Z pražských stínů se rodí česká hra o Golemovi
zdroj: tisková zpráva

Z pražských stínů se rodí česká hra o Golemovi

23. 2. 2013 19:00 | Preview | autor: Pavel Dobrovský |

Golem. Golem? Golem?! Golem! Po uveřejnění zprávy o americké adaptaci rudolfinské legendy jsme se zaradovali – konečně někdo zapátral v neobvyklých vodách a vytáhl z nich neotřelý námět. Navíc náš, český! Naše překvapení se ještě vystupňovalo, když se pár dní na to ozvala skupina českých vývojářů s informací, že na vlastní epizodické hře Golem již pár měsíců pracují a hodlají do ní promítnout mystičnost a tajemno Prahy šestnáctého století. Na netvora rabína Löwa jdou od lesa – namísto akčního přístupu volí žánr akční adventury, a golem jako takový nebude hrát první housle.

„Golem není v naší hře hlavní postavou, ale slouží jako zbraň,“ říká Jakub Prantl z vývojového týmu. „Místy lze golema ovládat stejně jako hlavní postavu, ale využití je omezené jeho destruktivní povahou. Určitě nebude možné celou hru dohrát jen za golema.“ Golem tedy zůstává skrytý ve stínech a ku pomoci ho budeme volat jen v určitých situacích.

Golem se pro Prantla a jeho tým stává středobodem určité doby – té, ve které politicky nevýrazný Rudolf II. podporoval alchymisty, dešifrovače kabaly, ale i experimenty hermetiků a obecně umělecké osoby všeho druhu. Golem, bájný umělý člověk s nadpřirozenou silou, je ovládaný šémem a hlavní hrdina k němu přichází jako slepý k houslím.

„Náš hrdina je šlechtic, který byl od dvora Rudolfa II. vyhozen ve vykonstruovaném obvinění,“ popisuje Jakub chlapíka, kterého budeme Prahou prohánět. „Není to klasický hrdina, ale flegmatický baron žijící na zchátralém panství s jediným sluhou. Baron se v hrdinu vyvíjí tak trochu proti své vůli, získáním golema mu přibude velká zodpovědnost, ale zároveň příležitost k pomstě a také spousta dalších nepřátel.“

zdroj: Archiv

Máš problém? Zavolej golema!

V rámci vyprávění příběhu bude zatím bezejmenný šlechtic řešit hádanky i akční situace v samotném srdci Prahy. Likvidace nepřátel nabíjí šém energií, která následně aktivuje golema – ovšem jen na omezenou dobu, takže je potřeba s jeho službami šetřit. Podle představ vývojářů by využití golema mělo být dvousečnou zbraní a mělo by mít výrazný vliv na hratelnost.

Jakub popisuje příklad, kdy zamčené dveře buď odemknete paklíčem ve speciální minihře, anebo přivoláte golema, který dveře rozbije. „Nejjednodušší řešení nemusí být vždy to správné,“ říká Jakub. „Většinou nevíte kdo nebo co za dveřmi je, navíc taková golemova akce vyvolá dost velký hluk. Na druhou stranu, když jsou dveře železné, tak je golem může rychle a tiše roztavit, a to se vyplatí v situacích, kdy není času nazbyt a paklíč by zdržoval.“

Další ze situací, do kterých se dostanete, bude v alchymistické laboratoři. Šílený alchymista se snaží vyrobit umělou bytost a namísto úspěchu mu z dílny vycházejí samí zmetci, se kterými musíte změřit síly. „Obsah je velmi různorodý a třeba scéna v laboratoři by mohla hře dát nálepku, že to bude něco jako Painkiller. A to bychom nechtěli,“ říká Jakub. Právě proto, aby se hra neprezentovala jinak, než jaká je, autoři zatím neplánují vydat demo nebo přímo ukázku hratelnosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Démoni na dvoře

Ze střídmých popisů hratelnosti si můžeme odvodit, že půjde o silně příběhovou adventuru s prvky akce a s velkým důrazem na atmosféru starého města a dvorního života, ve kterém se reálné postavy budou prolínat s pohádkovými motivy. Rudolfinská Praha si o to přeci jen říká, a tak stanete tváří v tvář historickým osobnostem a budete bojovat s démony anebo mýtickými bytostmi spjatými s konkrétními místy. Těch má Praha ostatně na rozdávání.

„Vedle samotných českých a židovských legend hledáme inspiraci například v dílech Gustava Meyrinka, Edgara Poea a H.P Lovecrafta,“ doplňuje Jakub. Právě Meyrink, který dlouho žil v Praze a byl fascinován tamním prostředím, napsal nejznámější adaptaci golemovské legendy, kterou vám doporučujeme přečíst.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nová stará Praha

Velkou pozornost věnují autoři pražskému prostředí - jeho křivolakým uličkám, zapadlým náměstíčkům, rozpadajícím se domům anebo temným dvorům. Při rekonstrukci Prahy vycházejí z Langweilova modelu, který je sice mladší než Praha ve hře, ale poskytuje dostatek referencí o čtvrtích, které byly v průběhu staletí zbourány anebo shořely. „Momentálně pracujeme nejvíc právě na prostředí, protože na jeho dobrém zvládnutí závisí část našeho financování,“ říká Jakub.

Právě finanční zabezpečení celého projektu ještě není vyjasněné. Členové autorského týmu pracují na hře ve většině případů ve volném čase a jednají s několika investory, kteří by pomohli vývoj urychlit. Největší obavy při vstupu investora mají z ovlivňování obsahu, který by se mohl změnit z ponuré až hororové atmosféry k sluníčkové pohádce. Jakub nevylučuje případnou možnost crowdfundingu, ale zatím není rozhodnut.

O čem je naopak rozhodnut, to je spolupráce s komunitou. V budoucnosti by Jakub chtěl rozšířit stávající stránky golem3d.com o diskusní fóra, na kterých chce dát prostor lidem se zájmem o téma hry anebo dané historické období. „Bude to pro ty, co by chtěli něčím do hry přispět, třeba starými fotkami, odkazy na zajímavou legendu k nějakému místu a tak podobně. Celkově bude vývoj v další fázi otevřenější.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Hra Golem vyjde primárně na platformách PC a iOS a bude rozdělena na čtyři epizody. Podle současného stavu Jakub odhaduje, že první epizodu bychom mohli dostat do rukou již v polovině příštího roku. A to znamená jedno: že vás o českém Golemovi budeme ještě informovat.

Nejnovější články