Za půlročním zpožděním Watch Dogs je úprava opakujících se úkolů a situací
zdroj: tisková zpráva

Za půlročním zpožděním Watch Dogs je úprava opakujících se úkolů a situací

7. 3. 2014 11:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Ubisoft oznámil odklad vydání jedné z nejočekávanějších pro na nové konzole pouhý měsíc před plánovaným vydáním (22. listopad). Tvůrci Watch Dogs potřebovali víc času, aby mohli vydat bez obav hru, kterou si vysnili a kterou hráčům slíbili. Odklady velkých her měsíc před vydáním nejsou běžné, protože tou dobou už se řeší certifikace a marketingová mašinérie jede na plné obrátky. Ani to ale Ubisoft nezastavilo, vydání Watch Dogs bylo posunuto a informační kanály vyschly.

Až tento týden přestali vývojáři držet bobříka mlčení a společně s vydáním nového traileru sdělili světu i datum vydání - 27. května 2014. Tedy víc jak půl roku po původním termínu. Čas, který měli Ubisoft Montreal navíc, využili nejen na klasické doladění hry, jak se obvykle vyhýbavě říká - museli vyřešit konkrétní problémy, s nimiž se hra potýkala. V podstatě šlo o drobnosti, jenže v kontextu velkého otevřeného světa se prý mohly nakupit rychle na sebe a hra by kvůli nim nebyla zábavná. Jedním z problémů, na jehož odstranění tvůrci poslední půlrok pracovali, se týkal neustálého opakování stejných nebo podobných situací, což hráče obvykle rychle omrzí.

Jak asi víte, ve světě Watch Dogs hrajete za Aidena Pierce, který nebude jen běhat a střílet, ale hlavně hackovat. Všechny a všechno. A právě hackování, byť funkční a zábavné, mohlo občas vést k nechtěným výsledkům. Pokud jste zrovna plnili nějakou misi, herní matematika snížila procenta hacknutelných NPC. Pokud si hra ale hodila kostkou špatně a vy jste měli smůlu, mohli jste vyfasovat třeba čtyři mise v řadě za sebou, ve kterých by nešlo hacknout nikoho. Problémem byl i pravý opak - mohli jste hackovat kdekoho, vždy se stejným výsledkem, což by vás přestalo brzy bavit.

Vývojáři proto upravili procentuální možnost někoho hacknout, která by měla být mnohem vyváženější. Podívali se na zoubek i databázi herních postav a informací, které jsou s nimi svázané. Každá postava, kterou můžete ve Watch Dogs hacknout, má pět základních informací: jméno, příjmení, věk, zaměstnání a určitý zajímavý fakt. V loňské verzi hry jste mohli snadno narazit na opakující se informace, ale půl roku je dost dlouhá doba na to, aby vývojáři vybavili NPC hromadou nových údajů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V současné době má hra masivní databázi všech různých údajů, takže by mělo být velmi nepravděpodobné, že byste v celé hře vůbec potkali dvě stejné osoby. Vedle databáze plnili tvůrci herní svět spoustou menších konverzací, textových zpráv a dalších drobností, aby působil mnohem živěji a uvěřitelněji. Nyní uslyšíte mnohem více konverzací na chodníku, v autobuse a vůbec si budou lidi mezi sebou víc povídat.

“Můžete si běhat kam chcete a střílet po kom chcete, ale chtěli jsme, abyste mohli opravdu hackovat a vylákat tím postavy, které by měly víc reakcí a byly by například víc a víc frustrované. Například, když hackujete vysokozdvižný vozík, tak už dělníkům vytečou nervy a pokusí se ho rozbít. Budou frustrovaní a naštvaní, protože je ta hloupá technika nebude poslouchat. Jenže to povede k hledání - pokud si uvědomí, že je někdo hackuje a manipuluje s vozíkem, začnou prohledávat okolí. A my jsme se chtěli jen ujistili, že v takových situacích bude ve hře dostatek detailů,” popsal pro Polygon jeden příklad Colin Graham, šéf animací.

Zatímco na konci května si Watch Dogs zahrají majitelé PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One a PC, chudáci majitelé Wii U mají smůlu. V posledních týdnech kolovaly po internetu neověřené zprávy o zrušení vývoje této verze, ale nejsou pravdivé. Wii U verze Watch Dogs vyjde, ale později. Kdy přesně, to zatím neví ani v Ubisoftu. Na Wii U verzi nepracují v Ubisoft Montreal, ale v Bukurešti v Rumunsku. A prý “je možné”, že Wii U verze vyjde ještě letos. Tudíž nelze vyloučit ani vydání v příštím roce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

“Pracuje na tom naše studio v Bukurešti a chtěli jsme, aby měli čas na experimenty s GamePadem, aby si s tím trochu pohráli a zjistili, kam až to můžou na Wii U dotáhnout. Je to zajímavá platforma, má své silné stránky, kterých chceme využít, a nehodlali jsme odkládat ostatní verze kvůli téhle jedné. Takže si dáme načas, abychom se ujistli, že hra bude na Wii U dobrá jak po technické stránce, tak po stránce využití specifických vlastností konzole,” řekl pro Polygon Dominic Guay, který na Watch Dogs pracuje jako senior producent.

Kreativní šéf Watch Dogs, Jonathan Morin, ale zároveň v rozhovoru s britským Eurogamerem prozradil, že vývoj Wii U verze hry se na čas pozastavil. Vývojáři pracující na Wii U verzi byli převeleni k práci na ostatních verzích, aby je pomohli doladit a upravit. Jakmile budou všechny ostatní verze hotové, vývoj na Wii U bude zase pokračovat na plné obrátky. Majitelé Wii U holt doplácí na to, že konzole od Nintenda není pro vydavatele prioritou - hry je třeba upravovat kvůli podpoře Wii U Gamepadu a prodeje ne-Nintendo her nejsou nijak závratné.

Nejnovější články