Bourne Conspiracy - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Bourne Conspiracy - dojmy z dema

27. 5. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Snaha o přiblížení hry filmovým dobrodružstvím agenta bez minulosti se vývojářům evidentně daří. Jen hráčům nějak pozapomněli dodat scénář...

Autor: Martin Havlíček
Publikováno: 27.května 2008
Verze hry: evropské demo/PS3/ang.
Doba hraní: pár dnů


Obrázek zdroj: tisková zpráva Pozornost, kterou titulu The Bourne Conspiracy média věnují, je na poměry „filmové hry“ docela velká. A není se ani čemu divit, materiály vypouštěné autory – ať už jde o trailery, obrázky či záběry z výroby – vypadají velmi dobře. I vývojáři z High Moon Studios svému dílku zjevně věří, v nedávno vydaném demu totiž odhalili všechny trumfy hry. Ukázka nabídla navzdory současnému trendu demoverzí-jednohubek hned tři mise, jež prezentují hlavní náplň Bournovy práce: prchání, pronásledování a automobilové honičky. Nutno dodat, že jednotlivé mise na sebe nenavazují, takže jde zřejmě o výběr toho nejlepšího.

Souboje na blízko
První mise nemile překvapí hned na začátku výrazným trháním obrazu v úvodní scéně, což je trochu nepochopitelné, jelikož jde o obyčejný CGI filmeček. Animace popisuje situaci, kdy Bourna sledují jacísi agenti. Jakmile začne hrdina prchat, přejde video do herního enginu a hráč se může seznámit s největší potenciální zbraní hry, se souboji. Když dojde na rvačku, hra se přesune do módu, který připomíná klasické konzolové bojovky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky

Ovládání skýtá možnost obrany, a lehkých a těžkých útoků. Základní údery jsou pěstní, kdežto kopy a různé chvaty, které byly prezentovány v trailerech, vzejdou z kombinace tlačítek a aktuálních podmínek. Pokud bušíte do protivníka úspěšně a podaří se vám nastřádat dostatek adrenalinu, tak můžete provést „takedown“. Nejde ale o nic jiného, než o aktivaci cutscény, v níž Bourne nějak efektně a často za využití objektů v okolí protivníka dodělá (praští s ním o dveře, omlátí hlavu o skříň atp.). Práce choreografa je na boji velmi patrná. Jednotlivé chvaty přecházejí v komba a vše je naprosto plynulé.

Přerušování cutscénami
Poté, co na začátku eliminujete skupinku pronásledovatelů, následuje úprk, avšak bohužel jen na chvíli, protože brzy přijde další custcéna, v níž hrdina vybíhá schody. Trvá to jen pár sekund, načež dostanete kontrolu nad postavou opět vy, ale zas jen na moment. Uběhnete pár metrů a je tu další animace, tentokrát ale můžete ovlivnit její průběh tím, že stisknete včas tlačítko, které na vás hra nečekaně vybafne. Jestliže se netrefíte, dojde k vašemu zatčení a přesunu na poslední checkpoint.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

A to mi na demu vadí. Hráč nedostává možnost sžít se s postavou, neboť jeho počínání je neustále přerušováno a úspěšnost není dána schopnostmi, nýbrž postřehem. Vlastně jsem si ani nepřipadal, jako bych ovládal akčního hrdinu, jako spíš herce, který jej má ztvárnit. Nutno dodat, že jsem před natáčením nedostal scénář... Člověk se musí nejdříve spálit, aby zjistil, co po něm hra chce a teprve poté scénu odehrát. Jakmile začne uvažovat sám, tak následuje „stop, špatně, tenhle záběr vezmeme znovu“ alias restart od posledního checkpointu.

Tohle že byste udělali? ŠPATNĚ!
Dobrým příkladem je třeba scéna, ve které se ocitnete na terase a vidíte, že místnost za okny je plná ozbrojených vojáků. Co byste udělali? Mě napadlo, že se skrčím a pokusím se pod okny proplížit jako správný Sam Fisher. A to je špatně! Vy musíte před okny proběhnout, aby létaly kulky a sypalo se sklo, zkrátka ať se divák trochu pobaví. Copak jste nečetli scénář, sakra? :)

Stejně to chodí i ve druhé, „střelecké“ misi. Zde máte za úkol zneškodnit jakéhosi bývalého generála, který se snaží uprchnout. Začínáte v tunelu, kterým vedou koleje, a máte zdánlivě na výběr: buď půjdete po kolejích, kudy jezdí každou půlminutu vlak, anebo je obejdete. Navzdory logice se však stejně vydáte po frekventovaných kolejích, protože obchvat blokuje neviditelná zeď.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

První přestřelky
K nim lze říct asi tolik, že systém střelby a krytí zde funguje stejně jako ve většině konzolových third-person stříleček. I tady však platí systém takedownu, po jehož aktivaci vykoukne Bourne z krytu a efektně zastřelí nejbližšího lumpa nebo všechny v okolí, má-li dost adrenalinu. Někdy to ale bývá na škodu, protože po provedení takedownu nedochází k návratu hrdiny do původní pozice, takže zůstává naprosto nekrytý, a tedy i bezbranný proti nepřátelům, kteří se do matrixovské animace již nevešli.

Nicméně ani v těchto přestřelkách si vývojáři neodpustili klasické bitky, a tak když se přiblížíte k lumpovi, dojde k jeho automatickému odzbrojení a přepnutí do módu pěstního souboje. Co na tom, že po vás pálí dalších pět vojáků! Podobným způsobem jsou řešeny i bitvy s bossy. V prvním levelu představuje bosse armádní důstojník, v druhém uprchlý generál. Od klasických rvaček se tyto liší tím, že jsou delší, obtížnější a mnohdy je prokládají ony nenáviděné „quick-time sekvence“ (honem zmáčkni tohle tlačítko, nebo končíš).

V této druhé misi, která je (poté, co vylezete z tunelu) plná vybuchujících aut a sudů, vyplouvá na povrch další potenciální problém hry – framerate. Když jsem se totiž pokusil hrát Rambo-stylem, docházelo na PS3 při složitějších scénách k docela výrazným poklesům FPS. Je to paradox, protože hra vůbec nevypadá nějak světoborně. Po prezentaci loga Unreal Engine 3 a Ageia PhysX na samém začátku dema jsem čekal určitě více. Prostředí je co do detailů přinejlepším standardní, efekty výbuchu jsou hrozné a destrukce „je aplikovatelná“ pouze na určité objekty (dřevěná bedny, sloupy). Prostě žádný zázrak.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

To nejlepší na konec?
V tomhle případě ale platí přesný opak. Automobilová honička s policisty je tím nejhorším, co demo nabízí. Je sice pravda, že britské minicoopery jsou auta kvalitní, ale že by jejich řidiči nemuseli používat brzdu ani při průjezdu zatáčkami, to se mi nechce věřit. Ať děláte cokoliv, auto drží na silnici jak přibité. A ani v tomhle případě si vývojáři neodpustili skripty a mačkací sekvence. Trochu mi to připomnělo hru Stuntman: Ignition, tedy až na to, že Stuntman je docela fajn…

Závěr? Další z případů, kdy demo nenalákalo, ale odradilo. Jelikož jsem ještě neokusil plnou verzi, vyhnu se soudům. Nicméně demoverze napovědělo přinejmenším jedno a to, že hra není cílená na hráče jako spíše na diváky a fanoušky agenta Bournea.

zdroj: Archiv


Bourne Conspiracy attract trailer - stažitelná verze (22 MB, HD)

Stáhněte si: Demo z Xbox Live Marketplace nebo PlayStation Network, Trailery, Videa...

Související články: Novinky

 
Martin Havlíček
autorovi je 21 let, pracuje jako redaktor časopisu PlayIN a portálu Hratelně.cz, jeho práce je pro něj zároveň i koníčkem – ostatně na nic jiného už ani nemá čas


 
 
Martin Havlíček

Nejnovější články