Autor: Michal Jonáš Publikováno: 18. května 2010 | verze hry: X360/demo/anglické doba hraní: pár dnů |
oficiální obrázky od výrobce Jakmile jsem se tedy objevil na začátku půlhodinového dema v přístavu Pacific City, hned jsem se stal účastníkem velké přestřelky mezi místní policií a chlápky z Cellu, na nichž jsem si hnedle otestoval svůj arzenál. V nejnižší ze tří obtížností nebylo kosení protivníků automaty vůbec žádným problémem, však když přituhne, pěkně pomáhá automatické zaměřování s bleskovým přeskakováním záměrného křížku na další cíl, pokud tedy ten dřívější zlikvidujete. Zakrátko jsem se tak naučil rychle postřílet klidně i trojici nepřátel vedle sebe a také zapalovat velmi časté výbušné prvky, jako sudy, bomby, nádrže a motory, jejichž zničení se opět dá podobně řetězit. V doku tak nastala ihned obrovská mela, skrze jemnou korekci míření jsem si mohl zacílit jakoukoli část těla a trochu mě pomáhali i kolegové z policejních aut. V jednom na pohled stejný Crackdown 2 tak předchůdce už na první pohled překonává: v rozsahu destrukce a násilné atmosféře, protože proti vám budou častěji stát celé skupiny nepřátel. Krytí sice opět obstarává pouze přikrčení, ale pokud víte kam střílet, snadno dokážete využít prostředí ve svůj prospěch, stejně jako jsem to udělal já a v tom přístavu vyzmizíkoval za pár minut doslova desítky partyzánů z Cellu. Tvůrci také vyslyšeli nářky na stereotyp jedničky a nyní se vás snaží neustále zásobovat novými a novými úkoly. Ještě jsem ani nestačil vyčistit přístavní skladiště, aby mohl bezpečně přiletět vrtulník s posilami, a už jsem se měl hnát dále a zabezpečit vysílání určitých generátorů, nutných pro nastartování hlídacích kapslí agentury, která si tímto chce vytvořit větší přehled nad městem. To mi připomnělo dobývání mafiánských bašt v jedničce, zde jsem se také musel vypořádat s velkým odporem. Během něho jsem alespoň povýšil do dalšího levelu, trochu si zvýšil statistiky a samozřejmě se to okamžitě projevilo tou známou změnou mého skafandru za technologicky i vzhledově vyspělejší. Cestou jsem vídával opět staré známé orby, nejen zlepšující jednu z pěti dovedností agentů, ale sloužících jako startovní body ať už automobilových závodů nebo honiček po střechách. Po městě jsem se jinak mohl pohybovat zcela svobodně, byť všechny čtvrti nebyly v demu ještě přístupné. Potkal jsem tak znovu variace vozidel na reálné východoevropské značky. Dříve si pamatuji třeba na valník Tatra 813, nyní na silnicích často jezdily např. dodávky UAZ 453. Vlézt si můžete ostatně do jakéhokoliv vozu, tradičně vás zásobuje i agentura, pouze ten nový vrtulník jsem v demu nenašel. V plné hře ale určitě bude. další obrázky v galerii Co lze z dema soudit, grafika opět v malovaných konturách je prakticky stejná co minule. Pro lepší a detailnější obrázek jsem si ale musel hodně zvýšit jas ve hře, teprve pak jsem dostal pěkně barevný a detailní svět, jehož zdobí velkoryse zničitelné prvky v prostředí. Hlavně za dne pak byl na ulicích docela čilý ruch obyvatel i civilních vozidel, však to civilisté hodně často schytali buď od mutantů a Cellu, nebo klidně i ode mě, když se mi připletli do rány. To pak zelenou spršku vystřídala sprcha červená a vzápětí okřiknutí od vypravěče, že zabíjením neviňátek ničeho nedosáhnu… Ale vypadalo to vskutku pěkně, i včetně toho řevu, když jsem někoho nabral na kapotu nebo zasáhl vymrštěným nákupním vozíčkem. Druhý Crackdown tak má znovu našlápnuto na solidní zážitek z masakrózních přestřelek a bitek v žijícím a svobodném prostředí živelného města, kam si znovu pozvete do kooperace až tři kamarády-agenty, a zcela nově nemá chybět ani klasický kompetitivní multiplayer až pro 16 hráčů. Snad tak hra tolik nezapadne jako možná trochu podceňovaný předchůdce, však v našem domácím písečku to Microsoft podchytil nejen opět lokalizací do češtiny, ale také od začátku sníženou cenou, snad prvně u AAA hry posazenou pod tisíc korun. Crackdown 2 na Xbox 360 vyjde 9. července. Stáhněte si: Demo z Xbox Live, Trailery, Videa... Související články: Novinky, Recenze Crackdown 1 |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |