Autor: Warlock Publikováno: 11.ledna 2006 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Obdobně to vypadalo i při infiltrování německého velitelství, tentokrát v kůži špiona. Po tichém zabití prvního nešťastníka jsem si vzal do rukou jeho samopal a mašíroval jsem si to hlava nehlava vstříc vstupní bráně. Myšlenka na využití ukořistěné uniformy byla brzo utišena sérií výstřelů. Na nádvoří už na mne čekaly dvě desítky po zuby ozbrojených vojáků. Jeden po druhém padali k zemi, přestože se přikrčovali a kryli za všechno, co bylo kolem, nebylo jim to stejnak nic platné. Jejich malá agresivita a částečně i hluchota (možná způsobená neúplnou vybalancovaností bety?) mi dala prostor k téměř bezproblémovému vyčištění celého prostranství v klasickém rambo stylu. V jedné z budov jsem nalezl heslo nutné pro nyní již bezpředmětné ošálení stráží hlídajících za perfektně zvukotěsnými dveřmi a mohl jsem pokračovat v osvobozování vězněných společníků. Po krvavém průchodu pěti misemi jsem se rozhodl opět zapojit mozkové závity a dát si repete hezky podle pravidel série Commandos. Plněním každého úkolu jsem při takovém stylu hraní strávil skoro třikrát více času, mnohem více se bavil a daleko častěji využíval kombinaci tlačítek pro uložení či nahrání hry. Došlo také na rozbalení prvního kartónu s cigaretami (pro odlákávání pozornosti strážných) i vyzkoušení, jak mi padne německá uniforma při hře za špióna. Radar místo výseče pohledu Marně byste ve Strike Force hledali známé výseče, podle kterých se v předchůdcích definovalo, co daný voják vidí. Tuto funkci v pokračování zastává radar v levé dolní části obrazovky, jež kromě šipek (označujících jednotlivé nepřátele a směr, jakým se právě dívají) navíc obsahuje vepsanou kružnici, která je hranicí mezi tichým postupem a možností odhalení. Nachází-li se nepřítel na vnitřní straně, během několika okamžiků vás zpozoruje a vyhlásí poplach. Stejnému nebezpečí se vystavujete, pokud nejste skrčeni a kdekoli na radaru se objeví cizácky vyhlížející šipka. Za předpokladu, že budete využívat terénní překážky a pohybovat se v nepokrytých úhlech, můžete jako ve stealth akcích doslova leštit vojákům přilby bez toho, aniž by si vás vůbec všimli. Radar využijete především na otevřených prostranstvích, kdy si přesně nejste jisti, jak daleko můžete nepozorovaně zajit. Oproti tomu z CS ma zdejší radar trochu jiný charakter a v interiérech je v podstatě nanic. Cesta na velitelství podruhé Vybral jsem si opět prvního vojáka, který mi přisel pod strunu. Ten mi kromě v této chvíli nepotřebného samopalu přenechal svoji uniformu, s níž začal můj postup v armádním hodnocení. Hodnost vojína by mi ale byla z dlouhodobého hlediska k ničemu. I obyčejné hlídce začalo být při bližším pohledu něco podezřelého. Narychlo získané kamufláže jsem tedy využil k hlubší infiltraci do týlu nepřítele a získání potřebných frček. Přes uniformu poddůstojníka, se kterou jsem již nemusel chodit kanály, jsem se po pomyslném žebříčku vyškrábal až k důstojnickému úboru. Ani ten ale nezaručil naprostou volnost pohybu. Jednak jsou zde ještě daleko vyšší šarže v podobě příslušníků gestapa nebo generálů, ale především je uniforma pouze lepším prostředkem k likvidaci protivníka. Nezávaznou konverzací stačilo narušit načasování jinak perfektního krytí patrolujících vojáků a poté pouze kousek po kousku rozebírat jednotlivé části obrany. Celá hra za špióna by neměla chybu, kdyby ovšem šlo hýbat s mrtvými těly, na které může narazit vracející se hlídka. Právě toto byla jedna z nejdůležitějších schopností několika vyvolených z vašeho původního týmu a z nepochopitelného důvodu není ve Strike Force obsažena. Chabou náhražkou zůstává bezděčné zmizení těla po třiceti vteřinách. Škrty ve starém konceptu Kromě schovávání mrtvol do skříní se můžete rozloučit i s dalšími oblíbenými vlastnostmi vašich svěřenců. Již se nebudete moci zakopávat před pronásledovateli, umisťovat rušičky na odlákání vojáků ani tu nenastražíte medvědí past. Největší ztrátou bylo rozhodně vyškrtnutí poloviny dřívějšího týmu a čistka mezi schopnostmi pozůstalých členů. To, co z nich zbylo, si můžete prohlédnout v tabulce a nezbývá než doufat, kéž by finální verze přinesla více schopností. Spolu se snížením počtu schopností se razantně zmenšilo množství různých postupů k eliminaci protivníka. Vždy se kromě obyčejného střílení jedná o nepozorované vplížení za záda nepřítele a jeho odpravení za použití nože nebo struny. Ze zeleného bareta se navíc z tichého stroje na zabíjení, s nímž samotným šly v původních Commandos vyřešit skoro celé mise, stal příliš hlučný společník. Veškerá jemná ruční práce zbyla na špióna a odstřelovače, který se o ní zasloužil díky dobrému zacházení s noži. Perfektní souhra v boji? Kromě všech těch plížících se misí obsahuje preview-verze i jednu určenou pro milovníky rychlé akce, ve které je cílem uchránit přicházející spojenecké posily před doslova nekonečnými zástupy nepřátel. Poprvé jsem si vyzkoušel týmovou spolupraci a přepínání mezi jednotlivými postavami. Se zeleným baretem jsem začal uprostřed kulometné palby a okamžitě jsem se kryl za nedaleký traktor. Rázem jsem se ocitnul v kůži odstřelovače, který měl na celé pole a přilehlé okolí náležitý rozhled. Odpravil jsem zakopaného kulometčíka a zpět v roli drsného Američana jsem bránil první výsadek. Znenadání se otevřelo samostatné okno informující o příjezdu obrněného pásového vozidla. Znovu jsem se přepnul do nedalekého stavení s odstřelovačem a se zadrženým dechem zasáhnul malý průzor na plechovém kolosu. Voják rozsévající kulky všude okolo padnul k zemi. Dříve, než se někdo stačil chytnou spouště, veškerý odpor zase zlikvidoval zelený baret. Umístění náloží na most s krytím od odstřelovače bylo již snadné a k bezpečnému ústupu poté posloužil stacionární kulomet. Mrazivá cesta na sever Mimo již zmiňované Francie zavítáte i do Norska, kde budete spolu s partyzány bránit Němcům ve výrobě atomové zbraně. A do Ruska, kam se vypravíte s cílem získat zpět artefakt nevyčíslitelné hodnoty. Finální verze by měla čítat 14 obsáhlých misí, které se budou ještě dělit na menší části. Na francouzském venkově budete například postupně hrát za všechny tři postavy a připravovat vhodné podmínky pro spojenecký výsadek. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Grafická stránka hry trošku pokulhává například ve srovnání s Call of Duty 2, ale najdou se i světlé výjimky v podobě úžasného norského přístavu (viz screenshoty). Tam jsem si vyzkoušel i jízdu na člunu, jediném ovladatelném dopravním prostředku, do kterého se mi podařilo za celou dobu hraní nasednout. Ačkoli je ještě trochu předčasné mluvit o konečných hardwarových nárocích, zatím to vypadá, že upgrade svého počítače budete moci znovu odložit. Na v dnešní době průměrné sestavě (Sempron 2600+, 1GB RAM, Radeon 9800) jsem hrál bez problémů s vypnutým vyhlazováním a na střední až vysoké detaily v rozlišení 1024x768. Už teď ale musím skutečně pochválit skvělou hudbu v podání Bratislavského symfonického orchestru a jeho chóru, která se spustí vždy v ten správný moment, aby ještě více přidala na tempu a atmosféře. Orientace na masové publikum Pyro Studios přenesli do Strike Force pouze základní kostru, která se ve strategických Commandos rozrůstala až do monstrózních rozměrů. Bohužel se s tím i razantně zmenšil prostor pro kombinování. Není potřeba mít natolik pevné nervy jako dříve, a v případě, že vám přeci jenom rupnou, není problém celé okolí vystřílet a pokračovat dále jako by se nic nestalo. Zatím mám takový dojem, že spíše než fandům původní série se Strike Force zalíbí příznivcům taktických akcí typu Brothers in Arms. Podle release-listu Eidosu bychom se plné verze hry měli dočkat již 15.3.2006. Dodá ji k nám Cenega rovnou s českými titulky, jejichž ne úplně dokonalá beta byla již obsažena v testované preview-verzi. Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky, Commandos 3 recenze, Commandos 2 recenze |
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |