Autor: Martin Havlíček Publikováno: 27.května 2008 | Verze hry: evropské demo/PS3/ang. Doba hraní: pár dnů |
oficiální obrázky Přerušování cutscénami Poté, co na začátku eliminujete skupinku pronásledovatelů, následuje úprk, avšak bohužel jen na chvíli, protože brzy přijde další custcéna, v níž hrdina vybíhá schody. Trvá to jen pár sekund, načež dostanete kontrolu nad postavou opět vy, ale zas jen na moment. Uběhnete pár metrů a je tu další animace, tentokrát ale můžete ovlivnit její průběh tím, že stisknete včas tlačítko, které na vás hra nečekaně vybafne. Jestliže se netrefíte, dojde k vašemu zatčení a přesunu na poslední checkpoint. Tohle že byste udělali? ŠPATNĚ! Dobrým příkladem je třeba scéna, ve které se ocitnete na terase a vidíte, že místnost za okny je plná ozbrojených vojáků. Co byste udělali? Mě napadlo, že se skrčím a pokusím se pod okny proplížit jako správný Sam Fisher. A to je špatně! Vy musíte před okny proběhnout, aby létaly kulky a sypalo se sklo, zkrátka ať se divák trochu pobaví. Copak jste nečetli scénář, sakra? :) Stejně to chodí i ve druhé, „střelecké“ misi. Zde máte za úkol zneškodnit jakéhosi bývalého generála, který se snaží uprchnout. Začínáte v tunelu, kterým vedou koleje, a máte zdánlivě na výběr: buď půjdete po kolejích, kudy jezdí každou půlminutu vlak, anebo je obejdete. Navzdory logice se však stejně vydáte po frekventovaných kolejích, protože obchvat blokuje neviditelná zeď. První přestřelky Nicméně ani v těchto přestřelkách si vývojáři neodpustili klasické bitky, a tak když se přiblížíte k lumpovi, dojde k jeho automatickému odzbrojení a přepnutí do módu pěstního souboje. Co na tom, že po vás pálí dalších pět vojáků! Podobným způsobem jsou řešeny i bitvy s bossy. V prvním levelu představuje bosse armádní důstojník, v druhém uprchlý generál. Od klasických rvaček se tyto liší tím, že jsou delší, obtížnější a mnohdy je prokládají ony nenáviděné „quick-time sekvence“ (honem zmáčkni tohle tlačítko, nebo končíš). V této druhé misi, která je (poté, co vylezete z tunelu) plná vybuchujících aut a sudů, vyplouvá na povrch další potenciální problém hry – framerate. Když jsem se totiž pokusil hrát Rambo-stylem, docházelo na PS3 při složitějších scénách k docela výrazným poklesům FPS. Je to paradox, protože hra vůbec nevypadá nějak světoborně. Po prezentaci loga Unreal Engine 3 a Ageia PhysX na samém začátku dema jsem čekal určitě více. Prostředí je co do detailů přinejlepším standardní, efekty výbuchu jsou hrozné a destrukce „je aplikovatelná“ pouze na určité objekty (dřevěná bedny, sloupy). Prostě žádný zázrak. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů To nejlepší na konec? V tomhle případě ale platí přesný opak. Automobilová honička s policisty je tím nejhorším, co demo nabízí. Je sice pravda, že britské minicoopery jsou auta kvalitní, ale že by jejich řidiči nemuseli používat brzdu ani při průjezdu zatáčkami, to se mi nechce věřit. Ať děláte cokoliv, auto drží na silnici jak přibité. A ani v tomhle případě si vývojáři neodpustili skripty a mačkací sekvence. Trochu mi to připomnělo hru Stuntman: Ignition, tedy až na to, že Stuntman je docela fajn… Závěr? Další z případů, kdy demo nenalákalo, ale odradilo. Jelikož jsem ještě neokusil plnou verzi, vyhnu se soudům. Nicméně demoverze napovědělo přinejmenším jedno a to, že hra není cílená na hráče jako spíše na diváky a fanoušky agenta Bournea. zdroj: Archiv Bourne Conspiracy attract trailer - stažitelná verze (22 MB, HD) Stáhněte si: Demo z Xbox Live Marketplace nebo PlayStation Network, Trailery, Videa... Související články: Novinky |
Martin Havlíček | |
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayIN a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas |