Clive Barkers Jericho - GC dojmy
zdroj: tisková zpráva

Clive Barkers Jericho - GC dojmy

30. 8. 2007 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Chcete se vrátit do dob starého Dooma v hororovém stylu? Nudí vás lidští nepřátelé a dovedete použít mozek nejen jako červené barvivo na zdi? Pokud je alespoň jedna vaše odpověď kladná, vstupte dál...

Autor: Adam Černý
Publikováno: 30.srpna 2007


Chcete se vrátit do dob starého Dooma v hororovém stylu? Nudí vás lidští nepřátelé a dovedete použít mozek nejen jako červené barvivo na zdi? Pokud je alespoň jedna vaše odpověď kladná, neměli byste si nechat ujít Obrázek zdroj: tisková zpráva dnešní dojmy z vyzkoušení brzké FPS Clive Barker's Jericho.


Coby milovník hrůzy a tmavých zátiší jsem na lipské Games Convention chtěl otestovat veřejné demo hororové FPS Clive Barker's Jericho. Vedle samotného hororovo-mysteriózního nádechu hry mne ke stánku Codemasters vedl ještě jeden tahák. Byl jím starší renderovaný trailer, jenž velmi dobře naladil na tu správnou strašidelnou vlnu. Jakoby zhypnotizovaný jsem se tedy prodíral stovkami šílených lidí v hale číslo 4 a žhnoucíma očima jsem pohrozil každému, kdo mi chtěl zkřížit cestu.

 Typický hororový výjev
Clive Barkers Jericho se dalo vyzkoušet pouze na PS3, přičemž jsem si mohl zahrát jak anglickou, tak německou verzi. První jmenovaná mi samozřejmě byla bližší, a tak jsem se jal příslušného gamepadu, seznámil se s ovládáním a snažil se v onom veletržním ruchu a nabitém programu alespoň trochu na hru soustředit. Po zvolení restartu levelu jsem se objevil spolu s tříčlenným týmem před vstupním portálem polorozbořeného chrámu ve městě Al-Khali, přičemž nás neustále bičovaly provazce padající vody.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Ihned po vstupu se přede mnou objevil typický hororový výjev. Kamenné schody, úzkostlivě poblikávající louče a především, na zemi ležel nějaký muž, přičemž na něm hodovala jedna z nestvůr. Mohl jsem ji sice oddělat granátem či jiným neméně vkusným způsobem, nicméně schválně jsem se přepnul na poručíka Abigail Blackovou. Ta totiž uměla ovládat kulku v letu, takže jsem si zabití bestie nadmíru užil. Probíhalo to tak, že při výstřelu došlo ke zpomalení času, načež jsem gamepadem korigoval směr letu projektilu. Škoda jen, že nešlo tímto způsobem zabít více nepřátel, kteří občas postávali v zákrytu.

Ovšem to se po mne již sápaly další nestvůry, tentokrát s noži místo horních končetin. Byly docela mrštné a měly výdrž, takže jsem přepnul na Franka Delgada. Tento svalnatý přes sto kilo vážící sympaťák s sebou nosil poměrně mohutný rotačák, takže dokázal vyřešit mnohé problémy velmi rychle a bez zbytečných "debat". Jeho zvláštností byla pyrokeneze, díky níž nechával vzplanout své protivníky – v tmavých koutech tedy monstra přeměňoval v pochodně. Avšak preferoval bych rychlejší užívání zvláštních schopností, neboť mnohdy nebyl čas na nějaké šermování rukama a zaříkávání. To ostatně vedlo k mnoha soubojům tělo na tělo, při nichž bylo nutné protivníka nějakým chvatem odhodit a později samozřejmě přošpikovat olovem.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Svaly vývojově nad mozkem?
Speciální mentální schopnosti hlavních aktérů se daly užít nejen v soubojích, ale bylo nutné s nimi nakládat i takticky. Zde bych si dovolil přirovnání např. k Lost Vikings, anebo z nových her k TMNT či Lego Star Wars. Některé překážky totiž dokázala odstranit pouze jediná postava, a to právě pomocí svých schopností. Přesvědčil jsem se o tom v momentě, kdy celý můj tým bezradně postával před zavalenou chodbou do další lokace. Řešením bylo přepnutí se na výše avizovaného poručíka Abigail Blackovou, která ovládala telekinezi. Stačilo pár mávnutí rukou a několikatunové šutry létaly vzduchem, jako by se jednalo o papírové makety.

Třetím hratelným žoldákem byla seržantka Billie Churchová, která v jedné ruce třímala pistoli a v druhé předem vytasenou katanu. Z veškerých postav byla Billie jistě nejvíce exotická a pro mne díky kataně i nejzajímavější. Zvláště souboje v její režii vypadaly velice živě. Střelbou jsem vždy protivníka zpomalil, načež onou chladnou zbraní stylově dorazil. Ani zde ovšem nebyl řezný nástroj samoúčelný, neboť Billie dokázala po říznutí se do dlaně vyvolat jakousi krvavou levitující výbušnou minu. Ta po styku s nepřáteli samozřejmě explodovala.

zdroj: Archiv


Clive Barker's Jericho - Shot in the Dark gameplay video

V plné verzi budete ovládat celkem sedm postav, což samo o sobě hovoří o velkém počtu možných logických úkolů i jejich řešení. Představte si např. situaci, v níž Frank zapálí nějaké objekty a Abigail je vrhá po levitujících protivnících. Pokud chcete vědět více a neštítíte se spoilerů, jistě prostudujte nedávno publikovanou newsku. Spolu s popisem různých situací se v ní nachází odkazy na šest gameplay videí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Pocit sklíčenosti
Kooperace vojáků a jejich střídání bylo osvěžujícím prvkem a nabízelo mi neustále nové možnosti, jak se uplatnit. To jsem samozřejmě považoval za velmi pozitivní. Co mne však dosti zklamalo, byla atmosféra. Z traileru přímo čišil strach. Cítil jsem, jak někdo dýchá za mým krkem a jak mne někdo pozoruje. Nicméně u vlastního hraní tomu tak nebylo. Těžko říct, nakolik to má na svědomí hluk GC za zády, ale zážitek byl víceméně sterilní a nevyvolával ve mne hlubší emoce. Nepovedlo se to ani hodně ulítle navrženým příšerám.

Po celou dobu hraní jsem však měl pocit fyzické sklíčenosti, poněvadž veškeré lokace byly velmi titěrné a nedovolovaly větší rozestupy mých kolegů. To především nahrávalo nestvůrám, neboť jsem je často nestíhal kosit, a tak docházelo k velmi osobní konfrontaci. Jen jednou jsem narazil na podivného raketometčíka, jenž se kryl za bednou a byl poměrně těžko zasáhnutelný. Přístup k němu ztěžovali i bez přestání se valící pěšáci, kteří mne dokázali na slušnou chvilku zaměstnat. Více ukázek AI bohužel nebylo k vidění, poněvadž ostatní monstra nedisponovala střelnými zbraněmi.

Nevím, na jakou obtížnost jsem Clive Barkers Jericho hrál, avšak prodírání se levely mi občas připadalo až příliš snadné. Zvláště když jsem mohl donekonečna oživovat veškeré padlé kolegy, a to bez jakéhokoli penále. Uvidíme, třeba to bude později ošetřeno maximálním počtem úmrtí? Co se týče PS3 ovládání, musel jsem se sice chvíli učit, ovšem rychle mi to přešlo do krve. Čtveřicí na levé straně umístěných tlačítek jsem pohodlně vydával rozkazy celé skupině, přičemž mi nedělalo problém zároveň s tím mířit, střílet, ale i používat speciální schopnosti. Jsem tedy velmi zvědav, jak šikovně bude tohle realizováno v PC verzi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

 Demo klepe na dveře
Grafické a technické zpracování nebylo natolik líbivé jako na oficiálních screenshotech. Lze namítnout, že to možná byla bůhvíjak rozpracovaná podoba nebo že teoreticky PS3 verze může vypadat hůře než ta na nadupaném PC, nicméně tipuji, že asi šlo o to samé, co nabídne na září ohlášené veřejné demo. Plná verze má vyjít již v říjnu nebo začátkem listopadu, takže času na realizaci nějakých větších změn už moc nezbývá. Každopádně se můžete těšit na pořádný akční nářez, který nebude ani tak originální, jako spíše strašidelný, s nutností střídat postavy a s old-schoolovou řežbou tak trochu ve stylu Painkillera.

zdroj: Archiv



zdroj: Archiv



Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky...



 
Adam Černý
autorovi je 18 let a studuje ve Žďáru nad Sázavou; předtím působil na GameZone; mimo sportovně zaměřených her se nevyhýbá žádnému žánru


 
 
Adam Černý

Nejnovější články