Dojmy z Gamescomu: Darksiders Genesis je ambiciózní diablovka s překvapivými systémy
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z Gamescomu: Darksiders Genesis je ambiciózní diablovka s překvapivými systémy

21. 8. 2019 8:40 | Dojmy z hraní | autor: Patrik Hajda |

Série Darksiders se dočká překvapivé odbočky s podtitulem Genesis. Překvapivé proto, že jde prakticky o diablovku, což o dosavadních dílech neplatí. Nicméně charakter klasických Darksiders se sem nevyhnutelně promítnul, a právě tím je hra vlastně nejvíc zajímavá. Přináší do žánru diablovek svěží vítr.

Tvůrci mi bohužel nepůjčili ani jeden ze dvou gamepadů a byl jsem tak nucen do pozice pouhého diváka. Byl jsem svědkem kooperace dvou hráčů, což je zároveň nejvyšší možný počet, tedy žádné moderní čtveřičky. Darksiders Genesis půjde hrát i v jednom, ale něco mi říká, že tady se myslelo hlavně na kooperaci.

Hra je totiž ve dvou hráčích docela jiná. Puzzly jsou šité na míru, stejně tak bossové a některé herní mechanismy. Obrazovka je neustále ve split-screenu, hra se nepozastavuje, když si někdo potřebuje upravit skilly, a co je vážně sympatické, kdykoliv si můžete jediným stisknutím tlačítka prohodit postavy (v jednom hráči to děláte zcela běžně).

Podzemní řeže ve velmi spletitých chodbách se účastní dva jezdci apokalypsy – již známý War a zbrusu nový Strife. Větší výběr nemáte zejména kvůli synergii. War tankuje svými mocnými údery v předu, zatímco Strife hlídá situaci zpovzdálí svými projektily (klidně elektrickými).

Synergie je vlastně i název jednoho z mechanizmů, který právě v koopu funguje mnohem líp než solitérně. Když bojujete jeden poblíž druhého, naplňuje se vám ukazatel spouštějící mocné kombo. Vedle toho si ještě každý hráč nabíjí vlastní ultimátku, která ho promění do zcela jiné bytosti, prakticky nezranitelné, která si pár údery v pohodě podá jinak hodně tuhého mini bosse.

zdroj: Archiv

Akční složka vypadá solidně, včetně úchvatných efektů. Zkrátka tak, jak byste od diablovky čekali a chtěli. Jenže je tu i ta část Darksiders, kterou byste v konkurenčních diablovkách nenašli. Není to jako v Diablu, kde se na vás prakticky neustále valí další a další nepřátelé. Darksiders Genesis umí vychladnout.

Nechá vás prozkoumávat mnohá zákoutí patrových kobek skrze spoustu environmentálních hádanek a dojde i na platforming, díky kterému se dostanete v rámci úrovně na vyvýšená či hlubší místa s kýženým lootem. Nepřišlo mi, že by vás tyto toulky vytrhávaly z tempa, ale právě naopak. Docela klasickou hratelnost příjemně ozvláštnily.

Netradiční jsou i schopnosti „hrdinů“. Každý z jezdců je v tomto ohledu od začátku unikátní, avšak s pomocí skillů si ho ještě dále upravíte podle svých představ. To sice nezní nijak originálně, nicméně nejde o klasický skilltree. Nerozdáváte bodíky do důvěrně známých schopností, nesledujete předem dané linky.

Nové schopnosti vám s jistou pravděpodobností padají z nepřátel. Jde o jádra, jakési orby, které zasazujete do slotů, přičemž jste nuceni jen do zaplnění hlavní schopnosti a na ní navázat všechny ostatní.

Vtip je v tom, že libovolný z orbů můžete označit jako svou hlavní schopnost, a tedy maximálně vytěžit jeho vlastnosti. Orbi umístěné do sousedních pozic jen posílí hlavní schopnost, ale dále v košatém stromě jsou další místa pro další mocné vlastnosti, které stejně tak můžete podpořit dalšími jádry.

Když vám navíc vypadne orb, který už máte, neklesne vám obočí, jelikož všechny orbi takto levelují a tím opět zlepšují danou schopnost. Tvůrci přiznávají, že je to hlavním důvodem grindování, ale pokud to nebude přehnaně pomalý vývoj a hratelnost jako taková bude víc než jen dobrá, pak by mohlo jít o zábavný systém.

Z prezentace jsem se nedozvěděl nic o příběhu, neviděl jiné než tmavé podzemní oblasti. Přesto mě zbytek pozitivně překvapil. Novým diablovkám vždycky fandím, ale málokdy dostanu něco víc než průměr. Darksiders Genesis působí nadprůměrně jak po herní, tak i vizuální stránce a slibuje propracovanou kooperaci, která není pouhým dodatkem. Teď už si to jen potvrdit na vlastní palce.

zdroj: Archiv

Nejnovější články