Dojmy: Hearthstone se soustředí na singleplayer a návrat ztracených hráčů
zdroj: tisková zpráva

Dojmy: Hearthstone se soustředí na singleplayer a návrat ztracených hráčů

28. 2. 2019 18:30 | Dojmy z hraní | autor: Václav Pecháček |

Proč bych se vracel k Hearthstonu? Na tuhle otázku jsem za poslední měsíce nenašel uspokojivou odpověď, a tak jsem raději zůstal u karetní kombinace Magic: The Gathering Arena a Slay the Spire. Jenže nové plány, které mi zástupci Blizzardu přestavili na mítinku v Paříži, mi několik velice pádných důvodů poskytly.

Jak se vrátit zpátky

Na celou blizzardí kartičkovou tematiku nahlížím z pohledu odpadlíka, který kdysi dávno v betě a vanille strávil stovky hodin, ale jednoho dne zkrátka odpadl – asi se mu nechtělo učit se karty v novém rozšíření nebo mu rotace setů zničila hýčkaný balíček. Upřímně řečeno si už ani na pravý důvod sám nevzpomínám.

Nové prvky, které si Blizzard připravil pro Rok draka, proto zní, jako kdyby mi je v Kalifornii ušili na míru z nejvzácnějšího brokátu. Už jenom taková blbůstka, jakou je chytřejší deck builder. Když zmeškám pět datadisků a vrátím se do hry, vůbec nebudu vědět, co k sobě vlastně patří. Nejjednodušší řešení? Když mi to kompetentně napoví sama hra.

Deck builder bude pravidelně, jednou denně, napájený updaty o stavu mety a bude tak vědět, jaké balíčky si momentálně vedou dobře. Vy mu pak dáte třeba jednu kartu, třeba deset, na nichž chcete postavit balíček, a on následně z vaší sbírky vybere takové doplňky, které se právě hodí – inteligentněji, než to doposud zvládal. A vy můžete začít rovnou hrát, místo abyste prolézali fóra a žhavili ctrl+C/ctrl+V.

Vzhůru do příběhu

Samozřejmě se chystá další trojice rozšíření, která s sebou přinesou stovky nových kartiček a různé mechaniky, ale o ty mi, upřímně řečeno, v tuhle chvíli vůbec nejde. Spíš mě zajímá hra pro jednoho hráče. Právě velikost singleplayerového vývojářského týmu Blizzard nedávno zdvojnásobil. Právě tam se chystají ty nejchutnější novinky.

Celý singl dá letos dohromady jednu velkou příběhovou kampaň, i když vám ještě nemůžu prozradit, čeho přesně se bude týkat, jinak si pro mě přijde nový hlavní vývojář Ben Lee, nástupce Bena Brodea, a na místě mě vykuchá. Místo toho vám opatrně prozradím, že jsem kampaň hrál a že je to výtečná zábava.

Celý koncept je založený na klasických Dungeon Runech, které se objevily už v minulých rozšířeních, ale s několika podstatnými vylepšeními. Patří k nim například chaotický mód, alternativní Hero Powers pro každého hrdinu nebo zajímavější budování balíčku, hlavně kvůli skvělým nebojovým místnostem, kde se můžete zbavovat karet nebo je naopak získávat či vylepšovat.

Víte, co mi singleplayerový Hearthstone připomínal nejvíc? Slay the Spire. Takový byl důraz na zlepšený deckbuilding, tak zajímavě působili náhodní bossové a jejich unikátní mechaniky, které vůbec nevypadaly jako gimmicky a byly schopné kompletně transformovat každé kolo v unikátní zážitek.

Je to velký kompliment a netroufnu si ho vyvěšovat do titulku, dokud jsem neodehrál víc než jen pár hodin ve vývojářské verzi, kde ještě chyběla půlka obrázků, ale ona přitažlivá roguelike duše tam je. Sami uvidíte snad už v květnu.

Pryč se sudými a lichými

Dalším módem, do nějž se může vesele vrhnout i navrátilec, který se absolutně nevyzná v nové metě, je Aréna, a i ta se dočká zajímavých změn. Vývojáři hodlají rotovat sety, které v ní budou dostupné, takže zážitek by se měl neustále měnit. Jednou na vás bude čekat Naxxramas, Gadgetzan a Witchwood, jindy zase něco jiného.

Nějaké zprávy mám i pro ty, které meta přece jen zajímá a nejradši soupeří s ostatními lidmi v žebříčku. Především jde o karty, které se přesunou z aktivní hry do Síně slávy a už si s nimi za normálních okolností nezahrajete. Ale nebojte, pokud je vlastníte, dostanete za ně Dust, jako kdybyste je sami „prodali“.

Nejzásadnějším krokem je určitě vyřazení Baku a Genna. Dokonce i já jsem zvnějšku zaregistroval, jak drtivý dopad měly tyhle dvě karty na metu zavedením svých sudých a lichých mechanik. Tak drtivý, že to ani sami vývojáři nepředpokládali a nezamýšleli. Svůj přešlap teď opravují tím, že je pošlou do důchodu o něco dřív, než by bylo obvyklé.

A zmizí i některé opravdové stálice, které neodpovídaly identitě tříd, v nichž se vyskytovaly. Například Druidova slabina vždy měla být odstraňování silných potvor nepřítele, ale Naturalize mu to snadno umožňuje – proto musí zmizet. To samé platí o Warlockově Doomguardovi, který mu dovoloval až příliš snadno získat zpátky kontrolu nad stolem. A Paladin zase nemá být mašina na lízání karet, což znamená konečnou pro Divine Favor.

zdroj: Archiv

Rub a líc

Mezi další drobnosti, které asi potěší spíš stávající fandy toužící po jakémkoli zpestření, patří ještě třeba náhodný výběr rubu vašich kartiček – do každé hry půjdete s nějakým jiným ze své sbírky, a občas vám tam dokonce naskočí vzácný, speciální.

Někdo ať se těší na nepředvídatelnou karetní výzdobu, já budu dál vyhlížet spuštění singleplayerové kampaně a přemítat, jestli vývojáři do té doby vyhladí některé problémy s tempem vyprávění, kterých jsem si během hraní všiml. Ale za oknem už na mě civí výhrůžný kukuč Bena Leeho, takže o tom vám povyprávím zase příště.

Nejnovější články