosti s nimi a odemykat zcela nová komba.

Samotný boj působí plynule, při soubojích nablízko připomíná ze všeho nejvíce Batmana, na dálku zase víceméně jakoukoliv third person akci, která se nevyžívá v nějaké verzi cover systému. V průběhu boje si nejspíše brzy všimnete postupného naplňování čtyř ukazatelů, které po dosažení určité hodnoty odemknou unikátní komba. Každé kombo má ukazatel samostatný, a po každém zabití o něco poskočí všechny čtyři, což znamená, že pořád budete mít nějaký ten speciální trik v rukávu a neustále budete využívat všeho, co hra nabízí.

A to je údajně i cíl: autory nebaví hry, které vám sice nabídnou komba, ale nutí vás šetřit na to poslední a nejlepší. Většinou v nich likvidujete nepřátele jen za pomoci normálních úderů a na ty zábavné tak nikdy nevyjde čas. A tomu se chtěli v Deadpool vyhnout.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Expendables jsou proti Deadpoolovi banda dědků

Čím větší masakr rozpoutáte, tím rychleji se vše dobíjí a hra vám tak nedá ani na okamžik vydechnout. Lví podíl na tom všem má i level design, který by měl údajně šikovně mísit puzzle části se střílením – v prezentovaném demu však jasně dominovala akce.

Jakmile Deadpool vymlátil několik místností, přesunul se na střechu, kde po něm začal jít vrtulník. Po krátkém utíkání před jeho kulometem a kočkování s pozemními jednotkami, přišla na řadu akční sekvence, zabití střelce a zaujetím jeho místa za kulometem. Odkud pak samozřejmě ukázal všem protivníkům, zač je toho .50 cal.

Po krátké palbě se nepřátelé začali rozprskávat v krvavých obláčcích a prezentující se opět rozpovídal o hře. Násilí a hodnocení 18+ tady má své místo, ale nemá být takové, aby se vám z něj zvedal žaludek. Prostě máte mít radost z brutální akce, stejně jako třeba u filmů Quentina Tarantina, a zároveň vědět, že něco takového je tak brutálně nereálné, až je to vtipné. I když nejsem žádný pacient ústavu pro choromyslné, zatím se tato konkrétní část daří skvěle.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Po další porci střílení přišlo na řadu sestřelení vrtulníku s naším hrdinou a Deadpoolův skok na římsu mrakodrapu doprovozený písničkou "I Believe I Can Fly". Potom přišla na řadu akce proti silnějším druhům protivníků, naznačení lehce stealth postupu vystřídané povedeným použitím vážně velkých zbraní a závěrečným vyřízením účtů s bossem, v němž sehrál vtipnou roli i v úvodu sestavený skákací hrad. Když autoři oznámili, že to je konec prezentace, místností sborově zahučelo, že chceme vidět víc, nebo hru ideálně sami hrát.

Deadpool se rýsuje jako velmi svěží akční koktejl, který si ale na nic nehraje. Největší zbraní hry bude humor a přehánění na každém kroku, které vytvoří úsměv na tváři každého hráče. Podle mě se jedná o černého koně roku 2013, kdy se má Deadpool objevit na X360 a PS3 (zatím, doufejme v PC port a možná i ve Wii U verzi). Čekání to bude dlouhé, ale podle toho, co jsem viděl, se určitě vyplatí. Pokud se tedy něco ošklivě nepokazí.

Nejnovější články