Dojmy: Ghost Recon Breakpoint se za svou béčkovost nestydí
zdroj: tisková zpráva

Dojmy: Ghost Recon Breakpoint se za svou béčkovost nestydí

19. 6. 2019 18:00 | Dojmy z hraní | autor: Šárka Tmějová |

Hrát kooperativní taktickou akci s neznámými spoluhráči je za trest. Hrát ji ještě k tomu na gamepadu, s jet lagem, s postavou zaměřenou na stealth a první půlhodinou úplně bez zvuku, to je tak třetí až čtvrtý kruh pekla. Přesto jsem si téměř dvouhodinové demo užila, což už o kvalitách Ghost Recon Breakpoint něco vypovídá. Byť mě donutilo střílet. A hodně.

Moje PCčkářské srdce zaplesalo, když jsem při vstupu do stánku Ubisoftu zjistila, že na každém stole leží klávesnice a myš. Plesání ale rychle ustalo, když jsem si otestovala, že demo sice běží na PC, k ovládání ale budeme povinně používat xboxový gamepad. Největší problém mi paradoxně způsobil o pár hodin později, když jsem na stánku Nintenda při každém „stiskněte X“ vypadala jako nanynka, která drží jakýkoliv ovladač poprvé. Alespoň po mně ale nikdo nevyžadoval kdovíjak přesné míření. V zámoří se na PC Master Race zkrátka vůbec nehraje.

I přes zmatky v ovládání ale Ghost Recon Breakpoint vypadá na PC skvěle, ještě o ždibec realističtěji než Wildlands. Píšu realističtěji, i když se z Bolívie ve Wildlands přesouváme na fiktivní tichomořské souostroví, všechno se ale hýbe a tváří jako opravdové. Kdyby opravdické ostrovy ovládaly autonomní drony a na opravdická pole vlčího máku dopadala minometná palba. Výhledy jsou fenomenální, pokud zrovna nejste příliš zaměstnaní ostřelováním tanku, který nabyl vědomí, a máte čas se jimi kochat.

My jsme tím ale většinou bohužel dost zaměstnaní byli. Hrála jsem spolu se dvěma dalšími zástupci médií a jedním vývojářem, kterému jsem v tu chvíli jeho práci opravdu nezáviděla. Vidět se, jak namísto vyslání průzkumného drona opakovaně zapínám termovizi a noční vidění, asi bych se sama sobě vysmála. Druhá slečna hrála Ghost Recon úplně poprvé a jakýsi americký novinář byl typickým hráčem first person stříleček. Tolik ve zkratce k taktice a strategii v rámci našeho náhodného týmu.

Úvodní průzkum terénu byl tedy během těch dvou hodin poprvé a naposledy, kdy se nám povedlo vystřelit a trefit synchronizovaně a jedno jediné tiché zabití jsem s Fury zvládla, když jsem všechny ostatní cestou na základnu předběhla, než se nechali odhalit a spustili poplach. Ne že by akční přístup nebyl svým způsobem zábavný, ale není to styl, kterým chcete procházet taktický Ghost Recon.

zdroj: Archiv

Pojďme si tedy alespoň představit některé novinky, na které jsme během téhle rambopřehlídky narazili. Jednou z prvních věcí, které se nám vývojáři jali vysvětlovat, byly kempy. Pro Ubisoft tedy bivaky, přimyslete si rozkošný francouzský přízvuk. Během stanování si můžete změnit třídu postavy, vytvořit si speciální munici nebo léčivé předměty a taky si vybrat různé časově omezené bonusy. Bivak si nemůžete rozložit kdekoliv, postupně si napříč ostrovy budujete jejich síť, kam pak přirozeně můžete rychle cestovat a léčit si tam třeba zranění.

Ta jsou dalším z konceptů, které Ubisoft při oznámení hodně vyzdvihoval coby „semi-permanentní“. V zásadě na nich ale není permanentního vůbec nic – postava sice v boji chvíli kulhá anebo si průstřel drží a má namísto tří zásobníčků zdraví jeden, stačí se ale obvázat či navštívit kemp a jste jako noví. Zranění vám můžou způsobit nepřátelé i neopatrné skákání z útesů, v praxi ale znamenají jen to, že namísto jednoho typu léčiva používáte dva. Žádný Darkest Dungeon, spousta jizev ani PTSD se nekoná.

A že by na ně agenti z Breakpointu měli nárok, protože je hra postaví před hromadu dosti bezvýchodných situací. Lidští i mechaničtí nepřátelé jsou zatraceně pozorní a taky dost vynalézaví v pokusech o vaše zneškodnění. Samozřejmě platí klasické poučky, jako že se máte vyhýbat hlavním ostrovním cestám nebo že každou základnu nejdřív musíte obhlédnout dronem, abyste zjistili, co tam na vás číhá. Když to číhání ovšem obstarává bug, díky kterému se všichni nepřátelé naklonovali přímo doprostřed kobercového náletu, musíte se s týmem nesehraných spoluhráčů sakramentsky ohánět.

zdroj: Archiv

Prostředí většiny základen jen dál nahrává plíživějšímu, taktičtějšímu přístupu, ale je v nich dost příležitostí i pro krytí během přestřelek. Mix různých typů nepřátel vás donutí používat nejrůznější hračky, zároveň se jakžtakž snaží o realističnost – trefa do hlavy pořád automaticky znamená konečnou, ale pokud má protivník helmu, musíte mu ji nejdřív sestřelit a pak mu nedat příležitost zburcovat kamarády.

Novým typem protivníků jsou odpadlí agenti Ghost pod vedením Colea Walkera (Jon Bernthal), kteří jsou o poznání rychlejší než běžní smrtelníci, ale stále velmi smrtelní. U létajících dronů vás pěkně potrápí balistická křivka, protože umí kličkovat a všelijak kroužit, těch velkých pozemních se zas nezbavíte bez EMP a protitankových střel, protože se zkrátka dřív zbaví ony vás.

zdroj: Archiv

Stejně jako v případě Assassin‘s Creed Odyssey je i Ghost Recon Breakpoint hrou od Ubisoftu, kam dorazily RPG prvky v podobě dialogových možností, které reálně ovlivňují postup a úkoly během mise. Tím, že jde na rozdíl od asasínů o týmovou kooperaci, věřím, že může jít o zajímavé ozvláštnění. Jako by nestačilo, že si musíme na Discordu odpočítávat začátek akce, teď se ještě musíme dohodnout na společném řešení?!

Samotná příběhová zápletka s drony, které na příkaz odpadlého agenta ovládnou soukromý ostrov, mi sice připadá trochu hloupoučká, alespoň jsou ale filmečky i dialogy skvěle řemeslně zpracované. Na poctivém špionážním béčku není nic špatného a za ty dvě hodiny jsme si užili pár velmi filmových momentů. Kupříkladu když našemu cíli přeťala vrtulka z dronu stehenní tepnu a my nebohou vědkyni museli hodit na ramena a odnést ji do bezpečí helikoptéry přesně ve chvíli, kdy celou základnu zlikvidovala řízená exploze. Do které jsme se samozřejmě nepodívali.

Alfaverze měla přirozeně pár menších chyb a nedostatků, kromě výše zmíněného klonování nepřátel a problémů se zvukem se nám rozbily statistiky u zbraní a našlo se i pár grafických glitchů, o kterých ale prý vývojáři vědí a stíhají je i opravit. Do 4. října letošního roku, kdy Ghost Recon Breakpoint vychází, na to mají ještě docela dost času. Se sehranějším týmem ochotným si základnu nejdřív obhlédnout a potichu podřezat a s klávesnicí a myší namísto zatroleného gamepadu by to mohla být moc zábavná taktická akce.

Nejnovější články