Dojmy: Nioh 2 je komplexnější než jednička. Obtížnost zůstala stejně pekelná
zdroj: tisková zpráva

Dojmy: Nioh 2 je komplexnější než jednička. Obtížnost zůstala stejně pekelná

20. 9. 2019 16:00 | Dojmy z hraní | autor: Jiří Svák |

Minulý týden probíhající Tokyo Game Show odhalila nové informace ohledně akční pecky Nioh 2, a to včetně přibližného termínu vydání i data otevřené bety. Součástí akce bylo i hratelné demo, kvůli kterému jsme však nemuseli cestovat až do Tokia, ale vyzkoušeli jsme si ho v kancelářích Sony v Praze.

Abych byl přesný, šlo o dvojici dem, každé asi na půl hodiny. Žádné příběhové cutscény ani filmečky, po výběru postavy se šlo rovnou do hry bojovat.

Mimochodem, obrazovka volby charakteru nabízí spoustu možností úpravy, na rozdíl od jedničky si budete moci svého avatara navrhnout plně dle vlastního uvážení. Většina voleb byla nicméně v demu uzamčená, takže jsem si musel vystačit s některým z předdefinovaných presetů.

Na konci každého dema čekal jeden tuhý boss, které už jsme mohli zahlédnout v traileru z TGS. Klepec jsem tak střídavě dostával od démona s koňskou hlavou Mezukiho a humanoidní kočky srostlé s ohnivým povozem jménem Kasha. Nemusím asi zdůrazňovat, že obtížnost je opravdu pekelná a jde ruku v ruce s údajným vyjádřením vývojáře, který za zavřenými dveřmi prohlásil, že Nioh 2 nebude mít lehkou obtížnost. Žádné zjednodušování!

Můj vzorec průchodu oběma levely by se tak dal shrnout do následující trojice screenshotů:

Nioh 2 TGS Demo in-game shots zdroj: Vlastní foto autora Nioh 2 TGS Demo in-game shots zdroj: Vlastní foto autora Nioh 2 TGS Demo in-game shots zdroj: Vlastní foto autora

Boj působí stejně jako v prvním díle (samozřejmě v rámci dema, které ukazuje jen omezený výsek hry). Stále se drží v horizontální rovině, skákat se nedá. Rozšíření na vertikálu, kterým například Sekiro: Shadows Die Twice obohatilo formuli souls-like her, se tak nekoná.

Nějaké překotné změny ostatně nejsou potřeba. Boj v prvním Niohu nejen podle mě fungoval na jedničku, vývojáři se tak rozhodli následovat cestu evoluce. Stále je tady spousta zbraní s rozličnými movesety, které ještě dále modifikují postoje. A stejně jako v jedničce je možné využívat speciálních útoků. Ty se ale nyní nazývají Yokai Moves a jsou vázány na ukazatel Yokai Force, který se doplňuje bojem.

zdroj: Archiv

Síla Yokai však nezůstala pouze u speciálních úderů. Démoní krev, která koluje v těle hrdiny, umožňuje se do podoby monstra na chvíli transformovat. V nové formě zvané Yokai Shift tak získáte po omezený čas vzhled a schopnosti některého z Yokai. Navíc se vám aktivuje sekundární healthbar, po jehož vyčerpání se vrátíte do své člověčí podoby. Mocná schopnost.

Na změny došlo také v případe Guardian Spiritů. Z nepřátel po zabití padají takzvané Soul Cores, kterými lze Guardiany modifikovat a ovlivnit tak funkci speciálních útoků a pasivních bonusů. V demu bylo možné mít zároveň aktivované dvě Soul Cores, díky čemuž hrdina získal druhý Yokai Move.

Zdá se tak, že Nioh 2 přinese ještě komplexnější soubojový systém. Nadšenci do buildování charakterů se mají na co těšit.

Nioh 2 zdroj: tisková zpráva

Vylepšen byl samozřejmě také grafický kabátek. Detailnost prostředí mi připomněla třetí Dark Souls, nicméně obličeje postav, animace a zpracování příšer snesou srovnání s aktuální produkcí na PlayStation.

Co se technických záležitostí týče, hra běžela na konzoli PS4 Pro plynule a bez záseků, nicméně nebylo jasné, v jakém rozlišení a v kolika FPS. Na hodnocení technické stránky hry je však stejně ještě brzo, Nioh 2 vyjde až na začátku roku 2020.

Nejnovější články