Dojmy: V českém The Wild Age se stanete poklidným panovníkem
zdroj: tisková zpráva

Dojmy: V českém The Wild Age se stanete poklidným panovníkem

15. 3. 2019 17:30 | Dojmy z hraní | autor: Michal Souček |

McMagic Productions, autoři hry Novus Inceptio, přicházejí s novinkou navazující na sérii survival strategií Kingdom. The Wild Age, který má vyjít na jaře 2019, vstupuje do konečné fáze svého vývoje a nabízí předběžný přístup za sníženou cenu. Ve hře si stavíte od píky nové město, zaměstnáváte barbary z okolí, vhodně investujete do náčiní, do budov či třeba do kácení lesa, prozkoumáváte okolí, a hlavně ochraňujete své město před nočními nájezdy goblinů.

Poklidná správa království

Hra již od předběžného přístupu nabízí plnou škálu úpravy postavy: ještě, než začnete hrát, se vám nabídne výběr z rytíře a rytířky, barva pleti a vlasů, výběr barvy koně, logo na minci a v neposlední řadě i spousta erbů a barev měšců.

S postupným hraním si odemknete další postavy, například druida či kouzelníka, kromě ježdění na koni se odemknou i ujetější možnosti, například ježdění na vlku, lišce, medvědu či nedej bože na přerostlém králíkovi, přičemž další zvířata vás mohou následovat po vašem boku.

Hra má spíše poklidnější tempo a dá se v podstatě považovat za odpočinkovou. Zároveň však každý ostrov zabere určité množství času – počítejte s vyššími desítkami minut až s hodinami.

V předběžné verzi je pro vás přichystáno celkem deset ostrovů s různě obtížnými úkoly od „přežij deset dní“ přes „ulov sto králíků“ až po „vystav přístav na 6. stupeň“. V průběhu těchto misí se seznámíte s funkcemi povolání či staveb a snažíte se optimalizovat osadu na co nejvyšší denní obnos peněz a zároveň ochranu.

Pokud se vám podaří splnit úkol na daném ostrově, ale osada vám přirostla k srdci a nechcete ji opustit a stavět znovu od základů, nezoufejte! I po splnění mise existuje možnost pokračovat s výstavbou vesnice a dalším zušlechťováním okolní krajiny.

Kromě kompletování ostrovů máte k dispozici mód volného hraní, kde můžete budovat a rozšiřovat město bez jakéhokoliv stresu z plnění úkolů. A co na této hře oceňuji nejvíc, je stavitelský mód, kde si můžete postavit vlastní mapu ostrova a následně si zahrát i na ní. Dokonce se k postavené mapě vygeneruje kód, se kterým můžete svou mapu sdílet s ostatními hráči! Na výběr je zatím z easy a normal módu, přičemž normal je většinou dostatečně jednoduchý, abyste v něm alespoň úvodní mise splnili na první pokus.

V jednoduchosti je síla

Mapa hry je velice sympatická. Skládá se z počtu osmi až jedenácti herních polí na každou stranu od centra osady, každé s vlastními atributy. Louka, kde můžete lovit králíky, les, kde můžete kácet stromy a lovit vysokou, přičemž po vykácení všech stromů se z něj stane louka s králíky.

Dále jsou tu valy, na kterých můžete stavět hradby, skály, ze kterých lze vyrobit strážné věže, posvátné kameny, kempy barbarů a v neposlední řadě se na obou koncích lineární mapy nachází místa, odkud v noci přichází goblini, a to s opravdu pěkným designem.

Ovládání je velice jednoduché, pohybujete se buď myší, nebo mnou preferovanou klávesnicí, a k ovládání hry vám stačí všehovšudy šipky, shift, enter, ve výjimečných případech backspace na rušení úkolů a page up a down na přiblížení či oddálení kamery.

zdroj: Archiv

Příjemný běh na dlouhou trať

Hlavní autor Martin Mastný, kterého jsme nedávno vyzpovídali ve Fight Clubu, však má ještě nějakou práci před sebou: hra občas laguje, občas potkáte nějaký glitch v podobě náhodných objektů problikávajících skrz zem či zaseknutí hry v hlavním menu.

Krom toho je ve hře i pár uživatelských nepříjemností. Když už potřetí objedete dokola tu samou minci, aniž byste ji sebrali, máte s tím chuť občas seknout. A když pak kolem projde náhodný vesničan a sebere ji, abyste jej museli dohnat a minci od něj vybrat, trpělivost už pomalu mizí.

Jindy nemůžete postavit farmu (hra vám vlastně ani nevysvětlí proč) a pak vám po vesnici chodí parta farmářů bez práce. Či zuřivě klikáte pravé tlačítko myši, abyste konečně upustili minci k najmutí barbara.

zdroj: Archiv

Hra už v předběžném přístupu slibuje asi čtyřicet hodin zábavného hraní. Byť se sem tam nějaké chyby objeví, typicky jsou to takové chyby, které vám nezkazí progres a můžete je přejít bez většího trápení.

Nutno podotknout, že úplně nelze hrát „v kuse“, protože po splnění úkolu na jednom ostrově znovu začínáte na druhém od značně demotivující nuly. Přesto, když si dáte například jeden ostrov denně po příchodu domů z práce či školy, máte na týden a půl o zábavu postaráno. A na jaře po stažení plné verze nejspíš na ještě mnohem déle.

Nejnovější články