Crysis Warhead - dojmy
zdroj: tisková zpráva

Crysis Warhead - dojmy

28. 8. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Testovaná mise z brzkého datadisku obsahovala vše, co bylo na původním Crysis skvělé, a samozřejmě představila v plném lesku i slibované novinky. + VIDEA

Autor: Warlock
Publikováno: 28.srpna 2008


Obrázek zdroj: tisková zpráva Čekání na možnost zahrát si brzký Warhead trochu připomínalo boj s větrnými mlýny. Nejenže bylo k dispozici v uzavřeném prostoru EA pouze jediné PC s hrou, ale především neexistoval žádný pořadník či časový harmonogram, na koho má přijít řada. A tak se stalo, že jsem byl dvakrát předběhnut a čekání se notně prodloužilo. Co byste také mohli říct hostesce, která vám s úsměvem na tváři sdělí, že právě přišli nějací lidé od televize, nebo že tento pán z německého PC Gameru čekal ve vedlejší místnosti více než hodinu a pouze si na chvilku někam odskočil. Aspoň jsem získal prostor pro natočení několika videí a pořízení pár snímků přímo ze hry. Navíc se po chvíli objevil i jeden z tvůrců, který mé hraní komentoval a občas i poradil.

 Strašná zima!
Jak už jste si mohli přečíst v červnovém preview, celý děj nového dílka bude začínat zhruba v polovině příběhu původního Crysis na druhé straně ostrova. Warhead tedy bude samostatnou hru, která by se nejvíce dala přirovnat k Half-Life: Blue Shift či Opposing Force. Hlavní postavou se stane voják Psycho, který se sem tam potká s hrdinou z prvního dílu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální GC screenshoty

Nomada jsem sice za celou dobu hraní nepotkal, měl jsem však tu čest s daleko odpornějšími stvořeními a hraní jedné ukázkové mise se protáhlo na dobrou půlhodinu. Celá akce začínala na obrovském zamrzlém jezeře, kde z ledu vykukovaly vraky lodí a sem tam i nějaká ta námořní mina zpestřující postup po hladině.

Jako první mi do rukou přišla dvojice samopalů, která by byla sama o sobě jistě velmi účinná, kdyby proti mně ovšem nestálo několik Korejců oděných do nanoobleků. Tužší nepřátele jsem snad ještě nezažil a docela jsem se vžil do pocitů mých protivníků z původní hry a jejich marného boje Davida s Goliášem. Trochu jsem byl navíc překvapen, že vojáci prakticky vůbec nevyužívali schopnosti nanoobleku a na žádné skoky či pěstní souboje nedošlo.

To už na mě však vývojář upozornil na to, že pokud nechci dále bojovat, o kousek dál se nachází vznášedlo, se kterým se nepřátelům snadno ztratím z dohledu. Jelikož to byl asi už můj pátý loading, příležitosti jsem s chutí využil a vypravil se do vnitrozemí ostrova.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Tentokrát už bez koridoru?
„Ve Warhead jsme se snažili daleko více rozšířit hráči prostor pro souboje. Často jsme totiž dostávali ohlasy, že postup je velmi lineární,“ začal sám od sebe po mém boku stojící zástupce z Cryteku. Osobně mohu to tvrzení potvrdit pouze napůl. Je sice pravda, že možností jak postupovat na otevřeném prostranství bylo více než dost a při souboji s Korejci jsem toho v bohaté míře využíval.

Pokud jsem však nasedl do vznášedla a všechno viděl z daleko většího nadhledu, zdálo se mi, že došlo pouze k minimálním změnám. Ledová pláň byla sice relativně obrovská, ale rovněž prázdná a jezdit na druhý konec zkrátka nemělo smysl. Beru-li ještě v potaz to, že do další části úrovně jsem stejně musel projet úzkou skalní soutěskou, nebylo prohlášení o volnosti pohybu zrovna namístě. Navíc v oné soutěsce se na mě valily tuny naskriptovaného kamení. Trochu jsem si tak připadal jako při hraní prvního Halo, kde jsem rovněž byl veden mezi (na svoji dobu) neuvěřitelně rozlehlými pláněmi pouze úzkou cestou či po nenápadném skalním úbočí.

Jízda se vznášedlem i přesto nebyla tolik stereotypní, jak jsem čekal. Občas jsem musel využít nanooblek pro řešení „logických“ problémů, jako bylo za pomocí větší síly vyskákat na skalní převis nebo naopak pomocí hrubé síly odstranit korejskou hlídku v novém vozidle Armored Scout Recon. Protože vznášedlo nemohlo nést žádné zbraně, obrněný kolos jsem sundal až za pomoci raketometu umístěného jenom kousíček od místa střetnutí a tyto „náhody“ už mi skutečně lezou krkem. Poslední zastávkou pro vznášedlo byl rozbořený most, který jsem musel za použití zvýšené rychlosti přeskočit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
fotky z hraní na monitoru

 Emzáci a spojenci
Na druhé straně řeky na mě však už čekali první létající mimozemšťané, kteří by měli být podle dřívějších slov tvůrců daleko chytřejší. Toto se však bohužel nepotvrdilo a ačkoliv byli hodně dotěrní a ještě více odolní, nechávali mě za vrakem vozidla či kusem skály trčícím ze země v klidu vyměnit zásobník a zejména dobít energii. Souboj to však byl i tak velmi nepříjemný a já si vybral dalších pár loadingů.

Následovalo setkání s partičkou čtyř spolubojovníků a především seznámení s další novou zbraní. Granátomet jsem si oblíbil prakticky okamžitě a líbila se mi především jeho přesnost a účinnost. Do konce mise jsem prakticky nepotřeboval žádný jiný kvér a kupodivu i nábojů jsem měl vždy dostatek. Navíc tu byla možnost libovolně si měnit mezi klasickými granáty a těmi, které po výbuchu vytvoří EMP. Ačkoliv jsem si myslel, že na mimozemšťany bude platit spíše druhá nabízená munice, tvůrce mě neustále tlačil do používání klasických granátů, které mají prý větší účinnost.

Přestože se spolubojovníci nedali nijak ovládat, s jejich výkonem jsem byl celkově velmi spokojen. Sami pár emzáků sundali na zem, poctivě se kryli za terénní překážky, postupovali skutečně v týmu a především se mi nepletli pod nohy, což beru jako největší přínos :-) Ostatně na jejich krátkou akci se můžete podívat v přiloženém shakycam videu:

zdroj: Archiv


 Velké finále
Obřího čtyřnohého mimozemšťana jsem potkal už při své dřívější jízdě vznášedlem, kdy si právě bral do parády asi desítku korejských vojáků. Už tehdy jsem viděl, o jak marnou bitvu šlo. Raději jsem se tehdy nezapojoval a pokračoval dál. O to větší bylo moje překvapení, když se stejná potvora snesla z nedalekého kopce prakticky přímo přede mě (opět se můžete podívat na krátké video níže), a na můj dotaz, zda mám tohle opravdu zabít, se vývojář jenom lišácky usmál a přikývnul.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Souboj to byl skutečně nerovný a obří čtyřnožka zabíjela na jediný výstřel. Naštěstí spolubojovníci dělali skvělé křoví a mimozemšťan se nezajímal pouze o mě. Netřeba snad dodávat, že většina z parťáků to šeredně odnesla. Jejich oběť mi však dala čas doplňovat munici do raketometu a zejména relativně poklidně zaměřovat na neposedný cíl.

Po necelých deseti minutách však bylo dokonáno a tvůrce mi gratuloval k dohrání ukázkového levelu. Mě však spíše mrzelo, že s odstraněním linearity to nebylo zas až tak žhavé. Osobně mi rovněž vadila na původní hře drobnost, kdy rozsekat na kousíčky šly pouze palmy a ne jiné stromy. Bohužel ani v ukázkovém levelu Warhead tomu nebylo jinak. Celkově si však nemůžu stěžovat na téměř neustálou akci a za celou dobu hraní jsem se ani trochu nenudil. Jenom těch novinek mohlo být přeci jenom více a nějaká nová vlastnost nanoobleku by rovněž neuškodila.

zdroj: Archiv


Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Preview, Novinky, Vše o původním Crysis (mega-recenze, ladíme výkon, video-recenze...)



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole

 
 
Warlock

Nejnovější články