Dojmy z hraní: Assassin's Creed Syndicate nešokuje novinkami, ale má šmrnc
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Assassin's Creed Syndicate nešokuje novinkami, ale má šmrnc

27. 9. 2015 11:00 | Dojmy z hraní | autor: Honza Konfršt |

Od konce událostí Assassin's Creed Unity uběhlo něco málo přes 70 let, svět se však změnil doslova k nepoznání. Píše se rok 1868 a v Anglii právě vrcholí průmyslová revoluce, kterou korunoval výrok, že patentové úřady lze uzavřít – není co dalšího vynalézat. My však moc dobře víme, že těžko tehdy mohl kdokoli prohlásit cokoli více lichého. A na to konto jsme se mohli na vlastní kůži přímo v centru Londýna přesvědčit o tom, jak moc doba pokročila od roku posledního i od Unity a zda lze ještě něco nového vymyslet v sérii, která tento rok očekává devátý regulérní díl. 

V rámci prezentace jsem si zahrál dvě kapitoly z PS4 verze hry – třetí a sedmou. Nebojte se však žádných příběhových spoilerů, přihlížející vývojáři si dali dost záležet, aby nikdo neviděl nic příběhově zásadního.

Kamarád do deště

Na začátku třetí kapitoly se příběh teprve začíná rozjíždět – sourozenci Evie a Jacob se rozhodnou po smrti otce bojovat proti templářům přímo v centru britského impéria, ve špinavém Londýně. Odtamtud se také bratrstvo skrze prsty hlavní záporné postavy Crawforda Starricka snaží rozšířit svůj vliv do rozsáhlých britských kolonií. Ve třetí kapitole jen tak mimochodem poprvé potkávám Charlese Dickense i další postavy podsvětí, nakloněného skomírajícímu řádu asasínů.

První kroky v Londýně vedou do čtvrti Whitechapel, kde se s Jacobem a Evie sžívám s rozdíly v Syndicate oproti předchůdcům. Industriální revoluce posunula lidstvo o notný kus dále a zrychlila život nejen obyvatel, ale samozřejmě i naší dvojice hrdinů, mezi kterými lze libovolně přepínat.

Assassin' Creed Victory zdroj: tisková zpráva

Po městě se prohánějí drožky s ryze arkádovým jízdním modelem, a přestože je kupříkladu mezi příběhem Watch Dogs a Syndicate propast v rozsahu jednoho století, tak jsem při projížďkách Londýnem vzpomínal právě na dobrodružství v Chicagu 21. století. Koně se proháněly, lampy i postavy při sebemenším nárazu odlétávaly a honičky vůbec působily tak, že Jacob či Evie mají vždy navrch a řídí ten nejodolnější kočár široko daleko. Mnozí si jistě vzpomenou na to, jak byl hráčův rozjetý vůz ve Watch Dogs nezastavitelný. A nejinak je tomu i zde – nakolik to považujete za výhodu, či za ústupek vůči realismu, to ponechám na vašem subjektivním názoru.

Zmíněné první kroky rovněž odhalily gang zvaný Blighters – dalšího úhlavního nepřítele ústřední dvojice. Do ruda odění členové gangu brázdily ty čtvrti, které jsem ještě nestihl „osvobodit“. Činit tak lze prostřednictvím násilí, únosů či vražd, ale nadvládu nad teritoriem lze získat i skutečným osvobozením dětských otroků. Hra si však vždy sama rozhodne, do jaké části města ta která aktivita patří, čímž se drží ryze lineárního scénáře.

Assassin' Creed Victory zdroj: tisková zpráva

Co se aktivit týče, tak jsou k dispozici nově závody na povozech (které jsou zcela nezvladatelné, pokud si nezvyknete na fakt, že všichni jezdí v protisměru), nebo například zápasnický klub, ve kterém lze získat zajímavé peníze. Nejzajímavější novinkou bylo ovšem umístění základny. Bylo jedno, jakou postavu jsem si v daný moment zvolil, vždy jsem totiž vstříc dalším misím vyskakoval z vagonu. Báze je totiž umístěna na neustále se pohybujícím vlaku, který křížem krážem brázdil Londýn.

Neustálý pohyb po městě ve snaze schovat se před templáři se ovšem netýká jen základny, ale i misí. Už jsem nakousl závodění v povozech, to se ale netýká pouze závodů jako takových - neustále v pohybu budete i v misích samotných, což je inovace na úrovni námořních bitev v Black Flag. Jen pochopitelně ve skromnějším měřítku v podobě úzkých uliček a bez romantického širého oceánu. V roli hráče můžete drožky krást, lézt za jízdy na jejich střechu a můžete rovněž, pokud na to máte, ubližovat i zvířatům. S pobavením jsem tak kupříkladu sledoval bezradného kolegu z maďarského PC Guru, který si nešťastnou náhodou odpravil koně a marně pak přemýšlel kudy kam.

V oblasti soubojů však hra příliš nepokročila a nenabízí příliš mnoho inovací – Syndicate se tak opět velmi snadno zvrhne v clickfest. Na druhé straně však souboje nabízejí nové animace poprav a zabíjení nepřátel obecně. Zajímavou novinkou z pohledu zkušenostních bodů je možnost nechat více protivníků na pokraj smrti s tím, že je pak dokončíte všechny najednou, což je samozřejmě vyvedené formou efektní animace. Opět však nečekejte, že by snad proudem tekly hektolitry krve. Syndicate je na jednu stranu brutální, má to však své meze.

zdroj: Archiv

Dvakrát do stejné řeky ne/vkročíš 

Technicky se Syndicate od Unity nijak zásadně neposunul. Hru opět pohání engine AnvilNext 2.0 v podstatě jediný vizuální rozdíl tkví v tom, že Syndicate nabízí více efektů typicky anglického počasí. Za zhruba dvě a půl hodinky hraní jsem se sice setkal i s řadou bugů, nikdy však nešlo o nic, co by kazilo zážitek. Jen umělá inteligence by klasicky zasloužila více vývojářské péče.

Novinkou je však přítomnost více hrdinů. Co se dvojice postav týče, tak již dávno víme, že Jacob je expert přes pěstní souboje, zatímco Evie je ta stealthová odbornice s ostřejším jazykem a peprným smyslem pro humor. Důležité však je, že jsem si na vlastní kůži mohl vyzkoušet jejich vývoj - obě postavy se vyvíjí spolu a sdílí dohromady i zkušenostní body. Pokud je získáte, můžete je přidělit buď Jacobovi, nebo Evie.

Assassin' Creed Victory zdroj: tisková zpráva

Hra tedy nerozlišuje, s jakou postavou jste ten který bodík získali a poskytuje dostatek svobody v tom, jakým směrem se vydáte. Ovšem, jak mi bylo řečeno jedním z šéfů vývoje, výsledek i samotný příběh hry se neodvíjí od toho, za koho momentálně hrajete.

Z minulých dílů však zůstaly některé problémy a vylomeniny - občas zazlobila kamera a systém parkourového běhání čas od času dokázal nepříjemně zaskočit. Spolu s tím mírně zlobila i novinka série, vystřelovací hák. Můžete se s ním bleskově přitáhnout buďto na větší vzdálenost, nebo na vysoké budovy. Ne vždy se ale dostanete, kam chcete - jde intuitivní nástroj, ale navzdory vlastnímu očekávání se s jeho pomocí pohybujete sice rychle, zato však směrem vzad.

Assassin' Creed Victory zdroj: tisková zpráva

Celkově mám ale z Assassin's Creed Syndicate dobrý pocit – hra nabobtnala, viktoriánský Londýn je překrásné místo, dvojice postav je pro sérii svěží inovací (zdravím GTA V), tempo zrychlilo, a když si odečteme klasické neduhy série, tak fanoušky čeká spíše ten lepší díl. Nezodpovězenou otázkou zůstává, zda není rychlejší tempo spíše na škodu a jestli novinek není přeci jen trochu málo - na to však odpoví až plná hra.

Nejnovější články